Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 4

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,697
Location
Stockholm
Vi är troligen 8 mot 3 eller 7 mot 4, eller hur? Om ulvarna är 4 och har ett extramord så kan det här bli sista rundan.

Eller egentligen inte ju, när vi har spökena så vinner ju inte ulvarna bär de är lika många som oss.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,697
Location
Stockholm
Är vi säkra på att spökena tror Anthrox är ond?
Det måste vara så de menar. Jag har svårt att se en så aktiv ulv, men ok. Nåt att ha i åtanke förstås. Ni är ju ett gäng som tycker han är röd uppenbarligen.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,608
Tungt nu. Behöver göra nåt sorts omtag. Trist Sidd, ska försöka ta vara på dina råd! Tack Empiricus för allt!! Jag fattar att ulvarna tog ut dig…
Och fortsätt kämpa från andra sidan!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,697
Location
Stockholm
Lite mysko att mörda lågaktive Empi. Men han kanske skulle ha mer tid på lördag att börja göra Empi-nytta, så kanske säkrast att strypa honom innan dess.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,248
Hittade precis en sak som nog ställer det bortom allt rimligt tvivel att Impe är ulv, men får ta den imorgon. Ligger i sängen nu.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,393
Tack för spelet Sidd och Empiricus!

Mitt case mot Anthrox:

  1. Han har varit drivande mot KK, hade fel.
  2. Han (iofs med Brynolf) fick mig att rösta på Fjodor och skapa drevet där, hade fel
  3. Varenda erfaren spelare, även om de är ganska lågflygande, mördas om natten. Men Anthrox som folk tom tog som ett givet nattmord i början är kvar, ulvarna rör inte honom.
  4. Denna runda har han inte varit drivande alls, kommit med lite bra analyser men konstiga slutsatser och verkat nöjd med dreven. Jag blev misstänksam när han bytte sin röst från Sidd på sjukt lösa grunder, bl a därför jag kontrade med en röst på Sidd. Nu var Sidd grön, men det tror jag fortfarande Skarpskytten är också. Klart han kan luta sig tillbaka när två gröna står mot varandra
  1. Någon skrev typ “Helt omöjligt att Anthrox är ulv, för jobbig att spela så”. Ja är Anthrox ulv så har han kämpat hårt och gått all-in, men är skillnaden så stor mot om han är bybo? Är väl lättare att komma fram till teorier som låter bra men inte stämmer om man vet facit?
  2. Både spöktåget av varulvsspellegendarer och HerrK som spelar sitt första varulvsspel någonsin håller honom som röd.

Jag skulle verkligen vilja att rösterna föregående runda analyserades i ljuset av det vi vet tidigare, nu när Empiricus mördats kanske du kan ta upp facklan @Hägerstrand ?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,248
Hur många har läst post 104 från R2?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,393
Lite mysko att mörda lågaktive Empi. Men han kanske skulle ha mer tid på lördag att börja göra Empi-nytta, så kanske säkrast att strypa honom innan dess.
Ja, därför jag vill att röstmönstren i R3 analyseras noga nu, möjligt att ulvarna var rädda för att något skulle visa sig där.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,393
Hur många har läst post 104 från R2?
Gör man ett sånt inlägg tycker jag det är artigt att länka till 104 så folk slipper spendera några minuter med att hitta det (om man spelar på telefon etc)
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,393
Jag har Andersson som grön pga siarclaimet som står oemotsagt. Det enda alternativet där är att MU inte köpt siare alls, vilket betyder att Andersson till inget pris får stå ensam mot slutet, men att det tills dess inte finns någon anledning att ta ut honom. Det som talar för att Andersson skulle vara ulv är att han inte blivit mördad än, men någon på ulvlaget är grymt bra på att planera drag.

Ulvarna vet att jag är grön, glöm inte bort det!

Jag ser Brynolf som långt troligt grön på grund av spel.

Also, Basse behöver pressas. Jag står fast vid att Basse spelade skumt i början på R1 och vill gärna veta varför. Spelet därefter må ha förbättras, men jag tycker hans reaktioner mot mig var fullständigt överdrivna.

Impe blandar in känsloargument i varannan post han skriver (ulvhandboken sidan 1) och aktivt undviker att hjälpa byn när det behövs.

I övrigt måste jag tänka, men ni ska få en lista och motiveringar imorgon. Som jag hoppas ni läser den här gången, och inte bara beskyller mig för att vara spelförstörande.

Det är 11 spelare kvar nu, sannolik ulvratio är 3/8. Röstar ni ut mig har ni 3/6, det är inte jättehemska odds att ta sig igenom ändå. Glöm dock för all del inte bort att vi ännu inte är säkra på om det finns utslagsröster på något lag och att det finns smala byggen som säger att ulvarna kanske kan ha ett extra nattmord.
Här håller jag med dig om nästan allt. Ser Andersson som 80% grön, ser Brynolf som en av de grönare, håller med om att Basse flyter runt och borde synas noggrannare. Lite för dålig koll på Impe men är det inte hans vanliga spelstil?

Jag beskyller dig inte för att vara spelförstörande, jag misstänker skarpt att du är AlfaUlv enligt Basses Ulvrationalitet, det nya teoretiska överbygget för alla varulvsspelsanalyser.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,393
@Vimes
Återigen, kan du inte dela ALLA MU's icke-val i trådstarten så blir överblicken bättre? Med det nya fetmarkerat t ex?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,393
Stänger snart ner för inatt men ledig inatt och fredag, så kommer vara aktiv och inte ha sömnbrist förhoppningsvis.

Det är INTE slut än, det har börjat dåligt men troligen finns det få ulvar och få förmågor. Ulvarna har lyckats gömma sig hitintills men jag tror inte de är fler än tre. SNÅLULV-scenariot känns troligt och vi har en nästan grönad spelare i Andersson i mitt tycke. Ge inte upp! Jag tror på Anthrox som AlfaUlven men kan mycket väl ha fel.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Impetigo om du är god behöver vi dig denna runda mer än nånsin. In och kriga nu!! Hittills har det inte holt måttet men vi har en lång runda nu så vi har tid att diskutera och gräva i varandra. Låt oss ta vara på den chansen.
På vilket sätt har jag inte hållit måttet menar du?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Synd bara att det förmodligen inte säger så mycket. Hade nästan varit skönare om du sagt jag var ond. Då hade vi ju haft något att utgå ifrån, dvs att nåt inte stämmer. Med ingen ulvmiller kan vi ju också glömma en vanlig siare.

Nu är ju fortfaraden dom två troligaste alternativen att du är en naiv siare eller att du ljuger!
Krokodiltårar.

Röst: @Octagonal
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
SNÅLULV-scenariot känns troligt och vi har en nästan grönad spelare i Andersson i mitt tycke.
”I ditt tycke”

Andersson är inte grönad för fem öre. Han kan precis lika gärna vara ulv.

Hade vi kunnat redovisa MU-poängen eller vetat om vi hade en siare i Hades hade vi kunnat veta om vi hade en naiv siare men som det är nu kan MU precis lika härna ha betalat 2 poäng för att kunna claima naiv siare. Det är en bra investering.
 
Top