Varulv [MU4] - Runda 6

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Är det en bra analys Sidd?

"Min teori är något liknande:"

Martin har inte lagt fram något eget eller nytt. Han har lyssnat lite till Empis i spöktråden och sedan tagit lite input från en nojjig Recca. Det finns inga egna tankar någonstans. Martin har en teori som är "något liknande".
Vad har Martin gjort för rödande då?
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Din uchling: du nattmördade alltså Basse just för att du visste att du då hade info om denne (känner) som du skulle kunna extrakolla Mediumets status på. Smart.
Exakt, det börjar bli tydligt att han har planerat det här en längre stund. Han passar ju också på i första inlägget i runda 2 att ifrågasätta varför basse nattmördades så att han nu ska kunna påpeka att ”skulle jag ifrågasätta mig själv?”. Jag väntar mig iaf snart en sån kommentar. Jag börjar förstå varför konrad har legendstatus. Jag inser ju att jag skulle ha legat och försöka röstsnipea jag också men jag var så säker på att jag skulle ryka. Jag antar att kk inte ville ha blodhunden recca mot sig.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Martin R1-R5 med KK´s kommentarer.
Givet är Martin ulv så de glasögonen måste vi också sätta på oss.
Och givet, Martin har kommit undan tack vare väldigt lite ställningstaganden och överlag fläckfritt spel som är svårt att brunsmeta fram en ulv.

Jag försöker fundera på hur mycket du ska berätta. Det bästa enligt min känsla direkt är att du ska hålla på det men det är klart väldigt tråkigt om du åker ut tidigt och vi inte vet alla spelregler. Hur mycket ger vi ulvarna om det avslöjas? De kan veta huruvida vi har väktare och siare men inte så mycket mer, eller?
MB skall inte outa. Hålla på informationen. Rimligt så klart. Fiskar dock vidare på "huruvuda vi har väktare och siare".

om Mäster Bybo har en väktare som kan skydda honom varje runda blir det väldigt svårt att vinna på en person.
Fiskar vidare "om MB har en väktare".

Jag är av dessa anledningar inte speciellt bra i första rundan så jag brukar rösta på den mest inaktiva spelaren.
Röst på mest inaktiva spelaren.

Speciellt eftersom det är rätt troligt att mb väljer att automatiskt gröna sig själv och ha med sig en väktare.
Fiskar vidare om att MB har med sig en väktare.

Nej, jag är nog som vanligt dålig på att dra slutsatser i runda 1 men det skulle förvåna mig om det inte är 1-2 ulvar inblandade i Recca-drevet vilket är Basse, Octagonal, Impetigo och Empiricus. Samma som du var inne på.

Av dessa personer är det inläggsmässigt skralt hos Impetigo. Ett hej och en snabb röst.
Sen är det generellt mycket lågflygande. Där luktar det mest päls för mig. Jag byter dit iaf.
Ingen ulv innefattas i misstankarna här. Bara en massa gröna namn. Impetigo har troligen inte många poster vid det här läget och kan klassas som inaktiv så därför läggs rösten där. (Jag gissar att Stövelkatten inte alls är mer aktiv direkt)

Det har hänt en del att reagera på. Stövelkatten lär bli offer iom att han inte kan försvara sig. Han har dock lågflugit så för mig är det helt ok om han ryker första rundan. Ju fler aktiva vi har kvar i slutet, desto bättre. Annars inget större rödande.

i min lista ser det ut såhär från rödast till grönast:

biobunker: har ännu inte röstat vilket förvånar mig inte får mer uppmärksamhet. Lustigt med kontobyte men det kan knappast vara varken grönande eller rödande, däremot kudos att lägga ner energi än att komma tillbaka
Nu är det dock läggning av barnen så vi får se om jag hinner mer den här rundan men min avslutande röst hamnar på biobunker. Lägg en röst, vi behöver alla ta ställning!
Stövelkatten lär bli offer, men det röstas på Biouffe och sedan checkar Marin ut. Det spelar ingen roll om Stövelkatten hängs för det är bättre med mer aktiva spelare i senare rundor. Precis likaväl som det går att bruna KK för att ha röstat på Biouffe i det här läget så kan Martin få en dos av den medicinen. Martin tror och hoppas som ulv att Biouffe kommer rädda sig själv (plus att det finns fler som inte röstat ännu och drevet mot Biouffe är inte speciellt starkt).

