Nekromanti Mutant Chronicles

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Dom som håller forumet här på rollspel.nu har god smak och struntar blankt i Chronicles...
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Re: Nja.

<I>Jag tror det förra visar varför det senare gäller: bristande intresse.</I>
Kanske inte lika stort intresse som för eon, dod och neotech, <B>men</B> det finns många forum som är mer döda än vad ett forum med just Mutant skulle vara. Jag ska inte säga vilka som jag tycker är onödiga, men Mutant hade inte tillhört botten inte.

Mac - mutant forum... inte bara för mutant chronicles.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Nja.

Allting Mutant kan med fördel diskuteras i SF-forumet, att det inte är så stor diskussion där tyder i alla fall jag som att intresset för Mutant-forum är tämligen svagt.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Tyvärr är inte reglerna allt för bra....Men en kasse husregler löser ju det problemet."

Tja, jag köper normalt inte rollspel för att skriva husregler till det. Däremot kan jag mycket väl tänka mig att köpa ett rollspel som varnande exempel - vilket jag gjorde med Mutant Chronicles... /images/icons/wink.gif

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,466
Location
Stockholm
Tack

Det är alltid kul att nån definierar vad som är god smak, för oss andra som inte vet det själva.

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Tack

A Definiering av vad JAG anser som god smak.. God Smak är vad jag och jag tycker om dålig smak är det jag och jag inte tycker om..
Enklare kan det inte vara.. *ler*
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Därför att på andra ställen(som tex här) kan vi som gillar spelet försöka gömma oss i mängden. Om det fanns ett mutantforum skulle alla se vilka vi var.
Brr.

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Helt sant!

Man köper ett rollspel för att man tror det kan vara kul att spela. Alternativt - man tycker det är kul att spela. Om man därefter använder Gurps, Neotech eller Spacemasters regler för att lösa det regelmässigt triviala så blir knappast spelet sämre för det.

/PAX
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Re: Mutant Chronicles [intetsägande]

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Tja, jag köper normalt inte rollspel för att skriva husregler till det. Däremot kan jag mycket väl tänka mig att köpa ett rollspel som varnande exempel - vilket jag gjorde med Mutant Chronicles...<p><hr></blockquote><p>Det har ju kool omslagsbild i alla fall... och säkert coola bilder i själva regelboken...

/Honken - Som inte äger en kopia av Chronicles.
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Re: Nja.

<I>Allting Mutant kan med fördel diskuteras i SF-forumet</I>

Ja, det är klart. Men hade det varit ett speciellt forum för mutant hade det lockat mer, än ett som rör att SF spel. Det går inte att undgå från det faktum. Personligen tycker jag också att det är onödigt med ett mutanforum. Jag säger bara det att ett sånt forum hade lockat mer skribenter än vissa andra forum här.

Mac - bestämd!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,749
Location
Göteborg
Regelsystemet är mindre viktigt

Jag köper ett rollspel för att jag tycker om spelvärlden. Reglerna går alltid att ändra på.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Regelsystemet är mindre viktigt

"Jag köper ett rollspel för att jag tycker om spelvärlden. Reglerna går alltid att ändra på."

Som sagt var, jag köper inte rollspel för att skriva om reglerna. Jag förväntar mig en spelbar produkt, inte en IKEA-bokhylla med borttappat skruvpaket.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Nu blir jag trött

Det var då vad alla skulle klaga på Target produkter. Regler är INTE vad som gör ett bra rollspel. Bra regler hjälper till men är värdelösa utan en bra värld att spela i, eller åtminstone någon form av känsla som är anknuten till just det rollspelet.

Jag ser regler som redskap för SL att få ett mer trovärdigt rollspelande, det sätter begränsningar för Spelarna så att de inte kan göra otroliga/omöjliga saker och gör det lättare att vara opartisk.
Mycket mer än så är de inte, inte enligt mig i vart fall.

Så det så!
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Är det dåligt

Är det dåligt att visa att man gillar mutant Chronicles?
Själv är jag stolt över att säga att jag är en fullblodig Chonicles spelare...

Så det så!
 
Top