Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 4

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
På vilket sätt har jag inte hållit måttet menar du?
Jag tänkte skriva att du inte har hållit samma mått som du bruka men men, nedan kommer min motivering.

Vanligtvis försöker du knäcka spelupplägg och är med i matchen på ett helt annat sätt än jag upplevt hittills. Inga försök till att "knäcka" eventuella spelupplägg som Anthrox och varför skulle du om du nu är ulv och redan har koll på skutan. Att jobba på smarta mekaniker i ett upplägg och kryphål byn kan använda har ju varit lite av din grej tidigare.
Kommer själv mycket väl ihåg bland annat bunkerbomber spelet där du knäckte uppläget så Genesis gick in och ändrade reglerna. Nu är det som sagt andra spelare som Anthtrox, Hägerstrand och LegoIvar som har jobbat på att hitta smarta lösningar. = Du håller inte måttet eller som det var tänkt att stå, du håller inte samma mått som du brukar göra.

Sen har vi ju det jag tjafsat om innan. Att du gick på mig i R1 har jag inte riktigt släppt (förlåt jag är bara människa trots allt). Låg aktivitet förra rundan spelar in. Du var också verkligen inte i ditt esse i slutet av R2 med kaos poster och gav ett väldigt nervöst intryck med ulv vibbes.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag tänkte skriva att du inte har hållit samma mått som du bruka men men, nedan kommer min motivering.

Vanligtvis försöker du knäcka spelupplägg och är med i matchen på ett helt annat sätt än jag upplevt hittills. Inga försök till att "knäcka" eventuella spelupplägg som Anthrox och varför skulle du om du nu är ulv och redan har koll på skutan. Att jobba på smarta mekaniker i ett upplägg och kryphål byn kan använda har ju varit lite av din grej tidigare.
Kommer själv mycket väl ihåg bland annat bunkerbomber spelet där du knäckte uppläget så Genesis gick in och ändrade reglerna. Nu är det som sagt andra spelare som Anthtrox, Hägerstrand och LegoIvar som har jobbat på att hitta smarta lösningar. = Du håller inte måttet eller som det var tänkt att stå, du håller inte samma mått som du brukar göra.

Sen har vi ju det jag tjafsat om innan. Att du gick på mig i R1 har jag inte riktigt släppt (förlåt jag är bara människa trots allt). Låg aktivitet förra rundan spelar in. Du var också verkligen inte i ditt esse i slutet av R2 med kaos poster och gav ett väldigt nervöst intryck med ulv vibbes.
Ok, jag tänker väl så här:

- att jag gick på dig i r1 är inte mycket att säga om. Det var r1. Släpp det bara.
- låg aktivitet berodde på att jag jobbade. Jag var hemma 18.00 och gav järnet i spelet. Tycker du verkligen att detta är rödande?
- kaosposter, väldigt nervöst intryck med ulvvibes i slutet av r2 - jag låg och fnissade hemma på sängen och skrev lite oseriösa inlägg. Massa folk på helspänn (och troligtvis ett gäng pigga ulvar) slog ned som hökar på det jag skrev. Du går gärna vida ett exempel på ett ulvigt inlägg därifrån, kaos och stök ja, nervös när jag plötsligt skulle röstas ut ja. Ulvig nej.

- Sen att jag inte varit så aktiv i diskussioner om spelupplägg kan ju ha många anledningar. Framför allt är vi 17 spelare och full rulle på diskussipner utan att alla redovisar alla sina tankar om olika MU-modeller.

Sammanfattningsvis tycker jag att det finns klart rödare figurer på banan som gjortbetydligt märkligare drag med sina röster till exempel.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
R1 lovar jag att släppa nu.

Att du varit på jobbet kan jag nästan köpa, det konstiga var ju att det inte hade kommit ett ända inlägg på hela rundan, inte lite inaktivitet bara. Du hade till exempel ha kunnat skriva innan att du skulle vara på jobb men tänkte ösa på under kvällen när du var klar. Istället var det knäpptyst tills drevet kom.
Får ta o kolla igenom slutet av R2 igen men att vara nervös är rödande. Jag anser alltså att ulvar rent logiskt borde vara mycket mer nervösa än godingar och det av den simpla anledningen att dessa behöver ljuga. Det är jobbigare att behöva ljuga ihop något än att bara vara ärlig. Finns egentligen inget att vara nervös över som bybo, ut med sanningen så blir det som det blir. Med det sagt ska jag läsa om slutet där.

