Marvel Faserip skurkar

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,318
Location
Helsingborg
Morgan Le Fay är den onda häxan från Kung Arthur myten för den myten är historia i Marvel. Hon är en av de riktigt coola magikerna och är bland annat en av Doctor Dooms lärare. En kul grej är att hon är kopplat till landet precis som sin halvbror Arthur så hennes magi är starkare i England.

Plot hook: I en plan menad att öka hennes magiska makt tänker Le Fay återuppliva det Brittiska imperiet! Richard den 3e reser sig från sin grav och utropar sig själv till zombie konungen över de brittiska kolonierna! Alla som någonsin dog i imperiets tjänst återkommer som någon sorts odöd varelse och börjar återta kolonierna för Britterna. De odöda går att besegra, men bara tillfälligt för de kommer tillbaka. Det enda sättet att stoppa hennes plan är att hitta den nya personen menad att ha Excalibur, få denna att dra svärdet och besegra Richard Lejonhjärta.
Jag hade varit på att göra något liknande, men istället stylat hela äventyret som en engelsk variant av Rammsteins - Deutschland video.
Dvs Morgana Le Fay tar inte och återupplivar Richard Lejonhjärta, hon återupplivar personifieringen av historiska Brittania. Som tar rollen som Boudicca, Queen Elizabeth I och kvinnliga versioner av Richard Lejonhjärta, Henry VIII, Lord Nelson och Churchill.
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,058
Location
Stockholm
Och sedan har vi ovanpå det tjejen som kan bränna alla till döds med sina ljuskrafter.
Jag tror inte att det är så Daggers krafter fungerar

Så man skapar Mister Jip och låter honom slåss mot dem! Varför? Fuck you. Varför frammanar han demoner till att slåss mot dem? Fuck you. Varför sluter han satanspakter med unga människor och ger dem krafter som de kan slåss mot Cloak & Dagger med? FUCK. YOU. Mister Jip har ingen anledning, han har inte något särskilt mål och han bara riktar in sig på Cloak & Dagger för att de har en serietidning om dem antar jag? Han hade kunnat vara skurk åt bokstavligt talat vilken hjälte som helst. Men av någon anledning blev det de här två.
Om man ska tro fanwikin så är det en fråga om att han vill ta över Clocks kropp med alla dess mörkerkrafter. Så om någon av RP:na har mörkerkrafter är det möjligt att Mister Jip beslutar sig för att hen är hans nästa kropp.

-----------------------------------------------------

Morgan Le Fay är en kriminellt underanvänd skurk. Hon har dykit upp mot Avengers, She-Hulk, Spiderwoman, Black Knight (obviously), Fantastic Four (i Dr Doom plots) och i princip en gång i Doctor Strange... Liksom, Morgan le fay är tre gånger bättre än majoriteten av Doctor Stranges rogues gallery.
Tror hon är huvudskurken för minst en av de nya koreanska hjältarna. O verkar ha en större skurk roll i Marvel Future Fighter spelet.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Jag tror inte att det är så Daggers krafter fungerar


Om man ska tro fanwikin så är det en fråga om att han vill ta över Clocks kropp med alla dess mörkerkrafter. Så om någon av RP:na har mörkerkrafter är det möjligt att Mister Jip beslutar sig för att hen är hans nästa kropp.

-----------------------------------------------------


Tror hon är huvudskurken för minst en av de nya koreanska hjältarna. O verkar ha en större skurk roll i Marvel Future Fighter spelet.
Dagger kan totes dödq dolk med sina ljusattacker. Hon kan göra annat med dem också dock och får mer görs sådant nuförtiden.

Alltså, Jip vill ta över Cloaks kropp vid något tillfälle men ibland vill han sälja Dagger till Doom i utbyte mot en bok och grejer? Det är weird stuff och olika halv tiden.
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,058
Location
Stockholm
Morgan Le Fay är den onda häxan från Kung Arthur myten för den myten är historia i Marvel. Hon är en av de riktigt coola magikerna och är bland annat en av Doctor Dooms lärare. En kul grej är att hon är kopplat till landet precis som sin halvbror Arthur så hennes magi är starkare i England.

