Om man skjuter automateld kan man max träffa med tre skott, trots att man avlossar tio, och man avlossar alltid tio skott när man skjuter automateld, även om man har fetaste gatling-kulsprutan med monstruöst hög eldhastighet.
Mejar du skjuter du 20 kuler / handling. Räknar du med att du har tre handlingar / runda kan du alltså få iväg 60 kulor på bara några sekunder!
Dessutom kan du skjuta eldstötar 1-5 skott, som alla har chans att träffa.
Men, visst är det inte helt realistiskt, utan väldigt förenklat. Men måste alla rollspel vara exakt likadana som N2?
Dessutom så är världen helt oigenomtänkt vad gäller en massa tekniska saker-hylslös ammunition finns redan idag, och kräver inte något jättevinklat magasin
Men i framtiden har man kanske upptäckt att det går effektivare om man har ett vinklat magasin.
det sägs att datorer mer eller mindre är oanvändbara och inte finns på några viktiga platser i samhället, men om så var fallet skulle ex, telefoner och rymdfart helt enkelt inte fungera
Hmm, undra hur de skötte telfonsystemen innan datorerna fanns... Är det helt omöjligt att man om 2000 år kan ha mekaniska telefonväxlar, som fungerar utan att folk är tvungna att sitta och koppla samtalen för hand?
Rymdfarten kan jag dock hålla med om att man kan ifrågasätta. Betänk dock att Apollo 11 landade på månen med en datorkraft som kan jämföras med min gamla Amiga 600.
och dessutom frångås det påståendet i smyg i expansionerna i och med tex. att Imperial har robothundar, Mishima cybernetik osv.
Cybertech kräver väl inte Artificiell Intelligens? Och det står ju tydligt att det finns de som inte bryr sig om Brödraskapets lagar mot AI-datorer, se bara på Cybertronic.
Mutant Chronicles är bara allmänt mysko. Världen skulle kunna göras cool och köras i något annat regelsystem, men som den är nu så är den en oigenomtänkt blandning av rambofilmerna, Mutant, DoD och Shadowrun.
I den form som världen framställs i Warzone 2 är den faktiskt inte bara cool, utan också tillräckligt genomtänkt för att den ska hålla ihop lika mycket som världarna i andra framtidsspel.
/Emil
Brevis esse laboro, obscurus fio
Eon SE: <A HREF="
http://www.eonse.com" target="_new">
http://www.eonse.com</A>