Det blir ju givetvis en ulv som kommer gömma sig så djupt ner i dyn det bara går iom att hens beröringsskräck nu är borta. Nu ska bara siaren hålla sig i liv länge nog eller så får vi grundligt gå igenom runda 1 igen (bra jobbat @RasmusL med sammanfattningen och frågan).

Yem gör ett ”olyckligt” röstbyte och jag är nog inne på att Ockhams pekar mot att iaf min röst faller på dig i slutet men vi kan som sagt inte stanna där redan nu.

Jag kommer nog också gröna Stövelkatten efter det här. Sannolikheten att vi skapar ett race mellan de två ulvarna är högst osannolikt och ett riktigt high-level play.

Med nästan 3 gröna redan i runda 2 borde vinstchansen vara nere i nära-på-noll för ulven men sannolikhet är inte detsamma som sant så vi lär fortsätta gräva innan de vi har är försvunna.
Ulven Martin kommer krypa långt ner i dyn och inte göra mycket väsen av sig. Flaggar för tidig röst på Yem som hyvlat ihjäl sig med Ockhams. Eller kanske snarare Martins API. Grönar Stövelkatten. Det är alltså ny runda och Ulv-Martin har tappat sin polare Biouffe. Jag tror inte att han medvetet nackade ihjäl honom utan det är en miss som ulvarna får lida av resten av spelet.

Recca tycker jag arbetar upp sig. Verkar säga precis det hon tänker vilket för mig gör henne grönare då en ulv troligtvis tänker igenom allt minst två gånger innan dom skickar, eller så funkar iaf jag som ulv.
Jo det märks att du tänker igenom allt minst 2 gånger för det är otroligt lite aktivitet och ställningstagande.

Oj, vilken morgonbonus! Även om vi väl lär invänta fjodors bekräftelse och inga counterclaims så låter det som att vi med stormsteg klättrar mot segern oavsett. Ulven kan inte nattmörda mer än en person i taget från vad jag kan se och om basse inte är väktaren (ja jag förutsätter väktare med öppen mb) så kommer ulven ha väldigt svårt att ha ihjäl alla innan det bara är gröna kvar. Mb kommer kunna prata från graven så om ulven snipear mb för att vi inte ska få reda på hans val så har vi fortfarande möjlighet att prata med honom via Sidd och få reda på valen så det är en väldigt stor bonus.
Om vi tycker det är viktigt att få reda på om basse är väktaren (eller siaren för den delen) kan vi ju faktiskt fråga honom. Jag är nog på för att veta om vi förlorat en powerroll. Så länge Sidd lever kan ulvarna ändå inte claima powerroller.
Fiskar vidare om powerroller. Om det är viktigt att få reda på om basse är väktaren.

Jag hade gärna lagt stövelkatten i det gröna facket men hans extrema lågflygning den här rundan gör att jag vill ha fart på honom. Hans 3 inlägg säger bara att han är förvånad att han är kvar.
Röstar på en av di gröne i sin bok. Från R1 med inställning att nacka inaktiva. Dock håller Martin på sin hängning av Stövelkatten till denna runda. Trots att han varit iväg och grönat honom tidigare. Denna röst ligger inte kvar så länge för drevet vänder.

jag kommer rösta ut Yem_86 iaf på grund av den väldigt märkliga rösten som skulle ha räddat BioBonker.
Skiftar fokus mot Yem i slutet av rundan. Ockhams hyvel och Martins API lägger grund för rösten.

