Musik man aldrig skulle kunna gissa sig till att du skulle lyssna på?

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,032
Location
Sthlm
Det är svårt att vara över 30 och intresserad av saker utan att vara hipster idag. Särskilt om du inte har barn ännu! Men inte lika svårt som för fem-sex år sen.

Jag tycker att all min musiksmak är väldigt tydligt jag. Men om man inte vet att jag är hedersnorrlänning och föredrar mitt vemod i från Piteå snarare än svensktalande Finland kommer kanske Euskefeurat som en överraskning.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,313
Location
Göteborg
Alltså jag vet inte, folk får såklart kalla mig öknamn om de vill. Men jag har ett intresse för kläder och tycker inte att det är något fel i det. Sen om jag beskriver min stil på ett sätt som folk tycker är fånigt så antar jag att jag får jobba på min verbala förmåga och bjuda på fåniga beskrivningar under tiden.
Nej nej, strunta i den verbala förmågan, skicka bilder! :)
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,313
Location
Göteborg
Det är svårt att vara över 30 och intresserad av saker utan att vara hipster idag. Särskilt om du inte har barn ännu! Men inte lika svårt som för fem-sex år sen.

Jag tycker att all min musiksmak är väldigt tydligt jag. Men om man inte vet att jag är hedersnorrlänning och föredrar mitt vemod i från Piteå snarare än svensktalande Finland kommer kanske Euskefeurat som en överraskning.
Ja alltså hipster är ju bara ett namn som kom till för att den del kände sig hotade av män som varken brydde sig om sin karriär eller sin familj, dessutom är det väl rätt ute som skällsord och är numera ersatt av 'mellanchef' eller möjligtvis "paddelspelare"
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,888
Location
Port Kad, The Rim
Yé-yé -- ett slags fransk pop från 1960-talet.



Barra barra, med mera: Hans Zimmers take på somalisk musik (filmen intresserar mig inte däremot; jag är Afghanistanveteran och avskyr att se Hollywood-krig på vita duken). [EDIT] Här hela soundtracket till Black Hawk Down:
 
Last edited:

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,313
Location
Göteborg
Jättesvår fråga, men om någon kan säga vad det ser ut som att jag lyssnar på så kan jag svara på om jag lyssnar på något som inte ser ut som det. Bakgrundsfakta är att jag är matematiker (nåja AI-konsult får man väl också kalla mig om man vill) och förstås spelar alla sortens spel, och så här ser jag ut:
gbg.jpg
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Jag är ju aldrig klädd i hip-hop kläder men det är ju det jag konsumerar mest.

Sen är jag ett enormt Magnus Uggla fan vilket jag inte tror syns (jag brukar vara under medelåldern också på konserterna :))
 

Daniel

Swordsman
Joined
7 Apr 2009
Messages
596
Jättesvår fråga, men om någon kan säga vad det ser ut som att jag lyssnar på så kan jag svara på om jag lyssnar på något som inte ser ut som det. Bakgrundsfakta är att jag är matematiker (nåja AI-konsult får man väl också kalla mig om man vill) och förstås spelar alla sortens spel, och så här ser jag ut:
Alternativ 1: Sabaton och Nightwish.
Alternativ 2: Bob Dylan och kent.
(Diametralt motsatta gissningar, jag vet.)
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,931
Jättesvår fråga, men om någon kan säga vad det ser ut som att jag lyssnar på så kan jag svara på om jag lyssnar på något som inte ser ut som det. Bakgrundsfakta är att jag är matematiker (nåja AI-konsult får man väl också kalla mig om man vill) och förstås spelar alla sortens spel, och så här ser jag ut:
View attachment 6178
Jag hade gissat på Fred Åkerström och liknande trubadurer 🙂
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
819
Location
Umeå
Jag rannsakar migsjälv och inser att jag är en splittrad person.

På jobbet klär jag mig ofta i skjorta och på fredagar med kavaj/kostym och fluga. En kvarleva sen när jag jobbade på ett jobb med strikt klädkod. Hemmavid är det jeans och någon nördig t-shirt.

Som musik lyssnar jag mycket på country, synt från 80-talet samt tysk punk och industrimusik.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,931
Ja, klar hipstervarning. Förutom halslänken hade du kunnat bo i Majorna. :cool:
Jag antar att söder om Söder i Stockholm, där jag alltså bor, också är en bra plats om man vill ägna sig åt hipsterspotting 😁

För övrigt tycks hipsterstilen vara såpass bred att jag ibland undrar om den inte är en synonym för "män som är intresserade av mode" 🙂
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Jag antar att söder om Söder i Stockholm, där jag alltså bor, också är en bra plats om man vill ägna sig åt hipsterspotting 😁

För övrigt tycks hipsterstilen vara såpass bred att jag ibland undrar om den inte är en synonym för "män som är intresserade av mode" 🙂
Är inte söder om söder ORTEN ,det är vad jag fått lära mig om sthlm geografi .Jag skulle ha ganska svårt att se massa hipster ränna runt ute i orten. Jag tror inte det finns så mycket 80kr ipa och soylatte mochachinos där ute 🤣🤣

 
Last edited:
Top