Varulv [MU4] - Runda 6

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Hundra år senare, på en ensam, mossbeklädd gravsten står att läsa: "Hä vilar Ocotagonal. Döddad av arja bybor. Han va int nåen ulv, han heller."

Och nere i minneslunden finns en plakett att läsa: "Te minne av Recca, hon ble sleten i så många bitar att vi int iddes leta rätt på'm alla."


---

Octagonal röstas ut. Han var bybo.
Recca nattmördas.


---

Denna runda slutar på måndag 21:00.

---

Deltagare
Konrad Konvalj
Martin3
Sidd
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Tackar Recca och Octagonal för föredömligt roligt spel och … jaa…välkomna då till ”andra sidan”.

KK verkar ju veta vem som är ulven så

Röst: @Martin3
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Tackar Recca och Octagonal för föredömligt roligt spel och … jaa…välkomna då till ”andra sidan”.

KK verkar ju veta vem som är ulven så

Röst: @Martin3
Ja för det kan ju inte vara du eller så har alla lurat mig sedan typ R2.

Jag kommer göra ett litet ryck i morgon och läsa av Martin. Har inte lagt många blickar åt det hållet alls sedan start. Helt magiskt spelande som ulv att ligga med och flyta hela spelet typ oröstad. Tror inte Martin varit på mångas radar inte.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Roligt ändå att det tydligen var nån form av MasterPlan att BioBuffe alltså röstades ut med en väldigt liten marginal redan i R1.
Sista ulven röstade alltså på BioBuffe👹.
Det här med BioBunkers kontostrul och ulvarnas stategi blir ju intressant eftersnack👍
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Hur i… jag lever fortfarande och konrad är ulven. Han snipear dessutom snabbt in en röst för att få förtur så han bara behöver övertyga Sidd eller spöktåget. Precis som Recca var inne på. @Sidd låt dig inte luras av mästerulven.
Röst: @Konrad Konvalj
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Recca och spöktåget visade upp många bra anledningar förra rundan.

Den första rundan här är ju enligt mig mest intressant.
Min teori är något liknande:
Kk röstar på Bio för att kunna gröna sig senare. Bio väntar med sin röst eller är upptagen av livet runtomkring och missar röstningen. Kk försöker få liv i Bio (antar jag) men lugnar sig när Yem räddar kvar Bio.
När Vimes missar i röstningen väljer KK att ta åt sig äran genom att beskriva hur han upplevde beröringsskräck mellan bio och Sidd för att sen rösta på Sidd.
Jag tror deras plan grusades rejält av felröstandet och det tar han och bio hela vägen till kl 13 med att lägga upp en plan och göra ett inlägg. Härifrån är det mer eller mindre high chapparal för honom och han gör lite allt möjligt för att framstå som lite klumpig och lat bybo medan han vissa stunder glimmar till och skriver långa inlägg.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca och spöktåget visade upp många bra anledningar förra rundan.

Den första rundan här är ju enligt mig mest intressant.
Min teori är något liknande:
Kk röstar på Bio för att kunna gröna sig senare. Bio väntar med sin röst eller är upptagen av livet runtomkring och missar röstningen. Kk försöker få liv i Bio (antar jag) men lugnar sig när Yem räddar kvar Bio.
När Vimes missar i röstningen väljer KK att ta åt sig äran genom att beskriva hur han upplevde beröringsskräck mellan bio och Sidd för att sen rösta på Sidd.
Jag tror deras plan grusades rejält av felröstandet och det tar han och bio hela vägen till kl 13 med att lägga upp en plan och göra ett inlägg. Härifrån är det mer eller mindre high chapparal för honom och han gör lite allt möjligt för att framstå som lite klumpig och lat bybo medan han vissa stunder glimmar till och skriver långa inlägg.

Kan du specificera vart jag är ulv någonstans?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
tack och lov. Ibland skrämmer du mig 😅
Snacka om röstsnajp också. Postade inom 60s från Vimes.
Jag förberedde mig redan i rundan innan så det var bara att klistra in.
Tappade lite tid på att sudda ut rösten på Recca som också var förberedd.

Oavsett om jag spelat oansvarigt från och till samt lite slött och varit relativt lat så skall ingen kunna beskylla mig för att jag inte gjort mitt yttersta för byn och försökt vinna. Jag är en vinnarskalle och vi skall vinna det här så givet hänger jag på låset för att säkra upp att inte den sista ulven får en fördel genom att lägga den första rösten.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Recca och spöktåget visade upp många bra anledningar förra rundan.

Den första rundan här är ju enligt mig mest intressant.
Min teori är något liknande:
Kk röstar på Bio för att kunna gröna sig senare. Bio väntar med sin röst eller är upptagen av livet runtomkring och missar röstningen. Kk försöker få liv i Bio (antar jag) men lugnar sig när Yem räddar kvar Bio.
När Vimes missar i röstningen väljer KK att ta åt sig äran genom att beskriva hur han upplevde beröringsskräck mellan bio och Sidd för att sen rösta på Sidd.
Jag tror deras plan grusades rejält av felröstandet och det tar han och bio hela vägen till kl 13 med att lägga upp en plan och göra ett inlägg. Härifrån är det mer eller mindre high chapparal för honom och han gör lite allt möjligt för att framstå som lite klumpig och lat bybo medan han vissa stunder glimmar till och skriver långa inlägg.
Bra analys.

Han var ju direkt väldigt konstlat på mig och BioBuffe om vad vi ”skulle ha” kulilurat ihop,
- först med fråga till BioB varför denne just ville ha in mig i spel och sen tvärtom
- att vi skulle ha nån form av berörigsskräck
- sen kommer röst på mig
- lång post som anklagar mig att göra många poster som är substanslösa
Verkar varit en plan att dreva ut mig.
Eftersom Recca hängde på KK och jag kände att drevet var på gång så vart jag tvungen att outa Medium.

