Marvel Snap

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,539
Location
Slätta
DeathWave-lekarna går som tåget. Jag satte ihop en version utan She Hulk:
Hood
Sqirrel girl
Yondu
Carnage
Bucky
Killmonger
Deathlok
Moon girl
Wave
Aero
Magneto
Death

Även den går ruskigt bra. Den är hyfsat motståndskraftig mot att inte dra Wave och vinner en hel del matcher även utan den. Bra och stabil lek helt enkelt.

Som parantes kan nämnas att den går ganska bra mot alla discard-Modok som är the hotness just nu. Magneto är bra att flytta saker till en mer tom lane och dra på sig en förlust för att vinna de andra två. Sif, Dracula och Sword master är alla mobila när Maggan kallar...
 
Last edited:

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Det är dock random i pools, så först låser du upp alla kort i pool1, sen 2, sen 3 (vilket är den största (?)) Sen 4 och sist 5.
Den finns en liten chans att få över din pool, så jag har ett par pool 4 och 5 även fast jag är på pool 3
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,497
Location
Stockholm
Det är dock random i pools, så först låser du upp alla kort i pool1, sen 2, sen 3 (vilket är den största (?)) Sen 4 och sist 5.
Den finns en liten chans att få över din pool, så jag har ett par pool 4 och 5 även fast jag är på pool 3
Är det något man får googla sig till? Inget som syns i spelet va?
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,118
Är det något man får googla sig till? Inget som syns i spelet va?
Helt rätt. Vilket kort som är med i vilken pool får du googla. Mööööjligen att det står specifikt på just det kort som du för tillfället kan köpa i token-shopen.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,497
Location
Stockholm
Var jag dum som inte pinnade Thanos i shoppen trots att jag inte hade i närheten av de token han kostade?

Varför kostar olika kort olika många tokens? Beror det på hur mäktiga de är, eller hur sällan de ploppar upp i shoppen?
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Var jag dum som inte pinnade Thanos i shoppen trots att jag inte hade i närheten av de token han kostade?

Varför kostar olika kort olika många tokens? Beror det på hur mäktiga de är, eller hur sällan de ploppar upp i shoppen?
Beror på vilken pool de är i. Thanos är pool 5 och således dyrast
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,539
Location
Slätta
Var jag dum som inte pinnade Thanos i shoppen trots att jag inte hade i närheten av de token han kostade?
Jag tycker inte det. Thanos är bra, men att betala motsvarande tre eller sex vanliga kort för honom tycker jag inte han är värd, framför allt inte med tanke på hur sakta man får nya tokens.

Varför kostar olika kort olika många tokens? Beror det på hur mäktiga de är, eller hur sällan de ploppar upp i shoppen?
Det beror på vilken series de kommer från.

CardCost% Chance% Chance if Series 3 Complete
Series 31000 Tokens60%
Series 43000 Tokens25%62.5%
Series 56000 Tokens12.5%31.25%
Ultimate Variant5000 Tokens2.5%6.25%

Kort flyttas tydligen från series till series när nya grejor kommer ut. Orkade inte läsa, men här är en länk. https://marvelsnapzone.com/token-shop/
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,539
Location
Slätta
Jag köpte Goose i shoppen nyligen och har nu satt ihop en lek med octa-kitty.

Antman
Goose
Mojo
Armor
Colossus
Mr Fantastic
Storm
Captain America
Cosmo
Klaw
Spectrum

Så en kontroll/disrupt-orienterad version av Ongoing med generellt sett något billigare kort. Lång historia kort så går den riktigt bra. Man väljer två lanes att satsa på ganska tidigt och hård/mjuk-låser dem med Goose eller Storm, fyller på med lagom med godis och boostar dem om behov finns från utsidan och sedan Spectrum som avslutning. Förutom Goose och Storm så är även Cosmo och Armor rejält störande för många lekar och Mojo är även den en sådan där supertrevlig damned if you do, damned if you dont. Jag har inte Quinjet på mobilen så leken är tunn på 1-drop, men förutom det så tycker jag att den rullar på rätt bra.
 
Last edited:

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,539
Location
Slätta
På plattan så har jag börjat spela Heimdal suprise.

# (1) Ant Man
# (1) Hawkeye
# (1) Sunspot
# (2) Lizard
# (3) Wolfsbane
# (3) Captain America
# (3) Maximus
# (4) Jessica Jones
# (4) Warpath
# (5) Captain Marvel
# (5) Aero
# (6) Heimdall

Den möljer ut bra kort i de två locations som är längst till höger, spelar Aero för att se till att motståndaren biffar upp där också spelar sedan Heimdal för ass flytta ut det hela till vänster. Nu när jag skriver detta så inser jag att jag glömt Doc Ock i fem-slotten. Skall genast åtgärdas. :) Återkommer med hur det går.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,539
Location
Slätta
Det har varit lite segt för mig på Snap-fronten ett tag men i dag var en riktigt bra dag.