Plot hook: I en plan menad att öka hennes magiska makt tänker Le Fay återuppliva det Brittiska imperiet! Richard den 3e reser sig från sin grav och utropar sig själv till zombie konungen över de brittiska kolonierna! Alla som någonsin dog i imperiets tjänst återkommer som någon sorts odöd varelse och börjar återta kolonierna för Britterna. De odöda går att besegra, men bara tillfälligt för de kommer tillbaka. Det enda sättet att stoppa hennes plan är att hitta den nya personen menad att ha Excalibur, få denna att dra svärdet och besegra Richard Lejonhjärta.
"Det hela gick bra, fram till att den återupplivade Cromwell deklarerade det här ogudaktigt o att Britannien behöver en parlamentarisk republik, inte en kung. Plötsligt hade jag ett inbördeskrig bland mina egna styrkor o tror du att de olika kungarna sluter sig samman mot republikanerna? Nej, de börjar förstås slås bland sig själva om vem av dem som är den rättmätiga ledaren."
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,058
Location
Stockholm
Dagger kan totes dödq dolk med sina ljusattacker. Hon kan göra annat med dem också dock och får mer görs sådant nuförtiden.
Jag säger inte att hon inte kan döda, men jag tror inte att hon gör det genom att bränna ihjäl folk.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Jag säger inte att hon inte kan döda, men jag tror inte att hon gör det genom att bränna ihjäl folk.
Jag tänker mest att det är laser som är brännigt... Men nej, folk fattar inte eld eller så.
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,058
Location
Stockholm
M.O.D.O.K. är en Mental Organism Designed Only for Killing! Han är den galne vetenskapsmannen George Tarleton som muterade sig själv så att han har ett JÄTTESTORT huvud och en jätteliten kropp vilket har gjort honom superintelligent och gett honom telepatiska superkrafter. Han måste vara fastspänd i en högteknologisk svävarstol för att ens kunna röra sig så stort är hans huvud. Tarleton var anställd av A.I.M. (Advanced Ideas Mechanics) som är ett kollektiv av galna vetenskapsmän när han blev M.O.D.O.K. och tog omedelbart över organisationen. Han har dock tappat den kontrollen och återvunnit dem flera gånger över åren.

Det finns flera andra senare M.O.D.O.K. liknande skapelser. Vi har BRODOK (Bio-Robotic Organism Designed Overwhelmingly for Kissing) som är en snygg hunk version. MODOT (Mobile Organism Designed Only for Talking) som vann ett nobelpris och var en Howard the Duck skurk, MODOG (Mobile Organism Designed Only for Genocide) som är en elakare version, MODAAK (Mental Organism Designed As America's King) som är Donald Trump i en annan dimension och som får spö av Captain America, MODORD (Mental Organism Designed Only for Roller Derby) som slåss mot disco hjältinnan Dazzler och flera andra.

Så ja, medan han inte från början var menad som en komediskurk så är M.O.D.O.K. absolut en sådan. För varför är hans huvud så stort? Det är dumt men helfestligt!
Plot hook: A.I.M.:s grej är att de är en organisation av vetenskapsmän som anser att saker som etik, mänskliga rättigheter o allmänt allt som stoppar dem från att experimentera, forska o bygga saker är idiotier. A.I.M.:s senaste projekt är att lista ut varför det inte verkar finnas någon rim eller reson till vad för krafter mutanter har eller i vilken kombination. Samma familj kan ha liknande krafter (Summers) eller väldigt olika (Gutharys), o du kan ha folk som har liknande krafter men inte sedan har en kraft till som är helt olika, med mera.

