Marvel Snap

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Just det, det var ju patch-dag i dag.

Kitty är tillbaka. Kan inte bestämma mig för om jag gillar henne nu då hon hoppar upp varje runda och därmed inte kan spelas med ett 6-drop, men jag tror hon blir bra. Crystal kanske äntligen kan spelas nu när hon drar kort men har en lite dålig stat line. Wave... De dödade DeathWave She hulk... Det är säkert bra, men trist... Death ned ett i kostnad tror jag jag gillar även om det kommer bli ännu svårare med Galactus nu. Jag skulle nog vilja att de satte en botten på henne, att hon bara kunde reduceras till 1 eller kanske rent av 2. White queen var inget speciellt även om jag undrar (väldig lite men ändå...) hur den interagerar med missions som säger Draw a card.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Så, jag köpte mig en Hit monkey. Vilka är era bästa eller kanske framförallt roligaste Ap-lekar?
Med Hit-Monkey och Kitty Pryde känns det till slut som att det är någon ordning på min Thanos-Bounce-lek.

1. Kitty Pryde, Korg (men det känns som helt jämnt skägg mellan Korg och Iceman - kan inte bestämma mig här)
2. Carnage, Beast, Hit-Monkey, Angela, Okoye
3. Bishop
4. Ka-Zar
5. Blue Marvel
6. Thanos, America Chavez (America Chavez ser till att man får något bra runda sex (för jag kan berätta att Beast eller Carnage runda 6 är bajs) men är antisynergistiskt med Hit-Monkey och Kitty Pryde).

Kitty är ett monster för synergi - Kitty/Beast, Angela/Kitty, Bishop/Kitty, Hit-Monkey-stöd, hard counter mot Nebula... enda trasslet är att få ut henne runda sex när Thanos och America Chavez står och köar (löses med att ha studsat henne med Beast tidigare, dock).

Att ha noll försvar mot Galactus är obra. America Chavez -> Green Goblin kunde vara ett alternativ. Mysterio (eller för den delen The Hood) skulle vara jättemysigt, men det blir helt enkelt för fullt om man inte drar Carnage.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Ser grym ut! Som du säger så ser Chávez rätt off ut i den leken. Men det gör å andra sidan alla 6-drop med Kitty och Hit Monkey även om jag antar att Beast ofta löser det…

Kitty är rätt galen… Jag känner att hon borde nerfas rätt snart. Sedan är det första leken med Hit Monkey och Bishop som jag sett som inte spelar Mysterio, men jag antar att det beror på att du redan fyller upp bordet. Men den här leken är inte gjord för att explodera runda 6?

Men grym lek!
 
Last edited:

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Men den här leken är inte gjord för att explodera runda 6?
Nej, snarare är allt upplagt för tidiga synergier som får utvecklas - att America Chavez trots allt är med har att göra med hur mycket kort som är dåliga att dra runda 6.
 
  • Like
Reactions: Ram

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Får lust att säga Ka-Blammo!
C04567A8-2AA0-4DF0-8350-324E007197EE.jpeg
Innan runda 6 hade jag Beast och Iron man på bordet.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Jag hade helt missat att vi fått Kitty! Har provspelat henne och är redan 100% säker att hon kommer nerfas ganska snart. Hon är en väldigt bra combo piece.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Med Hit-Monkey och Kitty Pryde känns det till slut som att det är någon ordning på min Thanos-Bounce-lek.

1. Kitty Pryde, Korg (men det känns som helt jämnt skägg mellan Korg och Iceman - kan inte bestämma mig här)
2. Carnage, Beast, Hit-Monkey, Angela, Okoye
3. Bishop
4. Ka-Zar
5. Blue Marvel
6. Thanos, America Chavez (America Chavez ser till att man får något bra runda sex (för jag kan berätta att Beast eller Carnage runda 6 är bajs) men är antisynergistiskt med Hit-Monkey och Kitty Pryde).

