Marvel Snap

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Började för ett par dagar sedan, kul spel förutom lite mycket random bullshit och ffa att jag hela tiden spelar mot bättre kort än jag har. Finns det något bra sätt att låsa upp kort snabbt som inte innebär att kasta pengar på det? Min win rate har sakta sjunkit från 90 till 75% allteftersom motståndet har tuffare lekar, känns som att det snart kommer att vara 50/50 eller sämre om jag ska fortsätta öka rejting utan att låsa upp kort snabbt :/
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,047
Finns inte Kitty???? Det är tjänstefel.

Phoenix vore kul! Spelas automatisk runda 1 och räknar ner mot runda 6 då den förstör alla locations, spelade kort, händer och lekar. Båda spelarna förlorar.
Så här ser den icke-releasade Phoenix ut:1676795848222.png
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
lite mycket random bullshit
Yes. Det finns locations som lägger till vansinniga mängder random bullshit - exempelvis ego som tar över kontrollen från båda spelare och spelar deras kort åt dem!


Finns det något bra sätt att låsa upp kort snabbt som inte innebär att kasta pengar på det?
Nä. Spela, klara missions, uppgradera dina kort och lås därigenom nya.
Min win rate har sakta sjunkit från 90 till 75% allteftersom motståndet har tuffare lekar,
De första matcherna är mot en (klen) AI. Det är helt naturligt att du inte vinner 90%. Även med riktigt bra lekar och koll på metat tror jag inte du ska räkna med att vinna mer än 60-isch %.

Men här är grejen: du låser upp nya kort genom att klara uppdrag och uppgradera kort, inte genom att vinna matcher (förutom då att vissa uppdrag är ”vinn matcher”). Det vill säga: skit samma om du klättrar på säsong-rankstegen, så länge som du betar av missions i lämplig takt.

Jag är uppe i collector level 2140, och har inte lagt en spänn på spelet.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Också: i affären kan du hämta ut 50 credits på en timer, så plocka dem så ofta du kan.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Yes. Det finns locations som lägger till vansinniga mängder random bullshit - exempelvis ego som tar över kontrollen från båda spelare och spelar deras kort åt dem!



Nä. Spela, klara missions, uppgradera dina kort och lås därigenom nya.

De första matcherna är mot en (klen) AI. Det är helt naturligt att du inte vinner 90%. Även med riktigt bra lekar och koll på metat tror jag inte du ska räkna med att vinna mer än 60-isch %.

Men här är grejen: du låser upp nya kort genom att klara uppdrag och uppgradera kort, inte genom att vinna matcher (förutom då att vissa uppdrag är ”vinn matcher”). Det vill säga: skit samma om du klättrar på säsong-rankstegen, så länge som du betar av missions i lämplig takt.

Jag är uppe i collector level 2140, och har inte lagt en spänn på spelet.
Ait. Level 118, så lär väl vara redo för att spela på allvar om ett halvår :p
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Yes. Det finns locations som lägger till vansinniga mängder random bullshit - exempelvis ego som tar över kontrollen från båda spelare och spelar deras kort åt dem!



Nä. Spela, klara missions, uppgradera dina kort och lås därigenom nya.

De första matcherna är mot en (klen) AI. Det är helt naturligt att du inte vinner 90%. Även med riktigt bra lekar och koll på metat tror jag inte du ska räkna med att vinna mer än 60-isch %.

Men här är grejen: du låser upp nya kort genom att klara uppdrag och uppgradera kort, inte genom att vinna matcher (förutom då att vissa uppdrag är ”vinn matcher”). Det vill säga: skit samma om du klättrar på säsong-rankstegen, så länge som du betar av missions i lämplig takt.

Jag är uppe i collector level 2140, och har inte lagt en spänn på spelet.
200 spelade, 150 vunna såhär långt, så inte bara mot ai ;) känns dock som att det inte spelar någon direkt roll om en spelar "bra" eller "dåligt" så länge en gör alla quests? Känns som att låg guld lär vara max med nuvarande kort ändå (snart där, sen inte mycket att göra?).
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
känns dock som att det inte spelar någon direkt roll om en spelar "bra" eller "dåligt" så länge en gör alla quests?
Just så. Med då brasklappen att vissa missions är ”vinn matcher”. Men matcher vinner man ju från och till oavsett.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Rank 54, collection level 329.

Mitt ”dagens tips” är att det går att sortera dina kort efter ”möjlighet att uppgradera”. Det är säkert helt uppenbart för er, men jag har suttit mer än en gång och bläddrat igenom samlingen för att hitta kort som går att uppdatera.
@RasmusL som referens på hur snabbt/långsamt det går att klättra på collection level. 329 -> 2154 på cirka tre månader.

