Nekromanti Mutant, crowdfunded

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
Får jag fråga hur ni resonerade när ni valde just FundedByMe som plattform? Gjordes det någon konkurrentanalys som involverade andra plattformar, som exempelvis Indiegogo?
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,261
Location
Örebro
Tror en del med valet av FundedbyMe har att göra med att både Åsa Roos och MylingSpel hade använt det till sina tidigare (lyckade) projekt. Tydligen var det någon form av diskussion på DanCon om det här också. Sometimes it's easy?
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
Robert Jonsson said:
Tror en del med valet av FundedbyMe har att göra med att både Åsa Roos och MylingSpel hade använt det till sina tidigare (lyckade) projekt. Tydligen var det någon form av diskussion på DanCon om det här också. Sometimes it's easy?
Jag blir automatiskt misstänksam när jag inte ens kan hitta en prislista på sajten utan bara får en massa "logga in!", "logga in!", "logga in!"-förfrågningar...
 
Joined
31 May 2007
Messages
402
Location
Stockholm
Det var självklart inte vår mening att sabotera för andra projekt! Nu tror jag inte att det har den effekten - More than Human är ett grymt bra spel (ser fram mot att plocka upp mitt ex på Gothcon) och jag är övertygad om att det kommer att sälja bra i vilket fall. :gremsmile:
 
Joined
31 May 2007
Messages
402
Location
Stockholm
Jo, det var ett av skälen. Att det är svenskt och att man kan sätta prisnivåerna i SEK var ett annat. Lite meckig interface, det medges, men annars är erfarenheterna i huvudsak goda så här långt.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
TomasFriaLigan said:
Det var självklart inte vår mening att sabotera för andra projekt! Nu tror jag inte att det har den effekten - More than Human är ett grymt bra spel (ser fram mot att plocka upp mitt ex på Gothcon) och jag är övertygad om att det kommer att sälja bra i vilket fall. :gremsmile:
Nejnejnej, jag gnäller inte över det, herregud! =) Jag gnäller över att jag personligen inte har råd att lägga pengar på er crowdfundingkampanj =) Jag kommer helt enkelt att behöva köpa boken senare. Nu verkar ni ju klarat er rätt bra ändå...
 
Joined
31 May 2007
Messages
402
Location
Stockholm
Ja! Jättekul. Men kampanjen är inte över för det - vi behöver allt stöd vi kan få, och vill man åt de extra förmånerna är det bara att köra på! :gremsmile:
 
Joined
31 May 2007
Messages
402
Location
Stockholm
Aha - sorry, jag missuppfattade. :gremsmile: Inga problem! Spelet kommer ju gå att komma åt ändå framöver.

Ses på Gothcon - kommer du att vara i konstruktörsrummet?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
TomasFriaLigan said:
Ses på Gothcon - kommer du att vara i konstruktörsrummet?
Jupp! Delar bord med Krille/Rävsvans och Kaleidoskop, om jag nu fattat allt rätt =)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
kosta said:
Kan man boka bord? Har vi missat något?
Enligt vad Krille skrev till mig i PM så ska ett av svaren vi fick från gothcon ha inkluderat orden "jag bokar plats åt er!" vilket ju antyder att det skulle gå. Men jag vet egentligen inte.
 

KostaFriaLigan

Warrior
Joined
26 May 2008
Messages
236
Location
Stockholm
Ah - ja, bord har vi, men förra året verkade det vara först till kvarn avseende vilket bor man fick och hur stort :gremwink:

I år ska vi ha duk med oss! :gremsmile:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
kosta said:
Ah - ja, bord har vi, men förra året verkade det vara först till kvarn avseende vilket bor man fick och hur stort :gremwink:

I år ska vi ha duk med oss! :gremsmile:
Jag tänkte försöka fixa duk/banderoll i år men kom på det för sent... Så jag skriver väl ut något på jobbets A3-skrivare och laminerar, för att ha nåt att sätta upp =)
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,412
Location
Umeå
TomasFriaLigan said:
Borta på Funded By Me kan man stödja eller till och med förköpa Mutant: År Noll redan nu. Genom att gå in i detta tidiga skede får man särskilda förmåner!
Två dagar och nästan 20000, ni måste vara ganska nöjda :gremsmile:

Stort grattis, själv kommer jag slänga in pengar senare och det är jag nog inte ensam om så det lär ju bli betydligt högre slutsumma ni får ihop.
 
Joined
31 May 2007
Messages
402
Location
Stockholm
Hans E Magnusson said:
TomasFriaLigan said:
Borta på Funded By Me kan man stödja eller till och med förköpa Mutant: År Noll redan nu. Genom att gå in i detta tidiga skede får man särskilda förmåner!
Två dagar och nästan 20000, ni måste vara ganska nöjda :gremsmile:

Stort grattis, själv kommer jag slänga in pengar senare och det är jag nog inte ensam om så det lär ju bli betydligt högre slutsumma ni får ihop.
Absolut, vi är helt överväldigade! Superkul. Och det kommer att göra stor nytta. Tryck + illosar till Mutant: År Noll kommer att gå loss på en bra bit över 100 000 (beroende på vilken upplaga vi bestämmer oss för, och lite annat). Med detta stöd redan nu får vi lite mer arbetsro, och vågar satsa lite större. :gremsmile:
 
Top