Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 4

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Va som sen hände? Jo serrni sen så titta byafolket runti sej å såg att di bare va 13 kvarer å att fyre bybor lågo döe upå backen å de va int nåe bra de int. Nänä, o ack o ack, de va illa, de va va de va. Å vinden, han rev i bystuga å fäbod å di visste att Mästern fortsatt ströki runt dom. Vem som helst kunde va’n! Di va alldeles rådvilla, de va di, tess nåen sa att’n sett Sidd när’n ropte te månen förra fullmånenatta, så di tog Sidd, ja de gjorde di, å di band’n te händer å fötter å vräkte’n i åen, han sjönk som vare han en stener te botten dä’n låg tess ‘an ble alldeles döer. Men int va han av ulvasort int, nänä. Men döer va’n likfullt å de va åsså Empiricus, som ble reven av Mästern mens di andre glodde på åens vatten.

---

Sidd röstas ut. Han var bybo.
Empiricus nattmördas.


---

Deltagare:
  1. Anthrox
  2. Basenanji
  3. Sidd
  4. Impetigo
  5. Waterhouse
  6. BioBunkerVII
  7. RasmusL
  8. Octagonal
  9. Andersson
  10. Fjodorsenuba
  11. Skarpskytten
  12. Empiricus
  13. Konrad Konvalj
  14. Brynolf
  15. LegoIvar
  16. Hägerstrand
  17. HerrK

---

Mäster Ulv har inte valt: U1.6 - 5 extra ulvar - kostnad: 22

---

Denna runda slutar på lördag 12:00!

Rösträkning för denna runda: https://werewolf.florin.nu/82112
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Helvete!

RÖST: @LegoIvar

Ta inte illa upp Ivar, men jag tror helt enkelt att du är ulv! Tycker du spelat bra för att bara vara 14 bast!!
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Röst: @Anthrox

sorry Anthrox, men nu satte jag mig i den här lådan. Vi får lita på den kollektiva visdomen från fyra bekräftat gröna.

Bra spelat @Sidd och @Empiricus

Ni som inte satt er i en fånig låda: rösta på Skarpskytten nu. Jag har stått och gormat sen i förmiddags om att han ljuger.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Fan också, känns ju som att vi fortfarande ligger på noll. Väl kämpat Sidd, synd att du var bybo. Synd också med Empiricus. Ju längre spelet går ju viktigare och mer går det att få av att analysera röstmönster så hoppas nån orkar plocka upp den tråden. Tack för bra spel trots att jag var osäker på din färg.

Vad ska rösten på Anthrox betyda??
Tror dom han är ulv eller var det nån del av vi har nån roll planen? Får läsa igen och kolla!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Har lite lust att citera en frustrerad BB7 nu, men det gör väl mindre nytta.
Ulvtrion leds av Impetigo, och medföljer troligtvis av HerrK och Skarpskytten.
Röst: @Impetigo

Vill ni rösta ut mig så behöver vi hjälpas åt med att pressa ut så mycket fördel för byn som det går. Hur får vi min hängning att betyda något positivt för byn?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Röst: @Anthrox

sorry Anthrox, men nu satte jag mig i den här lådan. Vi får lita på den kollektiva visdomen från fyra bekräftat gröna.


Ni som inte satt er i en fånig låda: rösta på Skarpskytten nu. Jag har stått och gormat sen i förmiddags om att han ljuger.
Amen för fanken. Ta inte ifrån dig din egen handlingskraft på det sättet. De enda som tjänar på det är ulvarna!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Röst: @Anthrox

sorry Anthrox, men nu satte jag mig i den här lådan. Vi får lita på den kollektiva visdomen från fyra bekräftat gröna.

Bra spelat @Sidd och @Empiricus

Ni som inte satt er i en fånig låda: rösta på Skarpskytten nu. Jag har stått och gormat sen i förmiddags om att han ljuger.
Du kan inte slå ifrån dig på det här sättet. När jag röstas ut och ni ser att jag är grön kommer du bli misstänkt av det allena. Är du en bybo kan du inte göra så här. Rösta på mig för all del, men gör det för att du själv misstänker mig i så fall.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Har inte hunnit läsa kvällens poster så noga. Lägger en röst på min tidigare huvudkandidat Skarpskytten tills vidare iaf så får jag se i morgon om jag har skäl att ändra mig:
Röst: @Skarpskytten
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Röst: @Impetigo

Är vi säkra på att spökena tror Anthrox är ond?

Jag tänker oavsett rösta på de jag håller som röda där Impetigo inte har varit sitt gamla goda jag detta spel. Hade även kunnat rösta på Skarpskytten igen men Impetigo är i samma kategori.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
eller var det nån del av vi har nån roll planen? Får läsa igen och kolla!
Nej det kan det inte. Vi gör inte så
Du kan inte slå ifrån dig på det här sättet. När jag röstas ut och ni ser att jag är grön kommer du bli misstänkt av det allena. Är du en bybo kan du inte göra så här. Rösta på mig för all del, men gör det för att du själv misstänker mig i så fall.
Jag ska tänka på det här. Nu måste jag sova, jag sov katastrofalt dåligt i natt
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Impetigo om du är god behöver vi dig denna runda mer än nånsin. In och kriga nu!! Hittills har det inte holt måttet men vi har en lång runda nu så vi har tid att diskutera och gräva i varandra. Låt oss ta vara på den chansen.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
@Octagonal siades som bybo.
Synd bara att det förmodligen inte säger så mycket. Hade nästan varit skönare om du sagt jag var ond. Då hade vi ju haft något att utgå ifrån, dvs att nåt inte stämmer. Med ingen ulvmiller kan vi ju också glömma en vanlig siare.

Nu är ju fortfaraden dom två troligaste alternativen att du är en naiv siare eller att du ljuger!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Jag har Andersson som grön pga siarclaimet som står oemotsagt. Det enda alternativet där är att MU inte köpt siare alls, vilket betyder att Andersson till inget pris får stå ensam mot slutet, men att det tills dess inte finns någon anledning att ta ut honom. Det som talar för att Andersson skulle vara ulv är att han inte blivit mördad än, men någon på ulvlaget är grymt bra på att planera drag.

Ulvarna vet att jag är grön, glöm inte bort det!

Jag ser Brynolf som långt troligt grön på grund av spel.

Also, Basse behöver pressas. Jag står fast vid att Basse spelade skumt i början på R1 och vill gärna veta varför. Spelet därefter må ha förbättras, men jag tycker hans reaktioner mot mig var fullständigt överdrivna.

Impe blandar in känsloargument i varannan post han skriver (ulvhandboken sidan 1) och aktivt undviker att hjälpa byn när det behövs.

I övrigt måste jag tänka, men ni ska få en lista och motiveringar imorgon. Som jag hoppas ni läser den här gången, och inte bara beskyller mig för att vara spelförstörande.

Det är 11 spelare kvar nu, sannolik ulvratio är 3/8. Röstar ni ut mig har ni 3/6, det är inte jättehemska odds att ta sig igenom ändå. Glöm dock för all del inte bort att vi ännu inte är säkra på om det finns utslagsröster på något lag och att det finns smala byggen som säger att ulvarna kanske kan ha ett extra nattmord.
 
Top