Sen kan det självklart finnas hur många anledningar som helst till att du inte har grävt i spelupplägget. Jag tror dock att en av dessa definitivt kan vara att du redan känner till upplägget som ulv.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Sammanfattningsvis tycker jag att det finns klart rödare figurer på banan som gjortbetydligt märkligare drag med sina röster till exempel.
Utveckla gärna! Mer av sånt här vill vi ha. Vilka är dessa figurer och hur har dom röstat?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,248
Alla som röstar på mig får väldigt gärna skriva ett inlägg hur ni resonerar kring spelet när ni får veta att jag är grön.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,248
Nu när jag tänker efter lite mer så har både Impe och Basse startat ett harrang, baserat på poster som uppenbart är ett skämt. Lägger till det i caset jag håller på att skriva, men tänker att det kunde vara värt att lyfta lite extra.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
6,000
Location
Ett häxkräl
Röst: @Anthrox

Motivation
- jag är auktoritetstroende och Spöktråden är min auktoritet.
- brusigt spel (framförallt R1)
- dåligt motiverade röster (jag tror jag har sagt det här redan, är inte hundra på detta, ska titta på det om jag hinner)
- möjligen en sak till, återkommer med den om jag hinner.

Jag känner att jag behöver släppa lite av mina gamla tankar och se saker och ting ur andra vinklar. Får se vad det leder till. Just nu har jag inte direkt någon röd-grön lista (ja, en röd har jag ju då). Tycker fortfarande att @Brynolf har spelat väldigt byboigt dock.

Pga livspussel och arbetsbörda behöver jag lågflyga lite den här rundan. Vi får se om jag klarar av det.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,248
Röst: @Anthrox

Motivation
- jag är auktoritetstroende och Spöktråden är min auktoritet.
- brusigt spel (framförallt R1)
- dåligt motiverade röster (jag tror jag har sagt det här redan, är inte hundra på detta, ska titta på det om jag hinner)
- möjligen en sak till, återkommer med den om jag hinner.

Jag känner att jag behöver släppa lite av mina gamla tankar och se saker och ting ur andra vinklar. Får se vad det leder till. Just nu har jag inte direkt någon röd-grön lista (ja, en röd har jag ju då). Tycker fortfarande att @Brynolf har spelat väldigt byboigt dock.

Pga livspussel och arbetsbörda behöver jag lågflyga lite den här rundan. Vi får se om jag klarar av det.
Jag ska försöka låta bli att försvara mig den gör rundan, för jag tror inte att det ger något för byn och jag försöker istället skapa en väg framåt som går genom min hängning.
Men jag har några minuter innan jag ska lämna ungar på skolan så kan passa på här medan jag ändå inte kan gräva i det andra.

Visst, spöktråden är fylld med gröna spelare. Men som vi påtalat redan så är det ansvarslöst för byn att följa den med den motivationen. Din auktoritetstroende har vi redan sett, eftersom (som jag påtalat många gånger tidigare) så har du klistrats fast med Impe. Antingen är ni ulvar tillsammans, eller så låter du dig manipuleras av honom. Det är av specifikt såna här inlägg som jag tycker att ni ska motivera era resonemang för hur nu känner när jag åker och ni får reda på att kan är grön. Om du är bybo så håller det inte att du har lyssnat på andra för att rösta ut mig. Ta eget ansvar.

Det "brusiga" spelet är evigt debatterbart. Det ni tolkar som brus ser jag som aktivitet. Syns tydligt på att folk inte orkar/vill läsa de längre, grävande inläggen jag postade i R2. Det är ju enkelt för en ulv att slå ifrån sig och beklaga sig över sådana saker, för att de inte vill att informationen som står i sådana inlägg används av byn. Åter igen, när jag åker, behöver ni revidera den ståndpunkten för att se om det verkligen är så mycket brus jag postat.

Jag har aldrig postat dåligt motiverade röster. Jag använder röstverktyget för att sätta press på spelare som jag anser behöver det. Att få en röst på sig som bybo är inte hela världen. För en ulv är det det. Kommer du tycka mina röster är dåligt motiverade även när det är bekräftat att jag är grön?

Återkom gärna med mer. Byn behöver veta hur du, Impe, Basse, Waterhouse, HerrK mfl tänker när ni får det bekräftat att jag är grön.
 

LegoIvar

Inte veteran
Joined
10 Jun 2022
Messages
197
Okej. Idag kommer jag vara lite borta pga att vi inte har wifi hemma. Vi får se om det fixas till i eftermiddag. Jag spelar även rollspel typ 6 och senare, kanske kan flika in något framåt tio.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,607
Hektisk dag idag så kommer hoppa in lite här och där. Skönt att vi har tid på oss!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,607
Jag skulle ju vilja följa upp det som Empiricus och andra såg utifrån röststatistiken och då särskilt syna LegoIvar, HerrK och Skarpskytten.
Men det är ju också viktigt att följa spelet i sin helhet.