För att få ett bra studiematerial så har M.O.D.O.K. byggt sig en cerebro enhet som gör att han kan känna av mutanter över hela jorden o börjar kidnappa dem som är ensamma, i hemliga statliga baser (ex. Weapon X), o liknande. De försöker vara diskreta (hjälpt rejält av teleporterings teknologi, o kamouflage fält). De undviker X-Men, o kända mutanthjältar eftersom de inte vill ha några hjältar o rättssystemet aktivt letande efter dem, eller ha ett mål som kan kämpa emot för mycket. De har också lyckats slå ut Prof. X (eller vem som just nu är X-Mens cerebro användare) genom att M.O.D.O.K. använde sig av sina mentala krafter + cerebro + förstärkare teknologi för att bara göra den mentala motsvarigheten av att köra över honom (spelar ingen roll hur bra du är på mental strid om den andra kommer i en X2000) o han är just nu i koma (X-Men har ingen kol på vem som e bakom å e på högalört för en attack men A.I.M. har inga planer på attacker dem).

Nu är det bara saken att A.I.M. ska kidnappa någon i hjältarna närhet, en av hjältarna om hen är en mutant (o inte så känd), eller något går fel när de ska göra något i hjältarnas stad. Så hjältarna får reda på att de håller på med något.

När hjältarna kommer till A.I.M.s bas så kommer de finna att man har klonat alla man har kidnappat (originalen är i koma o hänger i vätskefyllda tuber) så man kan utför experiment igen o igen på samma folk. De kommer finna en massa dissekerade kroppar, lobotomerade kloner med hjärnapparater i sina huvuden som använder sina krafter på sådant sätt som A.I.M. vill studera just då, kloner som har överanvänt sina krafter o blivit utbrända o studeras hur de blev utbrända.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Den första Mysterio var världens skickligaste specialeffekts mästare. Han använder sina färdigheter och tricks för att få det att verka som att han har verkliga magiska krafter. Med miniatyrer, rekvisita, smink, speglar, hologram, gaser, droger och framförallt planering blandar han det verkliga och illusioner för att begå omöjliga brott. Superhjältarna han slogs mot, främst Spindelmannen, var både hinder men också publik! Varför vara bäst när man inte kan visa det för någon?

Den där gasen blev ett problem i längden då den visade sig vara cancerframkallande. Mysterio dog men har sedan kommit tillbaka igen.

Plot hook: Mysterio hackar alla hjältarnas maskiner, spelar flera roller, använder hologram för att få hjältarna att tro att de befinner sig i en annan lik men viktigt annorlunda dimension! Så fejkad portal och sedan en nästan likadan värld. Fast i den nya världen är en annan grupp hjältar skurkar! Mysterio gör så klart samma sak mot dem. Målet är att få två olika grupper hjältar att slåss medan han rånar deras högkvarter.
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,058
Location
Stockholm
Mordred the evil
Inte att blandas i hop med Mordred the Mystic, som är en annan karaktär från medeltiden

Arthur dödade alla bebisarna i riket för att försöka döda honom eftersom han är förutspådd att störta Camelot
Undrar bara, är den delen av legenden del av Marvels tolkning av Kung Arthur? Känns som de skulle ignorera den saken.

Plot hook: Mordred bryter ut flera av skurkarna som hjältarna har lyckats sätta i fängelse eller i övrigt besegrat hittills i kampanjen. Han sätter ihop sitt eget runda bord och sedan ger de sig ut på jakt efter magiska artefakter för att göra sig själva starkare. När de slår till kommer det vara för att med sina magiska föremål förvandla hjältarnas stad till en medeltida stad de kan härska över med sina superkrafter. För att göra staden normal igen måste hjältarna questa efter de magiska föremålen ovh besegra både Mordred och hans ”riddare”.
Gillar verkligen iden med att Mordred har sitt egna, onda, runda bord.

Moongose, kompis, kan jag ge dig lite tips? Okej, så jag vet att du är en djur/människorblandning skapad av the High Evolutionary och att några av dina syskon har varit riktigt framgångsrika inom området men jag tror inte du har vad som krävs för skurkande. Alltså, när The Masters of Evil glömde hämta dig på flygplatsen borde det vara ett tecken. Ja, du är vansinnigt snabb och vig. Men du försökte slåss mot Thor! Hur trodde du att det skulle gå? Så gå med i 50 states initiativet nu så kan du bli en superhjälte i typ… Oklahoma?
Han ser också ut som en svärd o svartkonst barbar, till skillnad från alla andra av High Evolutionarys nymän. Kanske är det anledningen till att han inte hänger med dem, eller rättare sagt, varför de inte vill ha honom nära.