Ser att fjodorsenuba också lämnade med ett påhopp om mig om att informationen inte var intressant så jag kan lika gärna förklara innan fler påhopp strömmar in därifrån. Anledningen till att jag sa det för att det var rätt uppenbart vad som var kvar och ville inte ge det direkt till en eventuell ulv om Yem inte var ulven. Vad vi visste om fjodor var att han spenderat 6 poäng på: öppen mb, medium, speluppläggssiare och väktare. Väktare är ett antagande men det vore helt hål i huvet att inte ha en väktare med om du har en öppen roll. Alltså finns det inte plats för en riktig siare.
Utan en riktig siare har mäster ulv bara ett intressant val hen kan ha gjort som fortfarande påverkar spelet och det är förmågeblockerare och är det så kan vi dels kolla upp det men även, det kommer inte ge mycket. Vi har vad jag vet inte märkt av det än och även om hen har det så är det något vi får leva med men förändrar inte hur vi bör spela. Det enda som skulle kunna påverka spelet något är väl om vi har en obehindrad väktare eller ej men den vetskapen tycker jag vi ska hålla bort från den ulv som är kvar.
Ny runda, nytt småfiskande hur MB valt sina förmågor. Hål i huvet att inte ha en väktare med.

empi - har körit på jobbet ungefär som jag men brukar vara bättre på att driva saker när han får tid.
Ortagonal - ganska ny i gruppen och gör inte så mycket väsen av sig. Verkar dock rösta mer taktiskt än följer sin tro vilket är rödande för mig.
Stövelkatten - har lågflugit mestadels men är utöver det med i diskussionerna. Sjukt coolt dock om vi första rundan faktiskt drevade mot båda ulvarna och en fick slänga sig framför bilan för att hjälpa den andra.
Impetigo - har kommit igång den här rundan med några ordentliga inlägg. Intressant gräv från RasmusL som är lite foliehatt men samtidigt så kan de minsta mönster avslöja oss så jag ska inte avskriva det helt.
konrad - spelar väldigt märkligt den här rundan med påhopp på den enda garanterat gröna spelaren. Gör dock många bra inlägg och ökar iaf i förtroende för mig den här rundan om ändå lite.
Recca - har jag själv känslan av grön men det bygger mycket på hur hon formulerat sig i affekt. Hon kan dock vara mycket mer slipad än så och jag därför underskattar henne. Har inte spelat med henne förut så om någon har mer insikt om det går att utläsa mer ur det så får ni gärna berätta.

Sidd - kan givetvis vara ninja-ulven som satsade allt på ett bräde och nu ljuger som en borstbindare men det vore isf årets spelmanöver.
RasmusL - garanterat grön
Röstar Empis. Ser Empis som mest röd uppenbarligen. Kanske för att han körigt på jobbet?
Octa är lite röd för att han taktiskt följer sin tro.
Stöveln är alltså ulv som klarade sig i R1 men ändå så skall det röstas på Empis som har det körigt på jobbet?
Impetigo faller på RasmusL´s gräv. Martin har inget eget där heller.
KK kör märkliga påhopp på den enda garanterat gröna spelaren (Rasmus gissar jag att det handlar om)
Recca formulerar sig i affekt.

Sidd kan vara ninja-ulv. Får vi ha sådana tankar i det här spelet? Det är ju ulvigt som fan att K.K kan tro något sådant så troligen måste det vara lika uligt att Martin går lös på det också.

Läser övriga småposter från Martin i R3 och han jobbar rätt hårt för att få in alla och rösta. Det står 3-3 mellan mig och Empis. Jag är på väg att ryka här, men Martin jobbar på rätt hårt för att få in fler att rösta så att inte hans röst sticker ut så jävligt på Empis. Den är ju baserad på att Empis har lite körigt på jobbet. Jag gissar lite här. Om inte Martin röstat på Empis så hade det kanske sett än värre ut för mig? Jag har första rösten på mig uppenbarligen och jag är på väg mot galgen, men Martin går in och är med och hänger Empis. Sedan vill han så klart av det drevet men det är inte så lätt för det finns ju ingenstans han kan flytta rösten utan att det blir konstlat.


Fan, varför rullar alltid varulvsspel över till att bli såhär! Nyss kändes det lugnt men nu har vi helt plötsligt missat 2 och väktaren har inte haft flytet på sin sida heller, eller om jag ska analysera så har ulven typ gått på de näst viktigaste målen att ta ut så väktaren har troligtvis skyddat de viktigaste. Inte helt oväntat.
Jag kommer lägga min röst på @Stövelkatten
Du har klarat dig på tok för länge utan att bidra. Kan vi få lite aktion den här rundan? Var är din röd-grön lista?
Ny runda och fortsatt fiskande och snackande om väktaren.

