Marvel Snap

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Köpte Spider-Ham. Helt galen på att kvadda combon. Antagligen hela spelets mest spelbara kort.
Det är också kortet som faktiskt fick mig att få tummen ur och kliva bort helt från spelet. Den sabbar typ hälften av spelet och den blir bara värre med bounce. Jag kommer kanske tillbaka när den är borta eller en 5/2:a eller så.

Fast det är faktiskt ingen rage quit på något sätt, det var mer att det var dags och denne var en lämplig droppe. :)
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,045
Jag överraskas av hur gärna de släpper uppenbart feldesignade kort.

Blir det riktigt jävligt får man väl splasha Infinaut. :)
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Jag tror Sauron-lekar kommer öka i popularitet.
 
Last edited:

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Patriot funkade bra mot Leech också.
Frågan är hur de kommer gå när Doom/Ultron inte ger sina ~20 power runda 6.

Fast jag skall inte sitta och negga, det löser sig. Men note till spelets designers är som vanligt att när ett kort är bra i alla lekar och förstör jättemycket för jättemånga så är det i princip definitionen på ett mycket dåligt designat kort. Nu är det kanske lite tveksamt om de frekventerar just detta charmiga hörn av internet, men kom inte och säg att jag inte sagt något! ;)
 
Last edited:

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,045
Det flöt på så bra med Reveal-leken - kom till 95 enklare än det brukar gå till 80 - att jag pushade hela vägen till Infinity (rank 100) också. Har aldrig ens varit nära det förr. Kändes för omväxlings skull som att jag låg före meta-kurvan - den är förödande effektiv mot alla lekar som inte har motmedel (antingen Sera/Enchantress/Shang-Chi eller Area Denial med Xavier, Storm och sådant), och brukar kunna krossa sig med ren tyngd genom Discard-lekar, Bounce och HE/Lockjaw, som lätt är de tre vanligaste jag mötte.

1: Spider-Ham
2: Hazmat, Luke Cage, Mister Sinister, Medusa, Zabu
3. Ironheart
4: Wong
5: White Tiger, Black Panther
6: Arnim Zola, Odin
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Ram

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Med de förändringar som kommer så har jag svårt att bestämma mig om jag skall spara alla mina credits för att få lättare att nå de där nya cache-grejorna eller om jag skall handla allt vad jag orkar nu för att samla tokens…
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Det flöt på så bra med Reveal-leken - kom till 95 enklare än det brukar gå till 80 - att jag pushade hela vägen till Infinity (rank 100) också. Har aldrig ens varit nära det förr. Kändes för omväxlings skull som att jag låg före meta-kurvan - den är förödande effektiv mot alla lekar som inte har motmedel (antingen Sera/Enchantress/Shang-Chi eller Area Denial med Xavier, Storm och sådant), och brukar kunna krossa sig med ren tyngd genom Discard-lekar, Bounce och HE/Lockjaw, som lätt är de tre vanligaste jag mötte.

1: Spider-Ham
2: Hazmat, Luke Cage, Mister Sinister, Medusa, Zabu
3. Ironheart
4: Wong
5: White Tiger, Black Panther
6: Arnim Zola, Odin
Jag var tvungen att provspela den här fast jag redan vet hur hårt jag suger på kombolekar.

Jag spelade 20-25 matcher och fick en helt usel win rate... Jag blev ofta hose:ad av locations men främst så drog jag nästan aldrig Wong... Sedan hjälper det inte heller att jag sällan drog de optimala kombo:sarna utan mer hamnade med "fel" 5:a till 6:a. Leken funkar ofta skaplig ändå dock.

Men spelet HATAR mig när jag spelar Wong combos. Det är en universell sanning.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,045
Med de förändringar som kommer så har jag svårt att bestämma mig om jag skall spara alla mina credits för att få lättare att nå de där nya cache-grejorna eller om jag skall handla allt vad jag orkar nu för att samla tokens…
Jag håller på Credits nu.
 
  • Like
Reactions: Ram

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Det kommer något som heter Spotlight caches. Det är ett nytt fyrpack coola kort i en bundle varje vecka och var 10 collectors cache kommer ge en spotlight om jag fattat det hela rätt. Då får man ett slumpat kort ur sin Spotlight suite och det kortet försvinner så man i stället har en suite på 3 sedan ned till två osv.

Det förklaras rätt bra här: https://www.escapistmagazine.com/what-are-spotlight-caches-in-marvel-snap/
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
De verkar ha släppt vilka Spotlights som skall släppas:
Week of 7/11: Knull, Jean Grey, The Living Tribunal
Week of 7/18: Iron Lad, Echo, Kang the Conquerer
Week of 7/25: High Evolutionary, Legion, Darkhawk
Week of 8/1: Thanos, Mirage, Master MOLD

För min del kommer jag skippa den första, satsa på den andra, skippa trean och satsa på fyran.

Men jag fattar inte riktigt om updpateringen är utrullad eller inte...
 

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
305
Location
Göteborg
Hos mig fanns uppdateringen på ios nu.

Edit: Har öppnat nu och fick The Living Tribunal. Men inte är jag sur för det, på vägen fick jag Patriot och Ultron som jag saknat.
 
Last edited:

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,045
Jag fick ingen möjlighet att uppdatera i App Store tills jag gick in på App Store i Safari i stället för i appen.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Nu har jag spenderat alla mina sparade credits och har två oöppnade spotlight caches i lager inför nästa vecka och borde hinna med en till.

Men jösses så odugliga collectors caches har blivit. Inte nog med att de trimmat ned credits och tokens, jag får i princip inga kort heller känns det som. Jag fick en alt art Luke och en pixel-whatever på 10000 credits. Tidigare var det lite kul och spännande att öppna dem, men nu blir jag mest sur...

Jag har paddan kvar att handla på. Jag hade tur med var jag hamnade mot Spotlight cache på mobilen och var bara någon Collectors Cache under men fick åt andra hållet, precis över där en Spotlight borde varit, på paddan.

Jag får se om jag ändrar mig och öppnar spotlights för att få chansen på Jean. Jag har redan Knull och är rejält osugen på Tribunal och har även magkänslan att Jean kommer nerfas efter säsongen för hon är för disruptive och galet bra. Är det någon som vet vad man får i stället om man drar i mitt fall Knull som jag redan har? Jag har för mig att jag läst alt art i det fallet, men har inte orkat leta upp det...
 

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
305
Location
Göteborg
Jag får se om jag ändrar mig och öppnar spotlights för att få chansen på Jean. Jag har redan Knull och är rejält osugen på Tribunal och har även magkänslan att Jean kommer nerfas efter säsongen för hon är för disruptive och galet bra. Är det någon som vet vad man får i stället om man drar i mitt fall Knull som jag redan har? Jag har för mig att jag läst alt art i det fallet, men har inte orkat leta upp det...
Du kommer få en spotlight variant på Knull om du redan har baskortet.
 
Top