Marvel Snap

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,090
Tre av fyra öppnade, ingen Jean Grey. Börjar misstänka att de stackar så att det bästa kortet är kvar till sist för att uppmuntra till mer köp.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,090
Strategin ser rätt gjuten ut - se till att du har massor med Credits sparade (10 000 - 20 000 är inte för mycket), och när det är en vecka med något du vill ha börjar du bränna av det, ett steg i taget, tills då fått det eller de kort du vill.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,539
Location
Slätta
Jag lärde mig den hårda vägen att 10k credits var max. Fast det kan iofs ha varit innan uppdateringen. Sedan... Man kan helt enkelt låta bli att öppna just sina Spotlights till veckan är rätt. Jag har två i lager nu inför nästa period.

Om det visar sig att de kommer ihåg när de uppnåddes och jag får Tribunal när jag öppnar dem så kommer jag inte alls att vara en glad skit nästa vecka dock...
 

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
306
Location
Göteborg
Strategin ser rätt gjuten ut - se till att du har massor med Credits sparade (10 000 - 20 000 är inte för mycket), och när det är en vecka med något du vill ha börjar du bränna av det, ett steg i taget, tills då fått det eller de kort du vill.
Jag undrar vad som händer om man passerar en spotlight cache utan att öppna den, undra om innehållet uppdateras till något nytt nästa vecka. I så fall är det ju bara att klättra i trädet som vanligt och öppna caches i efterhand när det är en spotlight man gillar.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,090
Jag undrar vad som händer om man passerar en spotlight cache utan att öppna den, undra om innehållet uppdateras till något nytt nästa vecka. I så fall är det ju bara att klättra i trädet som vanligt och öppna caches i efterhand när det är en spotlight man gillar.
Jag utgår från att man öppnar i den aktuella cachen.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,539
Location
Slätta
Jag har spelat en riktigt kul lek ett litet tag nu. Det är en sådan där pile of random crap bra kort lek som jag tycker är sjukt rolig att spela.

Nightcrawler
Kitty
Korg
Zabu
Polaris
Stegron
Darkhawk
Rockslide
Miles
Shuri
Black Bolt
Stature

Jag såg den (fast med Jeff som är mycket mycket bättre…) i någon video där Cozy och någon annan youtube spelar mot världens bästa spelare, vem det nu var, och blev förtjust direkt. Den är en total sörja men den fungerar riktigt bra. Stegron är lite av en glömt pärla måste jag säga.
 

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
306
Location
Göteborg
Spelet känns lite endimensionellt just nu. Tokens får man knappt. Inte guld heller. Det är bara credits och klättra i trädet som gäller.

Sen tycker jag att season passen alltid har varit för tråkiga. Det borde vara lite mer umf när man öppnar sådana. Det kanske är här gulden och tokens borde belönas oftare när det minskat på andra ställen?
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,090
Fick pusha till alla fyra, men då fick jag Jean Grey till slut.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,507
Mitt hat mot Jean Grey känner inga gränser. Shuri är helt värdelös nu.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,507
Living tribunal är bullshit! Jag ser så många lekar där de sätter ihop Ironman, Iron lad och Onslaught till någon sorts styggelse just nu.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,539
Location
Slätta
Living tribunal är bullshit! Jag ser så många lekar där de sätter ihop Ironman, Iron lad och Onslaught till någon sorts styggelse just nu.
Ja, men den är väldigt skör och behöver flera komponenter. Enchantress och Echo stoppar den, dålig Lad gör den svagare, ingen Iron man gör den oanvändbar etc. Men den är stark när den funkar.

Själv har jag spelat Iron Lad bättre delen av dagen i går. Jag får den inte att funka riktigt, vet inte vad jag gör för fel. Har ramlat ned från 84 till 77 på stegen... Jag har ännu efter kanske 30-40 matcher inte lyckats träffa vare sig Iron man eller Darkhawk och får inte riktigt den hjälp av den som jag vill ha... Men jag skall provspela den med Howard i dag så får vi se. :)
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,539
Location
Slätta
Jag är i en sådan där obra spiral som kommer ibland. Spelat ytterligare över 40 matcher idag (slödag…) och har NOLL (sant!) kopior av Iron Lad på Darkhawk eller Iron man. Spelat ungefär lika många matcher med och utan Howard the Duck. Det är skrattretande och lagom frustrerande vill jag säga. Jag kan inte ens räkna på sannolikheten att det skall hända, men den måste vara ganska låg.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,090
Ja, men den är väldigt skör och behöver flera komponenter. Enchantress och Echo stoppar den, dålig Lad gör den svagare, ingen Iron man gör den oanvändbar etc. Men den är stark när den funkar.
Jean Grey måste väl vara rena mordet om man sätter in henne halvvägs genom combot?
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,539
Location
Slätta
Jean Grey måste väl vara rena mordet om man sätter in henne halvvägs genom combot?
O ja och alla andra former av location control som Storm, Goose, Spider man, Professor X etc. Jag ser den som en gimmic-lek tror jag.
 

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
306
Location
Göteborg
Hur gör ni för att maximera antalet krediter? Om jag inte missat något är det väl bara genom uppdrag man får dom. Vilket ju innebär ett maxtak på antalet krediter som är möjliga per dag.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,090
Hur gör ni för att maximera antalet krediter? Om jag inte missat något är det väl bara genom uppdrag man får dom. Vilket ju innebär ett maxtak på antalet krediter som är möjliga per dag.
Överlag ja, men i princip kan du grinda ranking hur långt som helst för en liten gnutta extra poäng.

Numera får du också litet credits till genom Conquest.
 

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
306
Location
Göteborg
Överlag ja, men i princip kan du grinda ranking hur långt som helst för en liten gnutta extra poäng.

Numera får du också litet credits till genom Conquest.
Okej, kanske får bli conquest lite oftare då.

Guldet vill man väl inte köpa uppdrag eller krediter med, bästa användningen borde vara tokens på token tuesdays. Eller hur gör ni andra?
 
Top