Det är alltid oroligt när det är långsamt tempo samtidigt är inte helger det bästa för mig, det blir mest kvällsaktivitet. Octagonals inlägg är en bra poäng. Stövelkatten fortsätter generera 0. KK skulle behöva komma in den här omgången och visa på aktivitet och rösta. Impetigo har inte heller röstat. Även om det är lite känslan av en mellanrunda så behöver vi fortfarande göra tydliga val och pressa varandra. Ingen av oss (utom ulven och möjligtvis Sidd) är säkra så vi behöver att alla tar ställning.
"Ingen av oss (utom ulven och möjligtivs Sidd) är säkra så vi behöver att alla tar ställning". Vad betyder det? Vaför är ulven säker eller vad betyder det.

Fan fan fan. Jag tyckte Stövelkatten var riktigt uppenbart en ulv som gett upp. Hans fylleröstning kändes ordentligt oärlig där han sluddrar i två inlägg och sen skriver en klockren röst som inlägg tre.

Just nu står jag mot två, enligt många, legender och en som är hyfsat ny. För mig är Octagonal fortsatt rödast men jag börjar bli mer och mer övertygad att någon av legenderna drar mig vid näsan. För mig är Recca fortsatt grön, inläggen är engagerade och långa. Det kommer mycket och snabbt. Som jag nämnde tidigare så upplever jag de gånger jag spelat ulv att det är väldigt svårt att spela så snabbt och med känslor om man ska läsa igenom allt flera gånger för att man inte ska göra misstag.
Min känsla är att även Konrad gör liknande saker, att han skriver på känsla och nu blir det många känslor samtidigt men jag får känslan av att dessa känslor är mer fabricerade. Kanske är det hans lite mer slentriana stil som gör det men för mig gör det att Recca fortfarande är grönare.

Octagonal är fortsatt röd-ish. Hans mer taktiska lynne gör för mig att det känns som ett mer uträknat spel.
Ny runda igen. Det går snabbt nu och Martin klarar sig genom rundorna utan att lämna speciellt mycket avtrycks. Förra rundan nackades Stövelkatten och det var inga probem. Övriga poster i R5 handlar mest om att bygga inför R6. Få med sig spöktråden och Sidd på att någon av veteranerna är den sista ulven. I de flesta inläggen pekar Martin mot att det är KK som är ulven. Har också någon form av teori att Biouffe endast postar när han är på jobbet därav missen med att överleva som ulv. Klarar sig hela rundan från misstankar från övriga som eldar på mot varandra och Octagonal ryker innan det är klart.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Exakt, det börjar bli tydligt att han har planerat det här en längre stund. Han passar ju också på i första inlägget i runda 2 att ifrågasätta varför basse nattmördades så att han nu ska kunna påpeka att ”skulle jag ifrågasätta mig själv?”. Jag väntar mig iaf snart en sån kommentar. Jag börjar förstå varför konrad har legendstatus. Jag inser ju att jag skulle ha legat och försöka röstsnipea jag också men jag var så säker på att jag skulle ryka. Jag antar att kk inte ville ha blodhunden recca mot sig.
@Martin3
Jag tycker du är väldigt lågflygande och spöktråden har mycket blandade tänk& tyck så du behöver steppa upp ordentligt och förklara ditt spel i alla dessa rundor.
Beskriv utförligt hur du tänkte i ditt spel runda för runda, varför du röstade just där och då och vad som gör att du hamnat i den här situationen👍

Runda för runda🙏
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Martin har alltså klarat sig genom spelet utan att egentligen göra några större avtryck eller fått onödig heat på sig själv som ulv.

Han var bidragande att hänga Biouffe i R1 precis som K.K. Det var olyckligt i ulvperspektiv så klart att det blev så, men det är inte fel att ligga i det drevet som ulv. Det är ju alltid bättre att hänga en ulv än en bybo. Inget case byggdes eller behövdes för den rösten.

Han var bidragande i att hänga Yem som många andra och det var inte pågrund av misstankar utan det var pågrund av fel i rösträkningen. Det behövdes inga misstankar för att hänga Yem och det är safe att hänga Yem som ulv. Inget case behövs utan vi kör på Ockham.

