Marvel Snap

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,197
Jag kör en Thanos-bounce som var bra på riktigt innan de nerfade först Quinjet och sedan Beast och sedan Kitty. Nu är den mer rolig än bra.

Just nu är det bästa med Thanos att Reality Stone kan oväntat avsluta partiet runda 6 mot alla Magik.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Ram

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,545
Location
Slätta
Rätt intressant OTA den här gången. Väldigt mycket boost för Zabu-lekar med Marvel till 4-slotten samt boost för Absorbing man.

Hawkeye lyfts upp till Antman-nivå. Trevligt och bra för bounce. Att Vision lyfts till 8 power känns inte vidare relevant…

Hulkbuster dock. Plötsligt är den ett riktigt bra 3-drop som gifter sig fint med Deadpool, Human Torch och… Jeff. :)

Så en hyfsat intressant Patch.
 
Last edited:

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,197
Känns som att jag måste försöka få in absorbing Man i Reveal-leken igen nu. Funkar antagligen bättre också när man har en hög chans att få en runda 7 (som Black Panther -> Arnim Zola -> Absorbing Man, eller Wong -> Ironheart -> Odin -> Aborbing Man. Bara Black Panther -> Absorbing Man eller Ironheart -> Absorbing Man är passabelt.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Ram

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,545
Location
Slätta
Jag åkte lite som vanligt på en lättare bredsida i klockspelet med mina inköp för övrigt. 6k på Jeff, mindre än en vecka senare så fixas location access med Captain Marvel. :)

Men skit samma, Jeff är både cool och bra så jag får njuta i alla fall. :D
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,197
I flera av mina lekar är tvåorna litet friare att mecka med medan de stora korten inte har utrymme för något nytt. Men Captain Marvel ned till fyra, och tre med Zabu, är onekligen intressant.
 
  • Like
Reactions: Ram

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,545
Location
Slätta
Jag kollade på kommande spotlights. Det ser inte vidare kul ut för mig.
Galactus, Nimrod, Spider Ham - Bra kort, men jag är inget fan av de två första och har Spider Ham så kommer inte satsa på denne.
Deathstrike, Modok, Stature - Rätt skapligt, men jag har redan Modok och Stature. Gillar Deathstrike dock, men kommer inte satsa på denne.
X23, Nebula, Silk - Denne kommer jag köra på. Har Nebula, men de andra två är bra.
Silver samurai, Kitty, Spiderman 2099 - Ingen av dessa lockar, kommer inte satsa.
Jeff, Ghost Spider, Knull - Kommer satsa de denne på mobilen som inte har Jeff. Because Jeff… :)

Så en cashe den närmaste månaden… Spelet känns lite tradigt just nu känner jag.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,545
Location
Slätta
Detta är nog bland de knarkigare lekar jag spelat… :)

# (0) Wasp
# (1) Sunspot
# (1) Nebula
# (1) Iron Fist
# (2) Zabu
# (2) Jeff the Baby Land Shark
# (2) Cloak
# (3) Nakia
# (4) Shuri
# (4) Crystal
# (6) Galactus
# (6) America Chavez

Men så GÖTT det känns när den gör sitt jobb!
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,545
Location
Slätta
Jaha, ny patch. Scrollar, scrollar, smaskigt, inget större, … Whaaat the..

De gjorde precis en komplett funktionell omdesign av Spiderman! Mycket intressant och ett mycket bra kort för Surfer. Måste provspelas.

Och noll kort bytte pool. Noll. Poop.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,559
Min nya Destroyer lek som är kul att spela och som jag vunnit mycket med:


# (1) Nova
# (2) Bucky Barnes
# (2) Wolverine
# (2) Armor
# (2) Colossus
# (3) Green Goblin
# (4) Warpath
# (4) Sentry
# (5) Hobgoblin
# (5) Professor X
# (5) Nimrod
# (6) Destroyer
 
  • Like
Reactions: Ram

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,197
Jaha, ny patch. Scrollar, scrollar, smaskigt, inget större, … Whaaat the..

De gjorde precis en komplett funktionell omdesign av Spiderman! Mycket intressant och ett mycket bra kort för Surfer. Måste provspelas.
Död åt Denial!

