Marvel Snap

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Jag skulle aldrig våga hoppa över Blue Marvel, men så kör jag både Mystique och Onslaught i min också.
Jag har också Mystique och Onslaught, men tyckte att jag fick ut för få kort som går att boosta när jag även kör Blue Marvel. Jag kör Doom och Squirrel Girl för att få ut multiplar, vilka använder du, Ultron?
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Just det, glömde en sak vad gäller Surfers. Leech är ett väldigt bra motmedel mot Surfers och andra lekar med turn 6 nonsense. Jag är usel på att spela den, men ganska många av mina motståndare lyckas alltför ofta rätt bra med det. :)
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Jag har också Mystique och Onslaught, men tyckte att jag fick ut för få kort som går att boosta när jag även kör Blue Marvel. Jag kör Doom och Squirrel Girl för att få ut multiplar, vilka använder du, Ultron?
Doom och Onslaught. Squirrel Girl åkte nyligen ut och ersattes av Mysterio (det blir för trångt med bägge). Sinister och Brood för reproduktion utöver det.

Samtidigt går det att göra en 1-cost-lek också, men då är det mycket andra kort, som Kazar, Shanna och Ultron.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Doom och Onslaught. Squirrel Girl åkte nyligen ut och ersattes av Mysterio (det blir för trångt med bägge). Sinister och Brood för reproduktion utöver det.
Hur gick tankarna när du valde Mysterio? Jag har fnulat och bytt dem båda fram och tillbaka (och även plockat ut Sinister vid flera tillfällen) och känner ofta att det hade varit bättre med den som just då är bortvald. :)
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Hur gick tankarna när du valde Mysterio? Jag har fnulat och bytt dem båda fram och tillbaka (och även plockat ut Sinister vid flera tillfällen) och känner ofta att det hade varit bättre med den som just då är bortvald. :)
Storleksordningen samma styrka och åker inte på Killmonger som 90% av lekarna har vissa dagar. En liten nackdel är att det är "play" till skillnad från Squirrel Girl, vilket vore bra om jag hade Bishop i den (det är ett mainstay i vissa Sera-lekar av det skälet) men suger med t.ex. Castle Plunder eller Sanctum Sanctorum (dock positivt med Vormir).
 
  • Like
Reactions: Ram

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Seriöst borde Killmonger nerfas - det enda kortet gör hela klasser av lekar omöjliga.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Såg en extra dramatisk variant på Patriot-lek, förresten, som stoppade in SIlver Surfer eftersom så många kort kostar 3 redan naturligt (Patriot, Mystique, Broo, Cyclops, Debrii...). Men jag har inte Silver Surfer, så...

Det vore hemskt tillfredsställande att spela Debrii (som jag har, och som är ytterligare ett rimligt alternativ för spawn-kort) för att helt mörda alla Galactus-lekar - ibland ser man det komma men kan inget göra annars...
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Doom och Onslaught. Squirrel Girl åkte nyligen ut och ersattes av Mysterio (det blir för trångt med bägge). Sinister och Brood för reproduktion utöver det.

Samtidigt går det att göra en 1-cost-lek också, men då är det mycket andra kort, som Kazar, Shanna och Ultron.
Ah, okej. Jag saknar både Mysterio och Brood. Hade velat testa Mysterio i min Sera-lek också.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Ah, okej. Jag saknar både Mysterio
Mysterio är verkligen versatil. Han kan fylla på boostningsbara kopior för Patriot. Han är 4 Power för 2 Energy till att börja med. Han gör play snarare än add som t.ex. Bishop uppskattar. Kopiorna kan ätas upp av Carnage (även om Squirrel Girl är bättre i Destroy-lekar).
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Haha, och likväl vann du.

Jag är 100% så, att om jag ser en liten, smal, chans att komma upp i en absurd mängd kraft i en lane pga en osannolik kombo så kör jag 100% på det - oavsett om jag då tappat resten.

Typ, om jag ser onslaughts citadel OCH har mystique på handen OCH av någon anledning lyckas få ut onslaught runda 4 eller 5…. Då kommer jag att satsa allt på att spela mystique på obslaught för att boosata vad som helst i den lanen. Helt oavsett om jag har kort alls i andra lanes.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Och det är utan triggad Omega Red!

Och tänk så död du hade varit om det varit Klaw i stället!
Tänker du att Klaw var med i mitten? Jag hade nog fortfarande vunnit, för han triggas bara sex gånger. Det ser ut som det är så det blir nu i alla fall, för Omega red ger ju 24 åt varje håll. :D Fast den där interaktionen är lite fiskig....
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Tänker du att Klaw var med i mitten? Jag hade nog fortfarande vunnit, för han triggas bara sex gånger. Det ser ut som det är så det blir nu i alla fall, för Omega red ger ju 24 åt varje håll. :D Fast den där interaktionen är lite fiskig....
Duh, jag blandade ihop Omega Red och Thunderbird! :)

Men ja, de har ju skurit ned en del multiplikationer till 2 x 2 = 3. Det tokigaste som existerar var hur det var förr med Onslaught's Citadel + Onslaught + Mystique + Iron Man, med jag vet inte hur mycket multiplikation.
 
  • Haha
Reactions: Ram

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Haha, och likväl vann du.

Jag är 100% så, att om jag ser en liten, smal, chans att komma upp i en absurd mängd kraft i en lane pga en osannolik kombo så kör jag 100% på det - oavsett om jag då tappat resten.

Typ, om jag ser onslaughts citadel OCH har mystique på handen OCH av någon anledning lyckas få ut onslaught runda 4 eller 5…. Då kommer jag att satsa allt på att spela mystique på obslaught för att boosata vad som helst i den lanen. Helt oavsett om jag har kort alls i andra lanes.
Hehe, jag är rätt mycket likadan. Förlorar hellre med stil än vinner med meh typ. :D

Det första som slog mig när jag såg det där var att jag tror det där är grunden för förutsättningen för det största man kan få till över huvud taget. Tänk deck med Nightcrawler, Psylocke, Moon girl, Iron man och Onslaught med exakt Muir island, Elysium och Onslaught citadel.
R1: Nightcrawler på Muir
R2: Psylocke (behövs inte iom Elysium, men hon var med från början när jag tänkte så hon får vara med) :)
R3: Moon girl
R4: Iron man på Citadel
R5: Onslaught på Citadel
R6: Onslaught på Citadel, Nightcrawler till Citadel

Men sedan såg jag att power var cappad till 2^31 och att en Youtuber redan gjort det så då var det redan gjort och då är det ju inget kul... ;)
 
Top