Kitty är ett monster för synergi - Kitty/Beast, Angela/Kitty, Bishop/Kitty, Hit-Monkey-stöd, hard counter mot Nebula... enda trasslet är att få ut henne runda sex när Thanos och America Chavez står och köar (löses med att ha studsat henne med Beast tidigare, dock).

Att ha noll försvar mot Galactus är obra. America Chavez -> Green Goblin kunde vara ett alternativ. Mysterio (eller för den delen The Hood) skulle vara jättemysigt, men det blir helt enkelt för fullt om man inte drar Carnage.
Jag saknar både Thanos och monkey, men har har rätt kul med den här varianten:


# (0) Wasp
# (1) The Hood
# (1) Kitty Pryde
# (1) Bast
# (1) Agent 13
# (1) Iceman
# (2) Angela
# (2) Beast
# (2) The Collector
# (2) Falcon
# (3) Bishop
# (4) Moon Girl
#
eyJDYXJkcyI6W3siQ2FyZERlZklkIjoiS2l0dHlQcnlkZSJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiQmVhc3QifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkJpc2hvcCJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiSG9vZCJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiSWNlbWFuIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJBZ2VudDEzIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJGYWxjb24ifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkFuZ2VsYSJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiVGhlQ29sbGVjdG9yIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJCYXN0In0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJXYXNwIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJNb29uR2lybCJ9XX0=
#
# To use this deck, copy it to your clipboard and paste it from the deck editing menu in Snap.
 
  • Like
Reactions: Ram

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Ja-a ni, de där upphottade High Evolutionary-gubbarna är enligt mig helt trasiga. Wasp är ruskigt bra, Cyclops förstör helt på egen hand Storm och delvis Professor X, Thing är plötsligt motsvarande en 4/9, med Scorpion så är Abomination plötsligt galet undercosted och därtill blir Hulk ytterligare stor. Misty är jättebra och Shocker är random men har väldigt stor potential.

Nu är spelet Pay to win och det är inget för mig. Jag kommer eventuellt tillbaka när de lagat skiten.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Ja-a ni, de där upphottade High Evolutionary-gubbarna är enligt mig helt trasiga. Wasp är ruskigt bra, Cyclops förstör helt på egen hand Storm och delvis Professor X, Thing är plötsligt motsvarande en 4/9, med Scorpion så är Abomination plötsligt galet undercosted och därtill blir Hulk ytterligare stor. Misty är jättebra och Shocker är random men har väldigt stor potential.

Nu är spelet Pay to win och det är inget för mig. Jag kommer eventuellt tillbaka när de lagat skiten.
Det är kategoriskt omöjligt att spela annat än Luke Cage-lekar just nu, men de går an.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Det är kategoriskt omöjligt att spela annat än Luke Cage-lekar just nu, men de går an.
Ja, men till och med Luke är lite av ett plåster... Han måste dras innan Abomination slår i bordet. I och för sig så försöker hyfsat många hålla i honom till runda 6, men vi har ändå typ 25-35% risk att han är om inte irrellevant så inte fullt kraftfull...
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Jag gjorde ett återbesök till min första riktiga lek, men uppdaterad nu med bättre korttillgång och meta-anpassning. Man ser nästan aldrig Cosmo längre, så nu är det dags igen!

0: Wasp
1: Ant-Man
2: Hazmat, Luke Cage, Mister Sinister
3. Ironheart, Mystique
4: Wong
5: White Tiger, Black Panther
6: Arnim Zola, Odin

Tanken är att baka ihop så många möjliga tunga combon att något rimligtvis dyker upp (Wong/Mystique/Luke Cage/Hazmat/Odin, Ironheart/Wong/White Tiger/Odin, Wong/Black Panther/Arnim Zola... och de funkar som partiella combon också). Saknar anti-Galactus, tyvärr, även om Debrii skulle kunna fungera (problemet är att jag vill ha ett ställe med fyra platser för spel i). Litet känsligt för att inte dra Wong, men handen på hjärtat kommer man rätt långt med bara Ironheart/White Tiger/Odin, Luke Cage/Hazmat eller Black Panther/Arnim Zola utan Wong också (vilket hjälper till att Enchtress-safea också).