Jag tänker mer en Move-lek med Kraven (och Silk), men det kom så mycket andra bra Move-kort på en gång att jag fortfarande saknar flera.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,545
Location
Slätta
Död åt Denial!

Jag tänker mer en Move-lek med Kraven (och Silk), men det kom så mycket andra bra Move-kort på en gång att jag fortfarande saknar flera.
Haha, ja det var precis deras motivering. ”Vi tycker Spiderman skall vara en kul kille, inte en som triggar hat” typ. :)

Spontant känner jag att nya Spiderman är just en kul och bra gubbe, men att han är för random för att användas för power eller för att strula undantaget just i Surfer. Men den som lever får se.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,197
Haha, ja det var precis deras motivering. ”Vi tycker Spiderman skall vara en kul kille, inte en som triggar hat” typ. :)

Spontant känner jag att nya Spiderman är just en kul och bra gubbe, men att han är för random för att användas för power eller för att strula undantaget just i Surfer. Men den som lever får se.
Stark anti-Galactus och anti-Arnim Zola, och jag misstänker att jag kommer att få se Wong dragen iväg ibland.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,545
Location
Slätta
Jag har börjat spela den här:
# (1) The Hood
# (1) Sunspot
# (1) Ant Man
# (1) Nebula
# (2) Spider-Ham
# (2) Armor
# (3) Magik
# (4) Moon Girl
# (5) Legion
# (6) America Chavez
# (6) She-Hulk
# (6) The Infinaut

Den passar mig som hand i handske. Hyfsat kraftfull och extremt "fintig" i hur den spelas. Lite tidig ramp och disruption, spela Magic för att finta att man spelar det långa spelet, skippa runda 5 för att sedan bröta ut Legion som förstör Limbo och avsluta matchen tillsammans med She-Hulk för en 17p power swing. Sedan kan man spela den som vanligt med Infinaut, She-Hulks och/eller Demons med eller utan Moon girl också om det passar bättre eller om man drar konstigt. Det är många kort i leken som enkelt kan bytas ut såsom Ant Man, Hood, Spider-Ham eller Armor men allt som allt så rullar denne ganska bra. Sedan sitter jag och fnissar varje gång matchen tar sådär lite oväntat abrupt slut.
 
Last edited:

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,545
Location
Slätta
Mycket intressant OTA i dag! Forge ger nu +3 power, Shanna är nu 3/2 och Crystal är nu en 3/3.

Blev plötsligt rätt sugen på att spela Surfer... :) Forge->Brood = rätt galet, Crystal hjälper till att jaga rätt på Wong och Surfer och Shanna är som sämst en 3/5 och som mest rejält mycket mer.

Sedan är ju Forge-buffen mest en halvtafflig fix för att Deathstrike blev för svår att spela enligt någon.
 
Last edited:

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,197
Jag begriper mig aldrig på hur de väljer kort att buffa. Visst, Forge var kanske inte det vassaste, men han spelades i alla fall. När såg du senast en Strong Guy eller Baron Mordo?
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,545
Location
Slätta
Mordo har ju en plats, om än en vek sådan, i Ronan-lekar. Har spelat en del med en från och till och den går faktiskt riktigt skapligt. Blir också ett korn bättre nu när Crystal är 3/3 i stället.

Men generellt, håller helt med. Strong guy är spelets mest ospelade kort om jag skulle våga mig på en gissning.
 
Last edited:

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,545
Location
Slätta
Jag bara provspelade denne lite kort på lunchen, bara ett litet raskt hopkok:
# (2) Forge
# (3) Brood
# (3) Shanna
# (3) Silver Surfer
# (3) Storm
# (3) Juggernaut
# (3) Nakia
# (3) Polaris
# (3) Spider-Man
# (3) Maximus
# (4) Wong
# (5) Sera

Den var rent av bättre än jag tänkt mig. Forge är jättebra för flera kort. Storm till exempel känner jag att jag vågar lämna utan ett andra drop i hennes location om jag har Shanna eller Surfer vilket gör mina andra lanes betydligt starkare. Brood är ju awesome boostad av Forge såklart.

Spelade en sex sju matcher och vann alla. Inget tyngre motstånd dock bortsett från en Negative som jag vann mot på ren tur.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,545
Location
Slätta
Ah ja. Snowguard har jag nog aldrig sett utan den där locations som byter lek mot random eller fyller hand med random…
 
Top