Marvel Snap

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,104
Okej, kanske får bli conquest lite oftare då.

Guldet vill man väl inte köpa uppdrag eller krediter med, bästa användningen borde vara tokens på token tuesdays. Eller hur gör ni andra?
Det brukade vara så (eller de gånger det kom en tillräckligt bra packe som Black Panther Phoenix som jag köpte), men numera delar det ut så mycket mer att klättra på stegen för Spotlight Caches att jag har använt dem till missions igen ibland (särskilt när det är ett kort jag verkligen vill ha och det hamnade sist i cachen).
 

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
306
Location
Göteborg
Det brukade vara så (eller de gånger det kom en tillräckligt bra packe som Black Panther Phoenix som jag köpte), men numera delar det ut så mycket mer att klättra på stegen för Spotlight Caches att jag har använt dem till missions igen ibland (särskilt när det är ett kort jag verkligen vill ha och det hamnade sist i cachen).
Jag har tyckt det har varit ganska najs att köpa ett random serie 3 kort. Men det beror kanske på vilka kort man saknar.

Är det mest prisvärt att köpa credits direkt eller köpa uppdrag, vad säger matematiken?
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,539
Location
Slätta
Jaha, de dödade Bounce, boostade Move, hottade upp Magic massor, trimmade ned Pig och gjorde Tribunal spelbar. Skall bli kul att se hur det slår.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,104
Jaha, de dödade Bounce, boostade Move, hottade upp Magic massor, trimmade ned Pig och gjorde Tribunal spelbar. Skall bli kul att se hur det slår.
Whoa, nya Magik kommer att vara crazypants. Ska nog in i min Wong-Reveal, för Odin och Arnim Zola har en brutal synergi som man bara får se ibland när annat möjliggör den. Synd på Spider-ham, men å andra sidan har jag inget emot att slippa se honom mot mig heller (Spider-ham gör Arnim Zola ledsen och kinkig).

Vill ha en etta i leken som ersättning för Spider-Ham. Tidigare var det svårt att få bättre än Nightcrawler, men nu när Odin kan trigga en Iceman eller Korg på ett meningsfullt vis i runda 6 är de också kandidater.
 
  • Like
Reactions: Ram

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,104
Jag gillar inte hur alla spelar Wong nu. Det gör att motmedel kommer att bli populärare. Tidigare var det en så ovanlig lek att ingen brydde sig.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,104
Wong-leken i sitt nuvarande meta-anpassade tillstånd:

1: Nightcrawler
2: Medusa, Zabu
3. Ironheart, Magik, Rogue
4: Wong, Shang-Chi
5: White Tiger, Black Panther
6: Arnim Zola, Odin

Det här är dock fortfarande väldigt osäkert om det är rätt. Shang-Chi tror jag inte att man kan spela utan just nu, men Rogue är som alltid litet osäker (och folk burstar sina ongoings sista rundan) och borde kanske bli Super Skrull i stället. Magik är egentligen helt rätt men hjälper Mr. Negative/Wong mycket mer än en själv.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,539
Location
Slätta
Är det någon som har Jeff...? Jag har honom i shoppen pinnad just nu, men kan inte riktigt bestämma mig för om han är värd 6k tokens. Samtidigt känner jag ofta att jag saknar honom lite i mina kontroll-lekar sedan Doom nerfades.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,516
Mirrage ser kul ut! Skumt att man kan ha henne och Valkyrie i samma lek dock
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,516
Hon är en (deltids-) valkyria, men hon är inte den som heter Valkyrie.
Min New Mutants/Thor kunskap är tydligen bristfällig. Trodde det var samma! Vem av dem är det som dejtar Flash Thompson?
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,104
Min New Mutants/Thor kunskap är tydligen bristfällig. Trodde det var samma! Vem av dem är det som dejtar Flash Thompson?
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,104
Och bara för att förvirra saker maximalt är det Jane Foster som varit Valkyrie senaste några åren.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,539
Location
Slätta
Jag spenderade varje liten token jag hade och köpte Jeff. Har spelat några matcher och är otroligt nöjd med den. Har återaktiverat min gamla Rescue+Professor X-lek från tidigt i min Snap-karriär och den går riktigt bra med Jeff. Hoppas bara de inte nerfar honom, han är tydligen med i väldigt många lekar just nu.

Sedan fick jag Thanos som jag inte hade tidigare samt Mirage från mina två Spotlights så jag har mycket kul att spela med nu.

Men denne spelas nu:
# (1) Echo
# (2) Daredevil
# (2) Jeff the Baby Land Shark
# (3) Silver Surfer
# (3) Storm
# (3) Cosmo
# (3) Juggernaut
# (3) Polaris
# (4) Rescue
# (4) Iron Lad
# (5) Professor X
# (5) Spider-Man

Massor med kort som rakt upp och ned djävlas.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,104
Det där är fasen det värsta som finns att möta för mig, till och med en Polaris som man int3 brukar se så ofta längre!
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,539
Location
Slätta
Jag skulle nog byta Rescue mot Brood, även om jag förstår resonemanget (Rescue -> ProfX).
Ja, bra tanke helt klart. Rescue är lekens vekaste kort och är bara med för att jag fick den snygga versionen i en låda nyligen. :)

Kan tillägga att Echo är bra i den här leken. Det är lättare att spela henne kvalitativt när det bara är två eller rent av en location öppen att spela på och många Dinos och Iron men har blivit ledsna. Men att klättra med den händer inte… Väldigt många retirerar.
 
Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,516
Jag spenderade varje liten token jag hade och köpte Jeff. Har spelat några matcher och är otroligt nöjd med den. Har återaktiverat min gamla Rescue+Professor X-lek från tidigt i min Snap-karriär och den går riktigt bra med Jeff. Hoppas bara de inte nerfar honom, han är tydligen med i väldigt många lekar just nu.

Sedan fick jag Thanos som jag inte hade tidigare samt Mirage från mina två Spotlights så jag har mycket kul att spela med nu.

Men denne spelas nu:
# (1) Echo
# (2) Daredevil
# (2) Jeff the Baby Land Shark
# (3) Silver Surfer
# (3) Storm
# (3) Cosmo
# (3) Juggernaut
# (3) Polaris
# (4) Rescue
# (4) Iron Lad
# (5) Professor X
# (5) Spider-Man

Massor med kort som rakt upp och ned djävlas.
Jag har stulit den här lek iden och spelar den nu. Bytade ut Rescue mot Brood. Den här leken rockar!!
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,539
Location
Slätta
Jag har stulit den här lek iden och spelar den nu. Bytade ut Rescue mot Brood. Den här leken rockar!!
Kul! Jag gjorde samma och det är helt klart rätt som Johan sa. Jag kommer troligen byra in Shang Chi istället för Echo eller eventuellt för Iron Lad för att hantera de stora korten lite bättre. Funderade på Nebula, men leken vinner redan storm/professor X locations väldigt konsekvent och Nebula är falsk trygghet med så många Killmonger så det skippar jag troligen.

Iron Lad är kul och bra dock. Får provspela lite till.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,539
Location
Slätta
Jag fick som sagt Thanos i spotlight och leker med honom. Vilken är er roligaste (inte bästa) Thanos-lek och vilka kort spelar ni alltid med honom?
 
Last edited:
Top