Marvel Snap

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Är detta fortfarande korrekt? Med vänlig hälsning, noob
Nja, missions ger samma mängd som i shoppen. Sedan får man andra positiva effekter av att spela mycket men utöver det vet i fåglarna…

Men å andra sidan spelar jag inte jättemycket för att det är kul att spela längre har jag insett… Jag är mer samla resurser-vinn nya kort-bygg kul lekar.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
@Dilandau Jag *tror* att det fortfarande är rätt att lägga sitt guld på nya missions. Alternativet verkar vara att köpa variationer av kör du redan har men med annat artwork (vilket är helt ointressant för mig). Det var någon som sa att det ibland poppar upp erbjudande i affären att handla helt nya kort för guld, men det har jag själv inte sett än så länge.

Hur mycket lägger jag på spelet per månad? 0:- totalt än så länge. Collection level 1738.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Jag *tror* att det fortfarande är rätt att lägga sitt guld på nya missions. Alternativet verkar vara att köpa variationer av kör du redan har men med annat artwork (vilket är helt ointressant för mig). Det var någon som sa att det ibland poppar upp erbjudande i affären att handla helt nya kort för guld, men det har jag själv inte sett än så länge.
Men… Det finns ju i shoppen att köpa 150 credits för 120 guld. Det är ju samma som man får för två missions (ett vanligt och ett hard, 50 respektive 100 credits i belöning). Så det man får ”extra” för missions är mest att man spelar mer. Visst, de bygger också mot andra chapter challenges och att klättra på season-stegen men det kan man väl göra ändå…?

Nu känns det som jag missar något igen… :)
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Relaterat: hur mycket SEK lägger ni på detta spel i snitt per månad?
Jag köpte startpaketet med Captain America för 40:- när jag började för jag fattade inte då att man kunde få honom på vanligt sätt. Sedan dess 0:-
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Men… Det finns ju i shoppen att köpa 150 credits för 120 guld. Det är ju samma som man får för två missions (ett vanligt och ett hard, 50 respektive 100 credits i belöning). Så det man får ”extra” för missions är mest att man spelar mer. Visst, de bygger också mot andra chapter challenges och att klättra på season-stegen men det kan man väl göra ändå…?

Nu känns det som jag missar något igen… :)
Du får ju de extra poängen till season-stegen som du säger, så då antar jag att man får mer för pengarna med uppdragen, dock måste man ju lägga tiden på att spela dem, men spelar gör man ju ändå så småningom, så varför inte?
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,037
Men… Det finns ju i shoppen att köpa 150 credits för 120 guld. Det är ju samma som man får för två missions (ett vanligt och ett hard, 50 respektive 100 credits i belöning). Så det man får ”extra” för missions är mest att man spelar mer. Visst, de bygger också mot andra chapter challenges och att klättra på season-stegen men det kan man väl göra ändå…?

Nu känns det som jag missar något igen… :)
Missions ger seasonal advance, som ger mer guld och credits. Det är vad som gör det klart bättre än att köpa Credits för guld.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,037
Vad är det viktigaste att tänka på när man bygger en lek?
Två saker: Synergi och Energy-kurva.

Ska man gå in mer på detaljer tycker jag att det är viktigt att även partiella combon fungerar. Du har ingen större glädje av en lek som alltid vinner om du drar de rätta sex korten. Att vara helt beroende av ens ett kort är hårt. (Du kan göra en Galactus-lek, men det är säkrast för dig att du har sätt att vinna på utan Galactus).
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Vad är det viktigaste att tänka på när man bygger en lek?
Jag tänkte ett tag (felaktigt) att det i princip bara fanns ett litet antal koncept för lekar, och att du nästan automatiskt kunde bygga lekar utifrån att plocka de kort som passade i de koncepten: on reveal, ongoing, move, discard och destroy.

i viss mån tror jag att det stämmer när man har ganska få kort att välja från - men det stämmer inte då man skaffat sig en större samling.

Men i grund och botten är det väl bara att köra på - du behöver lära dig spelet, metat, hur locations spelar in (i synnerhet då vissa locations blir extremt vanliga ett tag), hur du vill klara uppdrag… kör på och ha kul helt enkelt!
 
