Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 4

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Och det tycker du är en smula för att du är väktare?
Nej jag smulade på andra sätt. Jag soarade smulorna i en antecknnng påbtelefoneb men när jag vehlvde skriva en snabb grönlsuat råkade jag radera allt annat (oteknisk som sat).

Du behöver inte skrika att det är ulvigt att skylla på att förlora antevkningarna. Alla hör dig säga det ändå.

Det finns smulor men mest negativa i form sv att jag inte bemöter kritik om att jag inte resonerar om spelupplägg, inte hänger med på ideer om att outa, ifrågasätter de som vill outa osv.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,992
Location
Ett häxkräl

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Vad menar du med att den är "oppurtun"? Menar du att vi inte ska titta på hur röster och argument hänger ihop för vi lyssnar på varandra? Här känns det som att du är så insöad på att jag är scum att du inte kan ge mig cred för ett ordentlig gräv.
Jag HAR gett dig cred för ditt gräv! Men att jag hakar på Waterhouses observation att Sidd inte spelar som vanligt tycker åtminstone jag är rimligt. Sidd spelade inte som vanligt (vilket t ex syntes på hur Sidd avsiktligt lät bli att använda emojis och sitt spralliga sätt). När jag och Sidd spelat som ulvar så har han varit betydligt mer försiktig än annars så jag tycker nog att det var en bra observation av Waterhouse, om än felaktig. Sedan får du komma ihåg att vi alldeles nyss var med i Anthrox fantastiska Paradise Ulvtell, där Sidd och Waterhouse bokstavligen talat kilade stadigt. Waterhosue (och jag) hade därmed förstahandsupplevelse av hur Sidd spelar som bybo. Därför tyckte jag mig också se det Waterhouse pratade om: en Sidd som inte var sig själv.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Nej jag smulade på andra sätt. Jag soarade smulorna i en antecknnng påbtelefoneb men när jag vehlvde skriva en snabb grönlsuat råkade jag radera allt annat (oteknisk som sat).

Du behöver inte skrika att det är ulvigt att skylla på att förlora antevkningarna. Alla hör dig säga det ändå.

Det finns smulor men mest negativa i form sv att jag inte bemöter kritik om att jag inte resonerar om spelupplägg, inte hänger med på ideer om att outa, ifrågasätter de som vill outa osv.
Men alltså, du kan ju inte själv tycka att du håller ett bra försvar nu. Du har skrivit fel flera gånger, du slarvsr lägligt bort saker som behövs för att gröna dig, du outar powerroll i sista minuten efter att du själv väckt teorin om att väktaren kan vara kvar i samma runda (varför gjorde du det inte tidigare i rundan? Du har varit misstänkt sen R1 och varit väl medveten om att det här kunde bli din sista runda), du har suspekt spel som många påpekat utan att någonsin riktigt bemöta kritiken, du hamrar in en åsikt mot mig utan att bedöma den från fler än en synvinkel och när vi ska ha vapenvila fortsätter du ändå att beefa omgående, och jag har fortfarande intr sett ett perspektiv från dig som är gynnande för byn. Det är mest tunnelseende från din sida.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Okej nu blev det ännu ett potentiellt, ulv som claimar power roll som inte har avslöjats case här.

Fullt rimligt att Impetigo har väktat sig själv. Det köper jag alla dagar i veckan.

Har du smulat väktare nånstans?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Om jag fattar det rätt för att det är bättre att rösta ut en naiv siare än en väktare?
Jag vet inte, det där var väl Brynolfs resonemang. Jag bara tycker att det är svårt just nu.

Min röst på impetigo ligger där för att jag tycker att han i två rundor varit ett röstningsalternativ utan att outa, hans frånvaro och sedan diverse smågrejer som den underbara felsägningen om katastrofen att rösta ut honom. Nu har han också slängt sina anteckningar?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Har inte riktigt läst ikapp än men kom på en grej angående Impetigo som väktare. Om denne är det på riktigt ha väl ulvarna jättesvårt att få ut denna då väktaren får väkta sig själv om och om igen.

