Marvel Snap

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,041
Så oändligt tillfredsställande - motståndarens Silver Surfer triggar åtta gånger, och det räcker inte ens nära! Och jag dubblade sista rundan!

Evig tur att det inte var Gambit!

095E36BA-3CB2-483F-8936-5D6329DC7144.jpg
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Jag passade på att spela upp mig till nivå 50 med Patriot av just den anledningen.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Jag fick en Kingpin i dag och det fick min kreativa sida att sätta fart. Nu har jag spelat den här röran en del och har haft riktigt kul med den!

# (1) Iceman
# (1) Iron Fist
# (2) Cloak
# (3) Vulture
# (3) Kingpin
# (3) Maximus
# (4) Spider-Man
# (4) Jessica Jones
# (5) Captain Marvel
# (5) Aero
# (6) Orka
# (6) Magneto
#
eyJDYXJkcyI6W3siQ2FyZERlZklkIjoiTWFnbmV0byJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiS2luZ3BpbiJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiU3BpZGVyTWFuIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJKZXNzaWNhSm9uZXMifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IlZ1bHR1cmUifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkNsb2FrIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJJcm9uRmlzdCJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiTWF4aW11cyJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiQ2FwdGFpbk1hcnZlbCJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiQWVybyJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiT3JrYSJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiSWNlbWFuIn1dfQ==

Så hur funkar den…? Well, den lilla move-motorn gör att jag kan sprida ut mig och sedan omlokalisera lite och fokusera på en eller två locations. Två riktigt starka 3-drop i Maximus och Vulture gör att man ofta har skapligt tryck på två locations när man går förbi mittpunkten och därefter så blir det lite trickery med Spider man, Aero/Magneto in i Kingpin eller Orca på den location man lämnat tom. Bra ooomph i fiskmannen som kan sno en plats bara så där. Sedan är den ju rätt knepig att förstå sig på då den inte har någon Sommerlath vettig form. Riktigt kul att spela. :)
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,041
Ingen Kraven? Han triggar på motståndarens moves också, så borde vara perfekt?

Eventuellt Mojo, för det första som händer när Kingpin kommer ut är att man försöker fylla upp den Locationen?
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Om du har dem: juggernaut och polaris kan också flytta på motståndarens kort.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Ingen Kraven? Han triggar på motståndarens moves också, så borde vara perfekt?

Eventuellt Mojo, för det första som händer när Kingpin kommer ut är att man försöker fylla upp den Locationen?
Bra tankar!

Helt ärligt efter att ha spelat leken så är Kraven ingen ide. Om kombon är på plats så får jag aldrig spela runda sex. Kombon är mer en mind screw än något som spelas så att säga.

Men Mojo är väldigt bra. Jag skall testa att spela honom i stället för Captain Marvel ett tag. Marvel har varit lite odd duck i den här leken ett tag men har samtidigt varit väldigt bra om jag inte dragit Spiderman. Skall testa så får vi se, tack!
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Om du har dem: juggernaut och polaris kan också flytta på motståndarens kort.
Jag spelade Juggernaut i en version med Storm ett tag men fann den lite för slumpmässig och för svag. Polaris har jag inte, hon skulle kanske kuunna vara bra. Det känns lite knepigt dock att spela henne runda 6 och bara spränga ett 1- eller 2-drop.

Jag skulle vilja ha Miles Morales dock. Nightcrawler-Miles-kombon (eller annan move shenanigans) är ett trevligt sätt att pusha upp power på en location för en billig peng och om jag spelar Aero runda 6 så har jag lämpligt nog en pinne över där. Men alas, ingen Miles...
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Hm, jag undrar hur smart AI:n för Captain Marvel är. Räknar den bara på kraft (om jag flyttar till lane 1 vinner vi), eller har den koll på eventuella effekter också (flytta inte till en lane med Kingpin, räkna med att du boostar kraven etc...)-
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Jag har hamnat i en stagnerande spiral. Har förlorat betydligt mer på sistone med mina Patriot och Sera-lekar. Inte fått några nyskapande kort på länge.

Har haft lite bättre flyt med min Destroy-lek. Har ni några idéer om hur den skulle kunna förfinas?

# (1) The Hood
# (1) Nova
# (1) Squirrel Girl
# (2) Bucky Barnes
# (2) Carnage
# (2) Wolverine
# (3) Venom
# (3) Sabretooth
# (3) Deathlok
# (4) Shang-Chi
# (6) Doctor Doom
# (9) Death
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,041
Min Destroy ser ut så här:

# (1) The Hood
# (1) Deadpool
# (1) Nova
# (2) Bucky Barnes
# (2) Carnage
# (2) Wolverine
# (3) Venom
# (3) Killmonger
# (3) Sabretooth
# (3) Deathlok
# (4) Moon Girl
# (9) Death
 
  • Like
Reactions: Ram

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,041
Jag har hamnat i en stagnerande spiral. Har förlorat betydligt mer på sistone med mina Patriot och Sera-lekar. Inte fått några nyskapande kort på länge.

Har haft lite bättre flyt med min Destroy-lek. Har ni några idéer om hur den skulle kunna förfinas?

# (1) The Hood
# (1) Nova
# (1) Squirrel Girl
# (2) Bucky Barnes
# (2) Carnage
# (2) Wolverine
# (3) Venom
# (3) Sabretooth
# (3) Deathlok
# (4) Shang-Chi
# (6) Doctor Doom
# (9) Death
Jag skulle inte spela Squirrel Girl utan Killmonger. Med Killmonger kan man också spela Deadpool.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Jag skulle inte spela Squirrel Girl utan Killmonger. Med Killmonger kan man också spela Deadpool.
Saknar tyvärr Deadpool, men Killmonger kanske fungerar ändå för att dra ner kostnaden på Death snabbare?

Vad är tanken med Moon girl? Att dubbla upp rabatterade Death och Sabretooth samt boostad Deadpool?
 
  • Like
Reactions: Ram

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,041
Saknar tyvärr Deadpool, men Killmonger kanske fungerar ändå för att dra ner kostnaden på Death snabbare?

Vad är tanken med Moon girl? Att dubbla upp rabatterade Death och Sabretooth samt boostad Deadpool?
Ja, och The Demon.
 
Top