Mobilen fick Absorbing man. Har ingen aning om vad jag skall göra med den, men det känns som det finns mycket kul där!

Plattan fick Mr Negative. En helt ny strategi att testa!
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,118
Det har varit lite segt för mig på Snap-fronten ett tag men i dag var en riktigt bra dag.

Mobilen fick Absorbing man. Har ingen aning om vad jag skall göra med den, men det känns som det finns mycket kul där!

Plattan fick Mr Negative. En helt ny strategi att testa!
Säg gärna till om du hittar någon bra användning för absorbing man! Jag köpte kortet i tokenshoppen för ett tag sedan, men får det inte riktigt att flyga.

I wong reveal är det något med att det inte triggas som jag trodde, och i min destroylek har det lite för hög kostnad. Finns säkert andra roliga kombos dock!
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,539
Location
Slätta
Det jag skall testa först är en låg kostnad kontroll med storm, spider man och doom tänkte jag. Den kommer säkert inte flyga då den kräver en viss ordning på kort från runda 3 men kan bli lite kul.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,114
Vilka karaktärer saknar ni mest i spelet, rent tematiskt (jag vet att en hel del finns som unreleasade)? För min del (i någon sorts ordning):

Kitty Pryde
Danielle Moonstar
Cannonball
Blob
Annihilus
Dormammu
Blastaar
Howard the Duck
Man-Thing
Elsa Bloodstone
Boom-Boom
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,528
Hittat en riktigt kul lek!


# (0) Wasp
# (1) Zero
# (1) Titania
# (2) Armor
# (3) Venom
# (4) Shuri
# (4) Enchantress
# (4) Typhoid Mary
# (5) Iron Man
# (5) Taskmaster
# (5) Red Skull
# (6) Arnim Zola

Så man spelar Shuri och sedan ett högt kort som blir knasigt högt på runda fem. Sedan har man sista rundan till att spela Taskmaster, Anrim Zola, Iron Man eller Enchantress och göra det ännu bättre.
 
  • Like
Reactions: Ram

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,539
Location
Slätta
Vilka karaktärer saknar ni mest i spelet, rent tematiskt (jag vet att en hel del finns som unreleasade)? För min del (i någon sorts ordning):

Kitty Pryde
Danielle Moonstar
Cannonball
Blob
Annihilus
Dormammu
Blastaar
Howard the Duck
Man-Thing
Elsa Bloodstone
Boom-Boom
Kitty är nummer 1 på min lista också. Jag tänker mig att hon skulle vara en 3 för 3 som är helt opåverkad av location eller kort-effekter eller något liknande.

Sedan saknar jag Baron Zemo, det skulle vara kul att se Sasquatch och någon form av Phoenix, Sebastian Shaw, kanske Lady Deathstrike och så såklart Loki.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,539
Location
Slätta
Hittat en riktigt kul lek!


# (0) Wasp
# (1) Zero
# (1) Titania
# (2) Armor
# (3) Venom
# (4) Shuri
# (4) Enchantress
# (4) Typhoid Mary
# (5) Iron Man
# (5) Taskmaster
# (5) Red Skull
# (6) Arnim Zola

Så man spelar Shuri och sedan ett högt kort som blir knasigt högt på runda fem. Sedan har man sista rundan till att spela Taskmaster, Anrim Zola, Iron Man eller Enchantress och göra det ännu bättre.
Mycket bra lek. Shuri är det kort som jag oftast kollar på nu och tänker att ja, det där kortet är helt brutet. Det är en del i en rejält svårdisruptad (såsom måste näst intill Shang) hyfsat redundant kombo som är rejält svår att slå. Dra Shuri och endera Black panther, Red skull eller kanske Devil Dino samt endera Zola eller Taskmaster och du har snormycket power i två lanes. Backup:en med Venom i din lek är mycket tjusig. Jag är lite förvånad att Shuri inte nerfats ännu.

Grymt bra. Det enda kortet som kanske förvånar mig lite är Iron Man. Hur spelar du den…?
 
Last edited:

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,497
Location
Stockholm
Vilka karaktärer saknar ni mest i spelet, rent tematiskt (jag vet att en hel del finns som unreleasade)? För min del (i någon sorts ordning):

Kitty Pryde
Danielle Moonstar
Cannonball
Blob
Annihilus
Dormammu
Blastaar
Howard the Duck
Man-Thing
Elsa Bloodstone
Boom-Boom
Finns inte Kitty???? Det är tjänstefel.

Phoenix vore kul! Spelas automatisk runda 1 och räknar ner mot runda 6 då den förstör alla locations, spelade kort, händer och lekar. Båda spelarna förlorar.
 
Last edited:
Top