Då tror jag KK gav upp den rundan
Vi var alla på Yem pga dennes rösthoppande
KK ligger konstigt kvar med röst på mig även fast jag grönat mig
KK har därefter spelat väldigt splittrat och blandat högt och lågt och jobbat på för att splittra vilket ju lyckats lite för mycket

Varför nattmördades Basse direkt? Basse var den som petade på KK tror jag.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Det här är upp till er nu @Sidd och spöktåget att avgöra.

Konrad är ulven. Han var på mångas radar men har lekt med oss hela tiden, precis utanför farozonen hela spelet.

Kom igen nu
@Basenanji
@Empiricus
@fjodorsenuba
@Impetigo
@Octagonal
@RasmusL
@Recca
@Stövelkatten
@Yem_86

Jag hoppas ni vet hur ni ska rösta.
Hej alla i spöktråden.

Martin har inte varit på någons radar någonstans. Vad tyder det på om ni tänker i rimlighetsväg?
Duktig bybo som inte drar på sig någon skit eller kontrollerad ulv som gör precis så mycket som behövs för att inte sticka ut någonstans?

Konrad Kanalj har väl varit precis utanför farozonen hela spelet från att bli hängd. Det har varit några vändor.
Däremot har det inte riktigt varit rimligt att hänga K.K någon av dessa gånger och det är samma sak nu.

Jag har inte varit kockren. Däremot har jag använt alla mina knep som fanns lämpligt tillhands för att säkra upp för byns bästa.
Min näsa luktade sig till BioUffe i R1. Det har jag solat mig lite i resten av spelet och jag vet ju att jag inte är värd någon extra bybocred för det. Jag bygger ju bara på min egen legendarstatus. Jag har också varit högst delaktig i att hänga Empis för att han hakade på mitt drev mot Biouffe.

Egentligen är det ju ett under att Biouffe hängdes i R1. Det var en massa flax för byn och det har jag skrivit tidigare. Ren och skär otur för ulvarna att shit happens för Biouffe så att han inte kan säkra in en självräddningsröst på Stövelkatten och sedan att inte Yems röst funkade är ju också en facking mardröm för ulvarna.

Hur som så har jag använt meta-trix som att säkra upp att Sidd är grön via spöktrådsoutningar från Basse. Det gjorde mig lite nervös när det dök upp svar som jag inte förväntat mig och det spädde på min oro. Jo, det var väl orimligt som fan att tro att Sidd som ulv snott rollen som medium, men det vore också coolt. Hur som så fick jag ut den information jag behövde för att gå vidare och känna mig trygg med Sidd. Det har skapat diverse buzz och jag det har varit relativt lätt att smeta ner mig med brunt för att jag jobbat så emot bland annat Sidd. Det är inte speciellt svårt att smeta brunt på mig för diverse inlägg, men om vi tänker efter en gång till: Är det rimligt att fortsätta jobba åt det hållet som ensam ulv? Eller är det rimligare att som ulv smyga med och inte göra sådana avtryck i tråden?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Bra analys.
Är det en bra analys Sidd?

"Min teori är något liknande:"

Martin har inte lagt fram något eget eller nytt. Han har lyssnat lite till Empis i spöktråden och sedan tagit lite input från en nojjig Recca. Det finns inga egna tankar någonstans. Martin har en teori som är "något liknande".
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Hej alla i spöktråden.

Martin har inte varit på någons radar någonstans. Vad tyder det på om ni tänker i rimlighetsväg?
Duktig bybo som inte drar på sig någon skit eller kontrollerad ulv som gör precis så mycket som behövs för att inte sticka ut någonstans?

Konrad Kanalj har väl varit precis utanför farozonen hela spelet från att bli hängd. Det har varit några vändor.
Däremot har det inte riktigt varit rimligt att hänga K.K någon av dessa gånger och det är samma sak nu.

Jag har inte varit kockren. Däremot har jag använt alla mina knep som fanns lämpligt tillhands för att säkra upp för byns bästa.
Min näsa luktade sig till BioUffe i R1. Det har jag solat mig lite i resten av spelet och jag vet ju att jag inte är värd någon extra bybocred för det. Jag bygger ju bara på min egen legendarstatus. Jag har också varit högst delaktig i att hänga Empis för att han hakade på mitt drev mot Biouffe.

Egentligen är det ju ett under att Biouffe hängdes i R1. Det var en massa flax för byn och det har jag skrivit tidigare. Ren och skär otur för ulvarna att shit happens för Biouffe så att han inte kan säkra in en självräddningsröst på Stövelkatten och sedan att inte Yems röst funkade är ju också en facking mardröm för ulvarna.

Hur som så har jag använt meta-trix som att säkra upp att Sidd är grön via spöktrådsoutningar från Basse. Det gjorde mig lite nervös när det dök upp svar som jag inte förväntat mig och det spädde på min oro. Jo, det var väl orimligt som fan att tro att Sidd som ulv snott rollen som medium, men det vore också coolt. Hur som så fick jag ut den information jag behövde för att gå vidare och känna mig trygg med Sidd. Det har skapat diverse buzz och jag det har varit relativt lätt att smeta ner mig med brunt för att jag jobbat så emot bland annat Sidd. Det är inte speciellt svårt att smeta brunt på mig för diverse inlägg, men om vi tänker efter en gång till: Är det rimligt att fortsätta jobba åt det hållet som ensam ulv? Eller är det rimligare att som ulv smyga med och inte göra sådana avtryck i tråden?
Din uchling: du nattmördade alltså Basse just för att du visste att du då hade info om denne (känner) som du skulle kunna extrakolla Mediumets status på. Smart.
 
Top