Musik man aldrig skulle kunna gissa sig till att du skulle lyssna på?

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,931
Det verkar sannerligen som att jag inte är 100% hipster trots allt 😂
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Men inte fan köper man sin hantverksöl på sexpack? Jag tror aldrig jag druckit samma öl två gånger under en kväll sedan jag fastnade i hantverksölsträsket.
Jag dricker inte ens hantverksöl så vet inte hur det säljs faktiskt . Vi i proletariatet går in på bolaget och köper det billigaste flaket öl vi ser . Vi tänker på ypk yrsel per krona 🤣🤣
 

Dr Blue

Veteran
Joined
19 Jun 2020
Messages
67
Haha, spot on! Har bott i Fruängen i snart tolv år 😄 Förutom när jag tog avstickare till Barcelona och Uppsala, men de ställena tror jag också räknas som hipstriga 😂
är verkligen Uppsala hipstrigt? Utveckla gärna!
barcelona håller jag dock med om 😂
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,931
är verkligen Uppsala hipstrigt? Utveckla gärna!
Alltså, det kanske inte alls är hipstrigt, men jag har ju försökt framhålla att andra saker är ohipstriga innan till ingen nytta, så jag tänkte ta det säkra före det osäkra :D
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Alltså, det kanske inte alls är hipstrigt, men jag har ju försökt framhålla att andra saker är ohipstriga innan till ingen nytta, så jag tänkte ta det säkra före det osäkra :D
You are a hipster . Feel the finger of judgement pointing at you 🤣🤣
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,017
Location
Ereb Altor
Jag antar att folk som ser mig på stan inte tror att jag lyssnar på arg punk. Men alla som känner mig har koll på det :) Sedan har jag ett guilty pleasure, som jag nästan skäms att skriva - Gyllene tider. Nu sa jag det! Men fan vilka svänginga melodier Gessle kan klämma ur sig
Men inte fan köper man sin hantverksöl på sexpack? Jag tror aldrig jag druckit samma öl två gånger under en kväll sedan jag fastnade i hantverksölsträsket.
Vissa beställningsöl måste köpas i 6-pack :)
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,017
Location
Ereb Altor
Alltså, det kanske inte alls är hipstrigt, men jag har ju försökt framhålla att andra saker är ohipstriga innan till ingen nytta, så jag tänkte ta det säkra före det osäkra :D
Allt är hipster om man inte är uttalat och visuellt uppenbart sport jock, punkare, nörd, kostymjeppe eller 80s rocker. Typ.

Typ alla som bryr sig om mat, musik, dryck och mode. Sedan kan även MC, surf, friluftsliv, resande och ett akademiskt intresse vara hipster. Så det är rätt svårt att komma undan.

Det är ju en medelklasssubkultur som mest vill ha det bra. Det finns inget politiskt manifest, ingen uppkäftighet eller annat kul. Det är bara en god öl, bra musik och snygga byxor.

Om man inte är från Portland då. Trve Hipster.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,931
Allt är hipster om man inte är uttalat och visuellt uppenbart sport jock, punkare, nörd, kostymjeppe eller 80s rocker. Typ.

Typ alla som bryr sig om mat, musik, dryck och mode. Sedan kan även MC, surf, friluftsliv, resande och ett akademiskt intresse vara hipster. Så det är rätt svårt att komma undan.

Det är ju en medelklasssubkultur som mest vill ha det bra. Det finns inget politiskt manifest, ingen uppkäftighet eller annat kul. Det är bara en god öl, bra musik och snygga byxor.
Det är precis vad jag tänker också. Talar man om mode så verkar det vara sjukt brett: Hängslen, instoppad skjorta, fluga eller slips är hipster samtidigt som min stil, som är sjukt långt ifrån det jag beskrivit, också är hipster. Att bo i centrala stan och hänga på hippa matställen är hipster, samtidigt som det är hipster att anamma gröna vågen och flytta ut på landet. Att vara blasé och inte bry sig (förutom ironiskt) är hipster, samtidigt som det är hipster att vara vegan, miljömedveten etc. Att ha skägg och lumberjackskjorta men samtidigt totalt ohändigt är att vara hipster, samtidigt som det är hipster att brygga sin egen öl, bygga sina egan möbler etc. Hipsters har trendiga nya kläder samtidigt som det är hipster att handla second hand. Vi får helt enkelt konstatera att vi är körda hur vi än gör :ROFLMAO:
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag gillar goa, Deep Forest , Karunesh och annan knarkmusik, men har varken elefantbyxor eller dreads, än mindre luktar jag marijuana med någon sorts regelbundenhet.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Jag gillar goa, Deep Forest , Karunesh och annan knarkmusik, men har varken elefantbyxor eller dreads, än mindre luktar jag marijuana med någon sorts regelbundenhet.
Mina fördomar säger mig att folk som lyssnar på sån musik snarare har en förkärlek för psykadelika än marijuana 🤔
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
sant, förvisso...möjligen ser jag ut som en typisk LSD-entusiast, hur fan sådana nu ser ut...
Återigen fördomar men lysstavar , elefant/harembyxor , sarong , dreads , batikfärger. Den typiska personen du hittar på ett skogstramp med andra ord
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,116
Location
Stockholm
är verkligen Uppsala hipstrigt? Utveckla gärna!
Som studentstad så skulle det inte förvåna mig om det finns en massa ungdomar som försöker klä sig efter inne modet, bryr sig tamejtusan om kvalitén på sin mat/dricka o att den ska var rättvisemärkt/liknande, anser att det som är mainstream e bara fail, nördar ner sig i något rejält e ett ämne o man ska vara herren på täppan med sina obskyra kunskaper.
 
Top