Marvel Snap

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Ooooh det hade jag missat! Ersätta sabertooth kanske?

Saknar både hood och viper, tyvärr.

Shang är mitt ”kort för att messa med motståndaren-kort”. Velar hit och dit om han ger fler fördelar än rogue, enchantress eller cosmo.

Alternativt, om moon girl ger mer bang for the buck.
Moon är bäst med Hoods demon och en dödsstudsad Sabretooth förutom Death och Deadpool då. Moon tycker jag är lite stökig då man ju gärna vill spela ut Deadpool ofta och spela dödarkort ofta så jag känner att den kan vara lite svår att passa in.

Har du funderat på saker som boostar Deadpool något? Forge, Hulk Buster och liknande? Jag har inte fått till dem själv direkt men har sett andra spela dem bra.

Shang är bra utility helt klart. Men får du ofta ut både Deadpool och Death tillsammans med Shang?
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,929
Har du funderat på saker som boostar Deadpool något? Forge, Hulk Buster och liknande? Jag har inte fått till dem själv direkt men har sett andra spela dem bra.
Spela Nova före Deadpool. Det funkar även om de dör på samma effekt.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,401
Location
Stockholm
Den här leken tar mig rank 37/38 men sen är det stopp. Hur kan jag förbättra den? Har labbat med Blade och lite andra, men samma resultat.

# (1) Elektra
# (2) Morbius
# (2) Swarm
# (2) Colleen Wing
# (3) Gambit
# (3) Lady Sif
# (3) Sword Master
# (4) Wong
# (4) Shang-Chi
# (5) Captain Marvel
# (5) M.O.D.O.K.
# (6) Apocalypse
#
eyJDYXJkcyI6W3siQ2FyZERlZklkIjoiTGFkeVNpZiJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiU3dvcmRNYXN0ZXIifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkFwb2NhbHlwc2UifSx7IkNhcmREZWZJZCI6Ik1vcmJpdXMifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkNvbGxlZW5XaW5nIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJHYW1iaXQifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IlNoYW5nQ2hpIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJFbGVrdHJhIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJTd2FybSJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiTW9kb2sifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IldvbmcifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkNhcHRhaW5NYXJ2ZWwifV19
#
# To use this deck, copy it to your clipboard and paste it from the deck editing menu in Snap.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,929
# (1) Elektra
# (2) Morbius
# (2) Swarm
# (2) Colleen Wing
# (3) Gambit
# (3) Lady Sif
# (3) Sword Master
# (4) Wong
# (4) Shang-Chi
# (5) Captain Marvel
# (5) M.O.D.O.K.
# (6) Apocalypse
Wolverine är en no-brainer, i alla fall. Elektra och Captain Marvel verkar inte göra något särskilt?
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Jag fick lite feeling för att mecka med min destroy-deck, och har skruvat ihop följande. Åsikter, tankar och/eller tips? Jag har inte venom (pinnad i shoppen, saknar 200 tokens), och velar lite om jag vill ha kvar Shang-Chi eller byta mot moon girl, arnim zola eller något annat.


# (1) Deadpool
# (1) Nova
# (1) Squirrel Girl
# (2) Bucky Barnes
# (2) Carnage
# (2) Mysterio
# (3) Killmonger
# (3) Sabretooth
# (3) Deathlok
# (4) Shang-Chi
# (4) Sentry
# (9) Death
#
eyJDYXJkcyI6W3siQ2FyZERlZklkIjoiRGVhdGhsb2sifSx7IkNhcmREZWZJZCI6Ik5vdmEifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkNhcm5hZ2UifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkJ1Y2t5QmFybmVzIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJTYWJyZXRvb3RoIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJLaWxsbW9uZ2VyIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJEZWF0aCJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiU3F1aXJyZWxHaXJsIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJNeXN0ZXJpbyJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiU2VudHJ5In0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJEZWFkcG9vbCJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiU2hhbmdDaGkifV19
#
# To use this deck, copy it to your clipboard and paste it from the deck editing menu in Snap.
Uppdaterad!

Jag fick äntligen en venom! Efter lite vissna försök med moongirl så blev det istället en taskmaster. Tycker att leken går riktigt bra nu!


# (1) Deadpool
# (1) Nova
# (1) Squirrel Girl
# (2) Bucky Barnes
# (2) Carnage
# (2) Wolverine
# (3) Venom
# (3) Killmonger
# (3) Sabretooth
# (3) Deathlok
# (5) Taskmaster
# (9) Death
#
eyJDYXJkcyI6W3siQ2FyZERlZklkIjoiRGVhdGhsb2sifSx7IkNhcmREZWZJZCI6Ik5vdmEifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkNhcm5hZ2UifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkJ1Y2t5QmFybmVzIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJLaWxsbW9uZ2VyIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJEZWF0aCJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiU3F1aXJyZWxHaXJsIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJEZWFkcG9vbCJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiV29sdmVyaW5lIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJWZW5vbSJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiU2FicmV0b290aCJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiVGFza21hc3RlciJ9XX0=
#
# To use this deck, copy it to your clipboard and paste it from the deck editing menu in Snap.
 