Han var bidragande i att hänga Empis precis som K.K. På väldigt svaga indicier, men det var svårt att kliva av det drevet då mot andra spelare där det fanns ännu färre brunsmetningar. Den här hängningen är nog den vi kan jobba mer på och kolla över Martis ställningstagande som är otroligt svaga. Det går nog att se vad han har för alternativ också som kan rädda Empis, men jag har svårt att se att Martin kan kliva av när han har klivit på för det hade förmodligen varit brunare.

Har var bidragande i att hänga Stövelkatten. Ungefär som att hänga Yem. Det är inte lika brunt att hänga Stövelkatten så det är svårt att bygga ett case mot någon som hänger en inaktiv Stövelkatt. Och inget case behövs för att hänga Stövelkatten.

Han var bridragande till att Octagonal hängdes. Precis som övriga då. Helt okay att ligga i det drevet och inte ha några egentliga misstankar. Hänger honom som röd-ish men bygger inget case.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Runda 3.
Den avgörande rundan.

Recca röstar Stövel.
K.K röster RasmusL. <-- Idiot
Sidd röstar Recca
RasmusL gör case mot Octagonal och röstar där.
Octagonal röstar K.K - ofarligt att rösta på sin ulvkompis Biouffe.
Impetigo röstar på Octa.
Impetigo röstar på K.K


---
2 röster på K.K där Octagonals röst är nummer 1.

K.K röstar Empis. Facking ulv! Givet så finns det något i den rösten och det är inte bara luft.
Rasmus L hakar på och röstar på Empis. Kvitterat 2-2
Martin röstar på Empis med motiveringen " har körit på jobbet ungefär som jag men brukar vara bättre på att driva saker när han får tid. " 2-3 till Empis nackel.
Empis röstar K.K för att rädda sig själv och kvitterar till 3-3 med K.K på väg mot galgen.
Recca röstar Octagonal.

K.K "försvarar sig" mot Empis just då avgörande röst med orden "du kan inte rösta på mig det vet du Empis" (fan va episkt!)
Sidd röstar Impetigo
Martin visar på att det är K.K som ryker. Alltså, full koll på läget i detta nu. "Så 3 på kk, 3 på emp men kk ryker på första rösten. Sen lär ju Impetigo få 2 röster från sidd och co men jag hoppas att de släpper sitt ultimatum och tittar på de två som är närmast att åka ut istället. De är ju gröna." Lite syftningsfel på vilka som är gröna men det Martin menar är att Sidd och övriga gröna skall sälla sig till skaran att hänga K.K eller Empis.
Recca ändrar spelfältet och röstar Empis. 4-3 till Empis.
Octagonal stiger av drevet mot K.K och röster Stöveln. 4-2 till Empis.
Stöveln kliver in och följer K.K´s vinröst som den fyllbult han är. Att följa en annan alkad spelares resonemang är for the win så klart :) 5-2 till Emps.
Empis förstår vad KK menar och tar bort sin röst och lägger den på Stöveln istället. Drevet mot K.K är därmed nästan helt dött. 5-1 till Empis mot K.K
Sidd går in och röstar Stövelkatten. Förmodligen borde det numera vara skapligt jämt mellan Stöveln och Empis.
Impetigo röstar Stövelkatten.


5-4 till Empis nackel med första röst från K.K på Empis.
Spökrösten faller också på Stövelkatten så 5-5 men Empis åker på första rösten från K.K.

Hence K.K är ulv för att han räknade ut att ha första rösten kvar på Empis rundan igenom.
Martin är inte ulv för att han röstade på Empis helt utan motivering och bytte aldrig röst heller.

Det är alltså 9 bybor totalt som röstar på 2 andra bybor och 1 ulv. Alla är fel ute utom K.K som är masterulv och planerar det från start till mål att hänga Empis med hjälp av en tidig röst och sedan ligga kvar där utan att försöka rädda sig själv när det inte ser så bra ut. K.K´s försvar är att "du kan inte rösta på mig det vet du Empis".

Fack, inte ens Recca som är nojig över K.K tycker att det håller så hon går ju in och räddar upp farbror Konkel här. Octagonal kliver av och vänder drevet mot Katten. Det är otroligt många bybor som skevar ur här. Typ 9 stycken.