Mystique -> Shang-Chi vore ett alternativ, eller Ant-Man -> Nightcrawler. Jeff skulle nog passa, men jag har ingen.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Jag investerade till slut i Galactus för att de aldrig verkar nerfa honom hur uppenbart det än blir, men det är en helt bisarr upplevelse när 2/3 av matcherna blir mirror matches. Jag hatar verkligen hur man matchas till liknande lek - det är en så sjukt dålig design.
 
  • Like
Reactions: Ram

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Jag gillar verkligen inte hur spelet utvecklat sig just nu. Ingen vill spela kort längre utan alla satsar på att explodera runda 5-6. Mot Galactus vill man inte mata Death och Knull, mot Evo vill man inte ha kort ute som ger/har minus som gör Evos kort bra, alla former av Aplekar och Seras, Kitty, ...
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,137
Location
Lund
Jag lade av med spelet för någon månad sedan. Det blev för tjatigt för mig. Och givet det ni skriver var det nog lika bra...

Cog.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Ja, jag vet inte. De jobbar väldigt aktivt med balancing, men i nuläget har spelet sprungit iväg åt ganska kraftfulla olika riktningar. Jag inväntar nästa balansering och ser. Galactus måste lösas på ena eller andra sättet och att Evo kommer nerfas massor är tveklöst. De har redan förberett för det i designen, många grejor ger dubbla eller tredubbla saker (Wasp, Cyclops, Thing) och dessa kommer nästan garanterat minskas till en var, eventuellt två i Things fall. Samma med Hulk, han kommer troligen bara få +1 per runda med unspent. Han är för övrigt helt galen i dag...
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Sedan är power creep:en och/eller sell then nerf rätt tydlig just nu. Jag menar, vi har saker som Giganto på 14 som har stark restiction i att bara kunna spelas till vänster och Infinaut som har restriction att inte kunna spela runda 5 på 20 och sedan kommer Evo Hulk och levererar 20+ power utan restriction och med inte alltför stor effort i och med Evos synnergier. Känns rättvist?

Men jag kan nämna att jag köpte Evo på en av mina konton och... Jag vinner inte massor. Sedan beror det delvis på att jag vill spela klart matcher och inte retirerar som jag ska samt att jag pga pollenallergi är mer än lovligt dum i huvudet generellt.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Sedan är power creep:en och/eller sell then nerf rätt tydlig just nu. Jag menar, vi har saker som Giganto på 14 som har stark restiction i att bara kunna spelas till vänster och Infinaut som har restriction att inte kunna spela runda 5 på 20 och sedan kommer Evo Hulk och levererar 20+ power utan restriction och med inte alltför stor effort i och med Evos synnergier. Känns rättvist?
En av sakerna som gjort att spelet funkat någorlunda med balansen förr var att man hade någon sorts mönster för kostnaden, men HE gör det helt kockobängo. 0/3? 4/9? 6/20? 0/9?! (Visst, det finns en svag konditionalitet här, men det är helt ur synk med mönstret för kort.)
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Håller helt med. Men High Evo kommer ofelbart lagas mycket snart. Gissar att evo själv blir en 4/0 och att alla andra kort får halv funktion.

För övrigt så mötte jag 15 Galactus på 17 matcher med min Aplek. Fixar de inte matchmotorn så har de förlorat en spelare efter den här säsongen.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Håller helt med. Men High Evo kommer ofelbart lagas mycket snart. Gissar att evo själv blir en 4/0 och att alla andra kort får halv funktion.

För övrigt så mötte jag 15 Galactus på 17 matcher med min Aplek. Fixar de inte matchmotorn så har de förlorat en spelare efter den här säsongen.
Med Patriot-leken som jag tar till för att den är skitbra mot Galactus slipper jag möta Galactus! Så good news, bad news...
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Boost till Medusa, minsann! Riktigt solitt men icke-spektakulärt kort nu. Ska titta på om jag kan få in henne i Odin-leken.
 
Top