Osäker på om det upplevs som snabbt eller långsamt.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
# (1) Sunspot
# (1) Iceman
# (2) Armor
# (3) Ironheart
# (3) Electro
# (3) Storm
# (3) Juggernaut
# (4) Absorbing Man
# (4) Spider-Man
# (6) Doctor Doom
# (6) She-Hulk
# (6) Magneto


Jag spelar denne lite just nu. Den är ganska meh för att vara ärlig men när kombos klickar så är den fin. Och den har många… AM med electro get massor med energy som Sunspot gillar. AM med spider man låser en lane runda 5 och 6. AM med Storm förstör två locations och sätter upp för doom. AM med Ironheart ge skaplig boost, extra bra på stormade locations. Doom och AM (5 och 6) ger totalt 28 power utspritt.

Men det är egentligen bara en del som är bra och den skall jag renodla lite framåt tänker jag, Storm, Spiderman Absorbing man. Doom. Skall bygga den med lite bra power kort som Maximus, Lizard etc.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Ytterligare en grej: ”snap” mekanismen påverkar ju också hur snabbt du klättrar på stegen. Om du vinner 40% av matcherna, men vinner dem med en snap och flyr från resten så kommer du att klättra snabbt på stegen!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
Mycket bra lek. Shuri är det kort som jag oftast kollar på nu och tänker att ja, det där kortet är helt brutet. Det är en del i en rejält svårdisruptad (såsom måste näst intill Shang) hyfsat redundant kombo som är rejält svår att slå. Dra Shuri och endera Black panther, Red skull eller kanske Devil Dino samt endera Zola eller Taskmaster och du har snormycket power i två lanes. Backup:en med Venom i din lek är mycket tjusig. Jag är lite förvånad att Shuri inte nerfats ännu.

Grymt bra. Det enda kortet som kanske förvånar mig lite är Iron Man. Hur spelar du den…?
Ironman är backup ifall jag inte får något annat bra för runda 6. Då lägger jag honom i lanen där jag spelat Shuri och småkort så den kommer upp högt nog för att vara vettig. Men om man får mer energi tidigt eller liknande är han också trevlig.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Cool! Vad ska jag göra med guldet jag questar fram? Vad är bäst?
Du:

köper nya missions så att du har aktiva hela tiden - eller

köper credits för att uppgradera kort (något mindre kostnadseffektivt än att köpa missions) - eller

sparar snormånga och köper ett större paket med nya kort och grejer (typ 8k guld kostar det).

Själv kör jag konsekvent på att köpa nya uppdrag så att jag alltid har ett par alltid när jag spelar.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,047
Funkar faktiskt Shuri -> Devil Dinosaur? Dubblar inte det bara basstyrkan, eller?
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Ironman är backup ifall jag inte får något annat bra för runda 6. Då lägger jag honom i lanen där jag spelat Shuri och småkort så den kommer upp högt nog för att vara vettig. Men om man får mer energi tidigt eller liknande är han också trevlig.
Mm, okej. Tja, om den vinner matcher åt dig så allez gut, men jag hade nog tänkt mer Spider Woman, Vision eller Aero där i stället. Iron man passar rätt dåligt med Shuri och Zola. Aero är rätt smånajs då den förutom att spela ut 14 power med Shuri även drar motståndarens 5-drop dit for att sedan evakuera din egen powah med Zola.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Lite mer om absorbing man-experiementet:
# (1) Sunspot
# (1) Iceman
# (2) Armor
# (3) Ironheart -> Lizard
# (3) Electro
# (3) Storm
# (3) Juggernaut
# (4) Absorbing Man
# (4) Spider-Man
# (6) Doctor Doom
# (6) She-Hulk -> Red skull
# (6) Magneto

Denne har gått som tåget faktiskt. Absorbing man gör ett riktigt bra jobb i den här. De effekter som han kopierar är såpass kraftfulla att han faktiskt är en riktig tillgång. Jag har lärt mig att Electro gillar vissa locations extremt mycket, nämligen de som dödar honom, studsar honom och som låter honom byta sida. Disrupt-delarna i leken verkar vara rätt irriterande för motståndarna och den spelar ofta knasigheter där de inte verkar riktigt förvänta sig dem. Storm följd av Spiderman-> Absorbing man på en annan location och sedan Doom gör ofta att de inte riktigt vill spela klart matcher så nedsidan är att den nästan aldrig får med sig mycket i kub-väg... Men den är mycket tillfredställande att spela måste mitt inre dominans-spöke erkänna. Red skull blir för övrigt ganska stark om det är ganska stängt på den location där han spelas också.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
Mm, okej. Tja, om den vinner matcher åt dig så allez gut, men jag hade nog tänkt mer Spider Woman, Vision eller Aero där i stället. Iron man passar rätt dåligt med Shuri och Zola. Aero är rätt smånajs då den förutom att spela ut 14 power med Shuri även drar motståndarens 5-drop dit for att sedan evakuera din egen powah med Zola.
Bytade till Aero! :D
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,047
Wow, åkte just på Wong/Debrii/Hazmat/Luke Cage/Odin. :) Får man ihop det femkortscombot förtjänar man att vinna!
 
  • Haha
Reactions: Ram
Top