Utgår vi från att det finns en förmågeblock hos ulvarna? Annars gör vi ju dom en rejäl björntjänst om vi skickar väktaren som annars kan bli en riktigt bra tillgång till oss i ett eventuellt end game. En extra god dom inte kan få ut så länge vi inte röstar ut väktaren vilket vi håller på att göra nu.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Nu har han också slängt sina anteckningar?
Dwt är inte jätteviktigt, jag hade skrivit upp vilka inlägg jag smulade i men smulorna var ändå subtila innan r4 så vill man inte se dem hade man kunnat bortförklara dem.

Det är lika givande att se smulorna i form av att jag vägrat bemöta kritik om att jag knte anamyserar spelupplägget som förväntat, hade jag inte dolt powerroll hade jag myckwt riktigt spekulerat och räknat matte hej vilt för att knäcka upplägget. Eller åtminstone bemött t ex octas kritik om att jag inte är mitt vanliga speluppläggspekulerande jag. Jag skeiver typ ”det kan finnas TUSEN ANLEDNINGAR till att jag ibte vill diskutera soelupplägg” och jag skriver
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Som Brynolf varit inne på är det alltså i och med det bättre för oss att ha en väktare i spel än en siarroll som inte fungerar. Nu utgår ju detta resonemang från att båda är goda, (vilket jag själv ju inte tror)
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Det r en viltig smyla inr3 som jag vill nämna men jag klmer ine ihåg den… om nån orkar och hunner kan de läsa tillbaka där. Hinner inte
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Som sagt: Kolla vilka som deiver linjen att dstt ut inte finns nån väktare ochbatth det är bra at touta tidigt! Mycket förvirrade bybor uppenbarligen men lär funnas ulvar där ocksp!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Dwt är inte jätteviktigt, jag hade skrivit upp vilka inlägg jag smulade i men smulorna var ändå subtila innan r4 så vill man inte se dem hade man kunnat bortförklara dem.

Det är lika givande att se smulorna i form av att jag vägrat bemöta kritik om att jag knte anamyserar spelupplägget som förväntat, hade jag inte dolt powerroll hade jag myckwt riktigt spekulerat och räknat matte hej vilt för att knäcka upplägget. Eller åtminstone bemött t ex octas kritik om att jag inte är mitt vanliga speluppläggspekulerande jag. Jag skeiver typ ”det kan finnas TUSEN ANLEDNINGAR till att jag ibte vill diskutera soelupplägg” och jag skriver
Och du tycker inte att det finns ett värde för byn att knäcka spelupplägget? För hade du gjort det hade ju informationen kring att vi har en MU som köpt en 6-poängsgrej behövts för länge länge sen. De flesta andra har i så fall sett ett felaktigt spelupplägg, som felaktigt analyserats och gett felaktiga resultat. Men du som då har suttit på facit har INTE GJORT NÅGONTING för stt korrigera det spåret.

Är det rimligt bybospel tycker du?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
När jag är siare eller väktare (jag avskyr att spela båda) så brukar jag vara ganska dålig på att spela kallt. Ofta tänker jag att det värsta som kan hända inte är att jag misslyckas med min förmågeanvändning, det må väl vara hänt, utan just att jag kan riskera att byn inte förstår hur det ligger till. Så jag brukar ofta tycka att det är bättre att avslöja min superförmågestatus tidigt än sent.

Om det här kan vi tycka olika. Men just nu känner jag stress över att jag nånstans ändå inte är helt säker.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Och du tycker inte att det finns ett värde för byn att knäcka spelupplägget? För hade du gjort det hade ju informationen kring att vi har en MU som köpt en 6-poängsgrej behövts för länge länge sen. De flesta andra har i så fall sett ett felaktigt spelupplägg, som felaktigt analyserats och gett felaktiga resultat. Men du som då har suttit på facit har INTE GJORT NÅGONTING för stt korrigera det spåret.