Den som är helt lugn genom allt och inte gör mycket väsen av sig är Martin. Otroligt skarp bybo som inte behöver vackla alls utan kan ligga kvar och mysa i ett drev mot Empis som farbror Konkel dragit igång. Det helt utan att motivera sig också.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Så.

Nu är jag klar.

Jag skall bara posta 10 inlägg till efter detta för att nå upp till 6000 inlägg. Då får jag någon form av seger oavsett.

Jag litar på att Sidd är skapligt vass och klok och ser att Martin har klarat sig på ingenting och jag har spelat ett rätt vasst bybospel visar det sig. Det är viktigt för mig att vinna med byn och nu har jag gjort mitt jobb som bybo i denna runda.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Äh fack it!

Givet är jag inte väktaren. Jag är vanilla bybo. Jag har ingen aning om det finns eller har funnits en väktare i spel. Jag har heller inte engagerat mig i frågan för det hör till eventuella val Mäster Bybo gjort som inte bör påverka med förutom vid en eventuell outning då så klart. Först då kan jag ta ställning till det precis som alla andra outningar. Exempelvis Medium. Högst troligt hade jag mottagit det med skepsism också. Högst troligt hade jag velat hänga en eventuell väktare också för att det kan gömma sig en ulv där, men sån är jag.

Martin har fiskat efter väktaren sedan start men inte fått något riktigt gehör.
Dock så är Martin för feg för att claima väktaren för att han inte vet hur det ligger till, men läser vi hans poster är han bra sugen på att veta.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Nu är jag ju så där bra som Konrad Konvalj kan vara igen! Episk i min framtoning. Byboig och korrekt!
Här byggs legendarstatus igen och det är inte roligt att vara ulv i närheten av Konkels brunöga*

*brunöga är fortfarande ett öga som ser brunheter i ulvars beteenden i tråden.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
@Martin3
Jag tycker du är väldigt lågflygande och spöktråden har mycket blandade tänk& tyck så du behöver steppa upp ordentligt och förklara ditt spel i alla dessa rundor.
Beskriv utförligt hur du tänkte i ditt spel runda för runda, varför du röstade just där och då och vad som gör att du hamnat i den här situationen👍

Runda för runda🙏
Jag ska göra det, absolut. Jag ska dock poängtera att jag redan i anmälan sa att jag inte kommer ha tid att spela lika mycket som vanligt.idag är vi på gröna lund så jag hoppas jag kan posta lite i köerna.

Runda 1 tänkte jag som vanligt, rösta på inaktiva för att få in dom i spel samt lägga min röst på någon som är helt inaktiv i slutet. Ville inte rösta på Recca då det inte går att få effekt av ett drev om personen är inaktiv. Alla kom till slut in i spel. Jag valde sen att lägga min röst på bio till största del pga att han inte röstat, även om han inte gjort jättemycket väsen av sig så var det inget stort som stack ut.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Jag ska göra det, absolut. Jag ska dock poängtera att jag redan i anmälan sa att jag inte kommer ha tid att spela lika mycket som vanligt.idag är vi på gröna lund så jag hoppas jag kan posta lite i köerna.

Runda 1 tänkte jag som vanligt, rösta på inaktiva för att få in dom i spel samt lägga min röst på någon som är helt inaktiv i slutet. Ville inte rösta på Recca då det inte går att få effekt av ett drev om personen är inaktiv. Alla kom till slut in i spel. Jag valde sen att lägga min röst på bio till största del pga att han inte röstat, även om han inte gjort jättemycket väsen av sig så var det inget stort som stack ut.
Skeeshootta en kartbild med din pin från grönan då👍
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
I runda 2 kändes det som att yem redan var given att åka ut så jag försökte återigen samla mer information under rundan än att bara slösa 2 dagar på att bygga en hängsnara åt yem. Jag försöker få fart på stövelkatten till ingen större nytta och väljer att rösta bort yem, det går inte att bortse från en sån röst tyvärr.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
fjodorsenuba kan verifiera att det är min ikon uppe i hörnet.
Fast det grönar väl ingen?

Jag är på kontoret jag med. Skall jag pinga det på en screenshot? Jag kan likagärna skriva att jag är på månen men inte blir jag mer grön för det.