Morgan Le Fay är den onda häxan från Kung Arthur myten för den myten är historia i Marvel. Hon är en av de riktigt coola magikerna och är bland annat en av Doctor Dooms lärare. En kul grej är att hon är kopplat till landet precis som sin halvbror Arthur så hennes magi är starkare i England.
Borde det inte vara Wales?
 
Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Inte att blandas i hop med Mordred the Mystic, som är en annan karaktär från medeltiden


Undrar bara, är den delen av legenden del av Marvels tolkning av Kung Arthur? Känns som de skulle ignorera den saken.


Gillar verkligen iden med att Mordred har sitt egna, onda, runda bord.


Han ser också ut som en svärd o svartkonst barbar, till skillnad från alla andra av High Evolutionarys nymän. Kanske är det anledningen till att han inte hänger med dem, eller rättare sagt, varför de inte vill ha honom nära.

Borde det inte vara Wales?
Jag blir inte klok på om bebis grejen är en del av Marvel canon. Tydligen refererar de vagt till det vid något tillfälle och fanwikin har gått med det.

Det borde totes vara Wales! Men av någon anledning är det england.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Mystique är en av de kändaste och mest framgångsrika mutant terroristerna i Marvel universumet. Hon har kraften att byta sin form för att se ut som vem som helst och att hennes celler kan förändras gör att hon inte åldras (eller åldras väldig långsamt) så hon har haft en lång tid på sig att öva. Hon har varit aktiv sedan åtminstone slutet av 1800-talet. Mystique var med i Magnetos första brödraskap och ledde den andra inkarnationen, hon har lett/varit medlem i flera andra mutant superteam genom åren. Hon är utöver att vara en infiltratör också ofta hjärnan och taktikern i grupperna hon är med i. Mystique är också max inblandad i X-men såpoperan. Hon är Nightcrawlers biologiska mamma och en av Rogues adoptivmammor, hon har ett barn tillsammans med Sabertooth och så vidare och så vidare.

Plot hook: Hjältarna upptäcker att en lokal politiker var inblandad i en konspiration menad att förskingra pengar för nästan 20 år sedan. När de undersöker vidare upptäcker de att flera andra politiker från alla stadens parter har varit inblandade i samma konspiration menad att stjäla pengar under de senaste 60 åren! Alltihop verkar vara kopplat till det hemliga sällskapet ”Society of the Raven”.

Förutom att det inte finns någon konspiration. Det är Mystique som tagit formen av olika personer vid olika tider, stulit pengar genom förskingringsplaner och konstruerat en låtsas konspiration som ingen egentligen är med i för att dölja sina spår genom kaoset som det är att utreda stadens alla ledare under mer än ett halvt århundrade för konspiration. Pengarna har använts för att finansiera pro-mutant terrorism.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Och med det är vi igenom bokstaven M och därför officiellt halvvägs! :D
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
N'astirh är en cyberdemon. Han är en demon som blivit infekterad av ett teknoorganiskt virus som gör att han kan använda sina datordelar för att omedelbart kasta magi istället för att behöva ritualer. N'astirh är från Limbo och har genom åren bråkat en massa med Magick som också har en koppling till den dimensionen och genom henne också andra mutanter.