Är det rimligt bybospel tycker du?
Som sagt stort värde inatt knäcka spelupplögg. Stort värde inatt ibte outa väkatre.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Och @Skarpskytten om du nu är igång igen, vad tänker du om Impetigos spel i R2 och R3? Ja, vad drar du för slutsatser av röstandet under de rundornas slut? Ser du något nytt spännande mönster?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Många har utgått från ingen väktare och räknat fel men dett är inte mitt fel. D ett är bara dåligt spel. Mångra v dem som gjort det är sökert ulvar som förösker dätta mig i positionen att jag måste outa mig eller hålla tyst ich se folk räkna fel i tråden
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Det var väldigt svårt med 17 spelare och väldigt mycket lättare för ulvar, sen var vi många som spelade dåligt efter de förutsättningarna och jag var uppenbarligen en av dem så ulvarna fick ett ganska enkelt jobb.
Kom igen nu, vi kan ju inte ge upp!! Är det ulv tårar eller bybo blir ju frågan. Är det det senare så tycker jag du ska ösa på in i det sista. Än är inte spelet över. Vi vet ju faktiskt inte upplägget heller. Nu är 3 ulvar mest sannolikt men det är ju inte helt uteslutet med 2 ulvar eller har jag fel. Då är det som att leta efter en nål i en höstack och än finns det tid.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Som sagt stort värde inatt knäcka spelupplögg. Stort värde inatt ibte outa väkatre.
Fast du har ju bevisligen inte velat att byn ska knäcka spelupplägget om du på inga plan bidrar med att visa att nästan alla andra tänker fel om det? Du vet ju att bybor har resonerat fel om spelupplägget, vilket har gett felaktiga analyser felaktiga drev felaktiga utrustningar. Hade du varit väktare hade vi behövt rösta ut Andersson förra rundan, men du var tunnelseende med Sidd.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Många har utgått från ingen väktare och räknat fel men dett är inte mitt fel. D ett är bara dåligt spel. Mångra v dem som gjort det är sökert ulvar som förösker dätta mig i positionen att jag måste outa mig eller hålla tyst ich se folk räkna fel i tråden
Om bybor spelar dåligt för att DU inte hjälper byn så är det ju ditt fel!
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,992
Location
Ett häxkräl
Jag bara tycker att det är svårt just nu.
Ja, jag håller med. Fram till de sista tio minuterna av förra runda kände jag seger i luften för byn, och jag hade rätt klart för mig vilka som var huvudmisstänkta ulvar till stackars @Sidd . Sen började jag noja, och när Vimes sen släppte bomben så föll mitt fina korthus i bitar. Jag har inte hämtat mig än. Till exempel har jag nu börjat noja på om @Anthrox har manipulerat mig att tro att @Impetigo har manipulerat mig ... Jag hade ju haft det tanke själv, som jag minns från slutat av runda 2, så det är ju inget konstigt alls, men ändå. Spökrösten spökar ännu ... men spöken kan ju ha fel.

Sedan ber jag @HerrK @Brynolf @Skarpskytten samt @LegoIvar att ge oss sina listor på gröna och röda just nu. Vilka vill ni verkligen rösta ut? Vilka vill ni verkligen inte rösta ut?
Det blir en tunn soppa detta (se ovan), men du ska få min lista:

Grön
@Brynolf Aktiv, konstruktiv, pressar, röstar strategiskt (tror jag), bra speluppläggsfunderingar (dvs inte brus, vilda hugskott, fiskande efter roller [tror jag]).

Lågflygare
@LegoIvar
@HerrK

Grå (spelar odistinkt, svår att få grepp om)
@Octagonal

Orangea till röda
alla andra

Jag kan in nuläget inte se att jag skulle rösta på / dreva mot Brynolf. I övrigt utesluter jag väl ingenting.

Några funderingar jag har
- Emoijgate, tror det finns minst en ulv där
- Spökrösten
- I Runda 3 tycker jag det är lite lurt att första LegoIvar lägger upp en brajt plan om att få spökrösten att outa roller, och när den blir nedskjuten kommer Anth med en ny ...
 
Top