En ulv kan väl vara precis vart som helst så location har väl noll betydelse i det hela.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
3:e rundan var den runda jag hade minst tid på jobbet. Det tog mig halva dan bara att läsa ikapp. Jag stod och valde mellan empi och stövelkatten.

Runda 4 och 5 vilket var helgen känner jag att mina bias hade stagnerat. Jag bytte aldrig åsikt vilket jag uppenbarligen borde ha gjort. Fast recca grävde och hittade en del valde jag att hålla kvar. Något jag uppenbarligen inte borde ha gjort.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
3:e rundan var den runda jag hade minst tid på jobbet. Det tog mig halva dan bara att läsa ikapp. Jag stod och valde mellan empi och stövelkatten.

Runda 4 och 5 vilket var helgen känner jag att mina bias hade stagnerat. Jag bytte aldrig åsikt vilket jag uppenbarligen borde ha gjort. Fast recca grävde och hittade en del valde jag att hålla kvar. Något jag uppenbarligen inte borde ha gjort.
Velade du i runda 3? Alltså, mellan Empis som du hänger för att han har mycket på jobbet och Stövelkatten som du tidigare grönat trots dålig aktivitet som du hängt andra för?

Läs min post ovan gällande den kritiska rundan R3.


Martin R3 said:
empi - har körit på jobbet ungefär som jag men brukar vara bättre på att driva saker när han får tid.
Ortagonal - ganska ny i gruppen och gör inte så mycket väsen av sig. Verkar dock rösta mer taktiskt än följer sin tro vilket är rödande för mig.
Stövelkatten - har lågflugit mestadels men är utöver det med i diskussionerna. Sjukt coolt dock om vi första rundan faktiskt drevade mot båda ulvarna och en fick slänga sig framför bilan för att hjälpa den andra.
Impetigo - har kommit igång den här rundan med några ordentliga inlägg. Intressant gräv från RasmusL som är lite foliehatt men samtidigt så kan de minsta mönster avslöja oss så jag ska inte avskriva det helt.
konrad - spelar väldigt märkligt den här rundan med påhopp på den enda garanterat gröna spelaren. Gör dock många bra inlägg och ökar iaf i förtroende för mig den här rundan om ändå lite.
Recca - har jag själv känslan av grön men det bygger mycket på hur hon formulerat sig i affekt. Hon kan dock vara mycket mer slipad än så och jag därför underskattar henne. Har inte spelat med henne förut så om någon har mer insikt om det går att utläsa mer ur det så får ni gärna berätta.

Sidd - kan givetvis vara ninja-ulven som satsade allt på ett bräde och nu ljuger som en borstbindare men det vore isf årets spelmanöver.
RasmusL - garanterat grön
Martin R3 said:
Mig veterligen har det aldrig hänt förut och är väldigt osannolikt.
Och.
Så är det väl förvisso. Men oavsett det så har du gjort väldigt lite för att gröna dig sen dess vilket gör att jag har gått från att på ren sannolikhet nästan gröna dig till att skjutsa upp dig på rödskalan igen.
Högst facking osannolikt att vi hade två ulvar på kroken i R1. Biouffe / Stövelkatten. Är det här ett velande? Från rent sannolikhet nästan grön Stövel till att skjutsa upp han på rödskalan igen. Är det velande?

Martin R3 said:
Vi saknar fortfarande din röst. För mig åker du högre upp varje minut på rödskalan.
Hejar fortfarande på Stövelkatten att gå in och rösta. Det gör Katten också. Rösten faller på Empis.

Martin gör inget trots sitt velande gällande gällande Empis / Stövelkatten utan låter det bara ske. Han låter byn nacka Empis och själv ligger han gött kvar med sin röst och motivitering "empi - har körit på jobbet ungefär som jag men brukar vara bättre på att driva saker när han får tid."
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Fast det grönar väl ingen?

Jag är på kontoret jag med. Skall jag pinga det på en screenshot? Jag kan likagärna skriva att jag är på månen men inte blir jag mer grön för det.

En ulv kan väl vara precis vart som helst så location har väl noll betydelse i det hela.
Kan du INTE bevisa att du är på månen OM du säger att du är där så RÖDAR det dig👍
 
Top