Nekromanti Mutant, crowdfunded

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
Arfert said:
Hundratusen spänn? Ni är modiga.. eller galna, he he he... :gremwink:
Haha, jag känner detsamma. Sen sätter det More than Humans budget lite i perspektiv (där ligger ju kostnaderna innan försäljning på c:a en tredjedel av det där)...

//Krank, som gillar när man får lite inblick i andra spelskapares arbete, kostnader, strukturer.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,920
Location
Ludvika
Fast med tanke på vad folk har visat sig vara villiga att betala för begagnade MUA-böcker så... =)
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
...frågan är: hur länge kommer de priserna hålla i sig? Och kommer man kunna spela muterad Mungo i Hindenburg? Om nej på det sista, då är det ett vågspel. :gremwink:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
krank said:
Arfert said:
Hundratusen spänn? Ni är modiga.. eller galna, he he he... :gremwink:
Haha, jag känner detsamma. Sen sätter det More than Humans budget lite i perspektiv (där ligger ju kostnaderna innan försäljning på c:a en tredjedel av det där)...

//Krank, som gillar när man får lite inblick i andra spelskapares arbete, kostnader, strukturer.
Kan säga att Fantasy! hade en budget på en på typ en femtedel av Mutants budget. Högst. Men SagaGames har en annan affärsmodell än FL, antagligen. :gremsmile:
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,412
Location
Umeå
Arfert said:
krank said:
Arfert said:
Hundratusen spänn? Ni är modiga.. eller galna, he he he... :gremwink:
Haha, jag känner detsamma. Sen sätter det More than Humans budget lite i perspektiv (där ligger ju kostnaderna innan försäljning på c:a en tredjedel av det där)...

//Krank, som gillar när man får lite inblick i andra spelskapares arbete, kostnader, strukturer.
Kan säga att Fantasy! hade en budget på en på typ en femtedel av Mutants budget. Högst. Men SagaGames har en annan affärsmodell än FL, antagligen. :gremsmile:
En skillnad är väl åxå hur många det är dom delar på smällen, Fria Ligan är väl några personer? Medans Krank inte är fler än vad han är och SagaGames är väl 1-2?
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
TomasFriaLigan said:
Stämmer, vi är fyra i kärntruppen. Sen är det många andra som bidrar också.

Visst är det ett ekonomiskt vågspel. Men kul! :gremsmile:
Jag tror inte det är ett vågspel, utan tvärtom en mycket väl avvägd risktagning. Mina pengar får ni lagom till löning
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,551
Location
Fallen Umber
kosta said:
Ah - ja, bord har vi, men förra året verkade det vara först till kvarn avseende vilket bor man fick och hur stort :gremwink:

I år ska vi ha duk med oss! :gremsmile:
Jag tror att GothCon planerar vilka som får sitta vid vilka bord, ungefär hur stor platsåtgången är för olika företag/tillverkare och så. Det kan vara lämpligt att uppge när man bokar in arrangemanget/butiken, till exempel om man behöver extra plats för att man ska dema något spel eller så. I år hörde jag mest av mig och sa att vi ville ha ett bord i anslutning till Krille/Krank eftersom vi kommer att sköta det i rätt liten skala (bara Gurgeh och jag som åker, vi har inte så många spel att sälja, och jag kommer att spela Magic för det mesta).

Duk är bra, det är sådant man märker efter hand. Vi har en uppsättning saker att ta med till konvent som vi varje år brukar leta runt efter, eftersom ingen minns vem det är som har det (jag tror det är hemma hos Gurgeh nu?). Dessutom kan det vara bra att ha en mörk duk om alla spel man säljer är ljusa, och vice versa. Vi har också en stor banderoll som vi aldrig hänger upp eftersom den är för stor, för ful och för svår att få fast. :gremsmile:
 

KostaFriaLigan

Warrior
Joined
26 May 2008
Messages
236
Location
Stockholm
Förra året kände vi oss jäkligt smiskade när vi hade planerat rollups - vilket hela rummet var fyllt av :gremsmile: Tror inte vi fick upp båda ens.
 

KostaFriaLigan

Warrior
Joined
26 May 2008
Messages
236
Location
Stockholm
Etepete said:
TomasFriaLigan said:
Stämmer, vi är fyra i kärntruppen. Sen är det många andra som bidrar också.

Visst är det ett ekonomiskt vågspel. Men kul! :gremsmile:
Jag tror inte det är ett vågspel, utan tvärtom en mycket väl avvägd risktagning. Mina pengar får ni lagom till löning
Pyramidspel :gremwink:

Fick reklamation från mina kollegor i 'Ligan att jag skojar för mycket, så jag stryker detta.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,412
Location
Umeå
Bananas said:
43.900:- nu.
Nytt rekord för svenskt rollspel?
Ja det lär det väl vara, så vitt jag vet så är mutant det tredje svenska rollspelet som kickstartas, Dunder och Drakar drog inte in så mycket alls ($790), Nyckelringrollspelet 14778kr så Mutant leder ligan stort.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,262
Location
Örebro
Hans E Magnusson said:
Ja det lär det väl vara, så vitt jag vet så är mutant det tredje svenska rollspelet som kickstartas, Dunder och Drakar drog inte in så mycket alls ($790), Nyckelringrollspelet 14778kr så Mutant leder ligan stort.
Det är den fjärde rollspelsmodulen. Skeppskortleken drog till En Garde! och Pirater! drog in 4200 kronor.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,920
Location
Ludvika
Coolt! Och rätt många som faktiskt gått in och backat också. Annars var min första tanke att det fanns gott om gamla mutantfantaster som nu sitter på välbetalda jobb och gärna vill ha in sina husdjur i böckerna, men det här verkar ju vara mer än så =)

Jättekul!
 
Top