Plot hook: S.H.I.E.L.D. har en hemlig forskningsbas på Mars där de försöker utvinna energi från andra dimensioner. Tyvärr råkade de tappa in i helvetesdimensionen Limbo vilket N'astirh har använt till att invadera deras bas med en demon armé. Hjältarnas måste slåss mot demoner på Mars!
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,058
Location
Stockholm
Det är totes hur jag hade superskurkat också! Jag hade stulit allt jag kom över. Färgkordination är för amatörer!
Säger tvärt om. Om du inte ens tar dig tid att sprejfärga dina equip så de går ihop med din dräkt, eller i alla fall varandra, så är det ett säker täcken på att du är i fel bransch. O vad annat viktigt har du bestämt att inte lägga tid på, är väll vad många skurkar kommer undra - vem vill arbeta med en snubbe vars strålpistol kanske kommer explodera eftersom han inte tog sig dit att rengöra den.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Säger tvärt om. Om du inte ens tar dig tid att sprejfärga dina equip så de går ihop med din dräkt, eller i alla fall varandra, så är det ett säker täcken på att du är i fel bransch. O vad annat viktigt har du bestämt att inte lägga tid på, är väll vad många skurkar kommer undra - vem vill arbeta med en snubbe vars strålpistol kanske kommer explodera eftersom han inte tog sig dit att rengöra den.
Jag har inte tid med sådant! Jag måste döda Spindelmannen!
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,318
Location
Helsingborg
N'astirh är en cyberdemon. Han är en demon som blivit infekterad av ett teknoorganiskt virus som gör att han kan använda sina datordelar för att omedelbart kasta magi istället för att behöva ritualer. N'astirh är från Limbo och har genom åren bråkat en massa med Magick som också har en koppling till den dimensionen och genom henne också andra mutanter.

Plot hook: S.H.I.E.L.D. har en hemlig forskningsbas på Mars där de försöker utvinna energi från andra dimensioner. Tyvärr råkade de tappa in i helvetesdimensionen Limbo vilket N'astirh har använt till att invadera deras bas med en demon armé. Hjältarnas måste slåss mot demoner på Mars!
Mitt inre pretto säger "Vi kan bättre än plotten från Doom!"
Min inre tonåring säger "Varför skulle vi vilja göra något annat än plotten från Doom?"
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Mitt inre pretto säger "Vi kan bättre än plotten från Doom!"
Min inre tonåring säger "Varför skulle vi vilja göra något annat än plotten från Doom?"
Jag satt här och var ”Ska jag bara gå Rip & Tear med Doom?” och tvekade. Men sedan spelade jag ”The only thing they fear is you” på maxvolym och körde på :D
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Nebulon är en parodi av DC karaktären The Martian Manhunter och är associerad med den onda Justice League parodin The Squadron Sinister. Han är en helt omänsklig Lovecraftiansk mardrömmsalien som är utskickad av sin art för att hitta planeter med resurser de kan stjäla för att överleva själva. Nebulon har förmågan att byta form och använder detta till att se ut som en supergenerisk snygg gyllene alien hjälte för att lura planeter att tro att han inte är ett Lovecraft monster. Han drar också energi från biosfären av planeter han är nära. Så desto mer liv på en planet han varit nära nyligen desto mäktigare är han.

Plot hook: Nebulons art dyker upp och stjäl regnskogen. De strålar upp den med rymdskepp och sätter den på en planet de bygger åt sig själva att bo på som är den mest livsrika i universum. De tänker att Nebulon kommer kunna skydda dem eftersom planeten superladdar honom. Problemet är att en sådan skatt av en planet omedelbart drar till sig Galactus som vill äta planeten! Så hjältarna måste få tillbaka regnskogen innan Galactus äter den eller striden mellan de två rymdtitanerna förstör hela planeten.
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,058
Location
Stockholm
Nebulon är en parodi av DC karaktären The Martian Manhunter och är associerad med den onda Justice League parodin The Squadron Sinister. Han är en helt omänsklig Lovecraftiansk mardrömmsalien som är utskickad av sin art för att hitta planeter med resurser de kan stjäla för att överleva själva. Nebulon har förmågan att byta form och använder detta till att se ut som en supergenerisk snygg gyllene alien hjälte för att lura planeter att tro att han inte är ett Lovecraft monster. Han drar också energi från biosfären av planeter han är nära. Så desto mer liv på en planet han varit nära nyligen desto mäktigare är han.
Trodde att Skrullian Skymaster var Squadrons tolkning av Martian Manhunter:
1618303528461.png
 
Top