  • Like
Reactions: Ram

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,929
Uppdaterad!

Jag fick äntligen en venom! Efter lite vissna försök med moongirl så blev det istället en taskmaster. Tycker att leken går riktigt bra nu!


# (1) Deadpool
# (1) Nova
# (1) Squirrel Girl
# (2) Bucky Barnes
# (2) Carnage
# (2) Wolverine
# (3) Venom
# (3) Killmonger
# (3) Sabretooth
# (3) Deathlok
# (5) Taskmaster
# (9) Death
#
eyJDYXJkcyI6W3siQ2FyZERlZklkIjoiRGVhdGhsb2sifSx7IkNhcmREZWZJZCI6Ik5vdmEifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkNhcm5hZ2UifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkJ1Y2t5QmFybmVzIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJLaWxsbW9uZ2VyIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJEZWF0aCJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiU3F1aXJyZWxHaXJsIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJEZWFkcG9vbCJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiV29sdmVyaW5lIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJWZW5vbSJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiU2FicmV0b290aCJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiVGFza21hc3RlciJ9XX0=
#
# To use this deck, copy it to your clipboard and paste it from the deck editing menu in Snap.
Mycket nära min Destroy-lek (jag har The Hood i stället för Squirrel Girl och Moon Girl i stället för Taskmaster).
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Jag har svårt att få till en moon girl som kopierar kort värda att kopiera - det känns som jag antingen kan lägga ut mat/äta mat för att få till en gratis sabertooth/death eller spela moon girl, men inte båda.

Hur ser ett bra parti ut med moon girl? Vilka kort i vilken ordning?
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,137
Location
Lund
Uppdaterad!

Jag fick äntligen en venom! Efter lite vissna försök med moongirl så blev det istället en taskmaster. Tycker att leken går riktigt bra nu!


# (1) Deadpool
# (1) Nova
# (1) Squirrel Girl
# (2) Bucky Barnes
# (2) Carnage
# (2) Wolverine
# (3) Venom
# (3) Killmonger
# (3) Sabretooth
# (3) Deathlok
# (5) Taskmaster
# (9) Death
#
eyJDYXJkcyI6W3siQ2FyZERlZklkIjoiRGVhdGhsb2sifSx7IkNhcmREZWZJZCI6Ik5vdmEifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkNhcm5hZ2UifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkJ1Y2t5QmFybmVzIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJLaWxsbW9uZ2VyIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJEZWF0aCJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiU3F1aXJyZWxHaXJsIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJEZWFkcG9vbCJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiV29sdmVyaW5lIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJWZW5vbSJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiU2FicmV0b290aCJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiVGFza21hc3RlciJ9XX0=
#
# To use this deck, copy it to your clipboard and paste it from the deck editing menu in Snap.
Att jag aldrig kan få Deadpool?!?!? 😔

Cog.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,929
Jag har svårt att få till en moon girl som kopierar kort värda att kopiera - det känns som jag antingen kan lägga ut mat/äta mat för att få till en gratis sabertooth/death eller spela moon girl, men inte båda.
Det händer inte jätteofta - det är mer att det är fantastiskt när det går. Och det brukar inte bli mer av två av The Demon, Sabretooth, och Death, men det är inga problem, och det är värt det bara på en av dem oftast. Man måste också vara noga med att utnyttja brädet.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Den här leken tar mig rank 37/38 men sen är det stopp. Hur kan jag förbättra den? Har labbat med Blade och lite andra, men samma resultat.

# (1) Elektra
# (2) Morbius
# (2) Swarm
# (2) Colleen Wing
# (3) Gambit
# (3) Lady Sif
# (3) Sword Master
# (4) Wong
# (4) Shang-Chi
# (5) Captain Marvel
# (5) M.O.D.O.K.
# (6) Apocalypse
#
.
Den ser rätt bra ut. Har du testar Dracula och Chávez versionen? Jag har inte Modok själv så jag har inte provat, men den borde vara bra.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,401
Location
Stockholm
På tal om tematik så tycker jag det är trist att det inte finns några (eller i alla fall väldigt få) klassiska kombos från serierna. Tex att det är noll synergier mellan Colossus och Wolverine.

Skulle också gärna se missions av typen ”play 3 of the X-men in the same game” eller liknande.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
Så någon spöade just skiten ut mig. De spelade Wong, Mystique, Hazmat och sedan Absorbing man. Alla mina kort fick massiva minus. Det var en kul strategi jag inte sett innan!
 
Top