Musik man aldrig skulle kunna gissa sig till att du skulle lyssna på?

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Vad är en musik genre som man aldrig skulle kunna gissa att du lyssnade på utifrån hur du ser ut tex en stor skäggig black metal snubbe som lyssnar på euro-techno eller en punkare som lyssnar på händel eller en välordnad akademiker i slips som släpper loss till Johnny Bode och onkel Kånkel.

Personligen är jag överförtjust i outlaw-country , bluegrass och honkytonk vilket man nog inte skulle kunna tro när man ser mig.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Kan tillägga att även jag lyssnar på hip-hop speciellt 2-pac då karln var en lyrical genius samt att jag är svag för grime (engelsk hip-hop)

Jag älskar också 90-tals fjortis techno och speciellt när jag är på lyset då skall basic element the ride spelas på högsta volym så rutorna skallrar där hemma .
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,884
I och med att jag kör nån slags modern urban street-look antar jag att det för någon som inte känner mig skulle vara rätt otippat att jag lyssnar på Bellman. Fast Bellman var street på sin tid 😎✌
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,884
"modern urban street-look"... är det hur hipsters beskriver sig själva?
För nåt år sen frågade en tjej mig om jag var hipster. Jag svarade: "En hipster skulle ju aldrig erkänna att hen var hipster, så jag säger ja, men bara för att jag inte är hipster". Tjejen svarade: "Typiskt hipster-svar!" 😂😂
 

ÅkeZorkh

Problematisk fiskhandlare från Bretagne
Joined
16 Dec 2018
Messages
485
För nåt år sen frågade en tjej mig om jag var hipster. Jag svarade: "En hipster skulle ju aldrig erkänna att hen var hipster, så jag säger ja, men bara för att jag inte är hipster". Tjejen svarade: "Typiskt hipster-svar!" 😂😂
Nej exakt, hipster är ju ett öknamn typ. Förmodligen ett samlingsbegrepp för folk som kallar sin stil "modern, urban, gata".
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,884
Nej exakt, hipster är ju ett öknamn typ. Förmodligen ett samlingsbegrepp för folk som kallar sin stil "modern, urban, gata".
Alltså jag vet inte, folk får såklart kalla mig öknamn om de vill. Men jag har ett intresse för kläder och tycker inte att det är något fel i det. Sen om jag beskriver min stil på ett sätt som folk tycker är fånigt så antar jag att jag får jobba på min verbala förmåga och bjuda på fåniga beskrivningar under tiden.
 

ÅkeZorkh

Problematisk fiskhandlare från Bretagne
Joined
16 Dec 2018
Messages
485
Alltså jag vet inte, folk får såklart kalla mig öknamn om de vill. Men jag har ett intresse för kläder och tycker inte att det är något fel i det. Sen om jag beskriver min stil på ett sätt som folk tycker är fånigt så antar jag att jag får jobba på min verbala förmåga och bjuda på fåniga beskrivningar under tiden.
Alltså det var egentligen ingen diss. Jag hade ett samtal med min dotter igår om just det, att hipsters inte kallar sig själva hipsters. Det är ju inte direkt en subkultur, mer ett fenomen. Så jag tar det tacksamt som en bekräftelse på det resonemang jag förde över den lillas huvud igår.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,884
Alltså det var egentligen ingen diss. Jag hade ett samtal med min dotter igår om just det, att hipsters inte kallar sig själva hipsters. Det är ju inte direkt en subkultur, mer ett fenomen. Så jag tar det tacksamt som en bekräftelse på det resonemang jag förde över den lillas huvud igår.
Det ligger någonting i det 🙂 "Jag är ingen hipster, men..." 😄
 

JJoghans

Regelknackare
Joined
13 Sep 2012
Messages
826
Location
Wakoku
Jag har alltid varit en metallskalle, och har inte jättemycket till övers för populärmusik eller electronica. Men jag älskar t.ex. Loreens grejer. Och Aurora. Och Bel Canto (den norska elektropopgruppen från Tromsø). Och Mari Boine Persen.
 
Top