  • Like
Reactions: Ram

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Missions ger seasonal advance, som ger mer guld och credits. Det är vad som gör det klart bättre än att köpa Credits för guld.
Fast jag har aldrig haft problem att inte nå Max på seasonal även om jag köper mina credits i shoppen för guld direkt. Det är ju bara att spela de missions som dyker upp. Möjligen kan man välja vilka missions man vill köra men då förlorar man ju credits så det är inte en win heller.

Eller menar du den där season-stegen? Mission pass-knappen? Ges det bonus där när man vinner missions? Då kan jag förstå lite bättre…
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,037
Fast jag har aldrig haft problem att inte nå Max på seasonal även om jag köper mina credits i shoppen för guld direkt. Det är ju bara att spela de missions som dyker upp. Möjligen kan man välja vilka missions man vill köra men då förlorar man ju credits så det är inte en win heller.
Du får stuff även efter "max" (=50) i Season-stegen. Skulle säga att de nivåerna ofta är bättre, om du inte köpt season pass. Och ja, du får poäng där för missions.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Du får stuff även efter "max" (=50) i Season-stegen.
Ja, det vet jag så klart. :)

Och ja, du får poäng där för missions.
Mm, kollade nu och... Asså, sorry att vara motvals, men jag tycker med en dåres envishet att det är rätt marginellt... Missions ger 25 respektive 50 season-pluttar så en gång var tolfte gång jag handlar för 120 guld så får jag en bonuslåda från stegen. Det är absolut bättre än att inte få en sådan bonuslåda men inget som jag blir direkt pirrig i hjärtroten av heller.

Men fine, jag skall sluta gnälla. Rent objektivt är det bäst att köpa missions. :)

Tillägg: För vetande och för att jag är stolt att jag ibland använder internätet för att lära mig saker så funkar stegen så här:
  • Each turn completed: 1 XP
  • Each lane won at the end of game: 10 XP
Ja, det är objektivt bäst att köpa missions. Fast inte så jättemycket...
 
Last edited:

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Okej, men för att prata lite allvarliga ämnen.

Vad har ni döpt era lekar till? Mina topp fyra heter:
  1. Deck 11 (som då är en patriot-lek, men inte samma som min andra sådan som heter ”patriot”)
  2. Lockjaw bullshit (för lockjaw är bullshit)
  3. Draw deck (quinjet, devil dino och en massa dra-kort kort)
  4. JohanL (wong-leken @JohanL postade för många sidor sedan minus black panter)
 
Last edited:

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,464
Location
Stockholm
Ser Nk några uppenbara sätt att göra den här leken bättre på CL 208?


# (1) Quicksilver
# (1) Yondu
# (2) Mister Sinister
# (2) Wolverine
# (3) Ironheart
# (3) Zabu
# (3) Doctor Strange
# (4) Jessica Jones
# (4) The Thing
# (5) Gamora
# (5) Spider-Woman
# (6) Odin
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,464
Location
Stockholm
Okej, men för att prata lite allvarliga ämnen.

Vad har ni döpt era lekar till? Mina topp fyra heter:
  1. Deck 11 (som då är en patriot-lek, men inte samma som min andra sådan som heter ”patriot”)
  2. Lockjaw bullshit (för lockjaw är bullshit)
  3. Draw deck (quinjet, devil dino och en massa dra-kort kort)
  4. JohanL (wong-leken @JohanL postade för många sidor sedan minus black panter)
Deck 1 och Deck 2
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Ser Nk några uppenbara sätt att göra den här leken bättre på CL 208?


# (1) Quicksilver
# (1) Yondu
# (2) Mister Sinister
# (2) Wolverine
# (3) Ironheart
# (3) Zabu
# (3) Doctor Strange
# (4) Jessica Jones
# (4) The Thing
# (5) Gamora
# (5) Spider-Woman
# (6) Odin
Nuskavisi….

Jag vet inte vilka andra kort du har, men jag skulle fundera på att lägga in fler 4-kort för att få ut mer av Zabu. Spontant skulle jag nog byta ut quicksilver och doctor strange mot 4-kort.
 
Top