Vi borde också göra en rejäl analys av röstningsmönster, tänker att vi alltså var tre gröna i R1: hur hamnade vi i de tre dreven? Vilka/vem såg till att det blev just Sidd, jag och KK?

Sedan är det väl en snackis hur många ulvar vi har i spel. Ag gissar på tre men det borde inte vara omöjligt med fler än så. Eller färre? Jag hoppas mycket på @Impetigo
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,607
…här som med sina matteskillz kan reda ut vad som är rimligast.

Till sist vill jag att vi samlar oss bättre! Mindre småbråk och tydligare drev! Jag tycker att det är jättebra att så konkret som möjligt se vilka vi misstänker och vill rösta ut så det går att se vem som skyddar vem.
 

HerrK

Veteran
Joined
9 Oct 2023
Messages
59
Slutet av förra rundan var riktigt demoraliserande, och jag känner mig mindre säker på det mesta just nu. @Anthrox ser fram mot att läsa och ta ställning till det du hittat på @Basenanji

Hinner inte skriva så mycket mer här på ett tag, men återkommer igen under förmiddagen
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
6,000
Location
Ett häxkräl
Visst, spöktråden är fylld med gröna spelare. Men som vi påtalat redan så är det ansvarslöst för byn att följa den med den motivationen. Din auktoritetstroende har vi redan sett, eftersom (som jag påtalat många gånger tidigare) så har du klistrats fast med Impe. Antingen är ni ulvar tillsammans, eller så låter du dig manipuleras av honom. Det är av specifikt såna här inlägg som jag tycker att ni ska motivera era resonemang för hur nu känner när jag åker och ni får reda på att kan är grön. Om du är bybo så håller det inte att du har lyssnat på andra för att rösta ut mig. Ta eget ansvar.
Va, hur kan du tycka att jag inte tar ansvar? Jag har haft dig rödlistad långt innan spökrösten. Du har säkert inte glömt att jag redan i första rundan funderade på om du och @Basenanji var två ulvar som låtsades hugga på varandra. Det var två olika situationer dessutom. Och om jag inte minns fel har jag också sagt att din röst på mig var lam. Så på min lista har två redan förts fram tidigare. Det som tillkommit är Spökrösten och en grej jag såg igår.

Och även om vi så klart inte ska rösta ut dig med ett slappt "Spökrösten sa det", så vore det rent ut sagt korkat att inte väga in Spökröstens åsikt. Det satt fyra pers, nu sitter sex, gröna spelare där, några mycket vassa. Det är dessutom inte säkert att de kan ge oss tips i alla rundor, för de kan behöva använda sin röst för att rädda någon de tycker är grön eller få ut någon de tror är ulv. Så vi ska vårda att vi fick det här tipset av dem. Det är i mina ögon en mycket tung pusselbit, och en som gör att vi på allvar måste titta på dig.

Du kommer inte att bli grönare i mina ögon med såna här argument.

När det gäller att Impe har manipulerat mig, så, ja, jag går och grunnar på om han har det. Det är därför jag verkligen vill se vad du har på honom. Jag är nöjd med min röst för tillfället, men jag är fullt beredd att flytta den. Ge oss ditt gräv!

Jag har aldrig postat dåligt motiverade röster. Jag använder röstverktyget för att sätta press på spelare som jag anser behöver det.
Bra poäng! Jag ska ha det i bakhuvudet om/när jag tittar på dig.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,607
LegoIvar röstade på Sidd sent i spel. Skarpskytten inledde. Jag undrar om det kan vara så att HerrK, LegoIvar och Skarpskytten är på lag? Brynolfs röst borde synas också. Det stog ju och vägde mellan Sidd och Skarpskytten så om Skarpskytten är ulv försökte nog folk få honom räddad. Å andra sidan kan ju en ulv-Anthrox ha lagt sig i "fel" drev bara för att inte alla ulvar ska ligga på samma kandidat. Just nu tycker jag ändå att vi ska rösta ut LegoIvar – för mycket tystnad och osäkerhet där.

Slutet av R3:

Röst
  • Sidd
    7
    Skarpskytten (18), Impetigo (234), Waterhouse (244), HerrK (248), Empiricus (273), Brynolf (342), LegoIvar (369)
  • Skarpskytten
    6
    Hägerstrand (93), Andersson (100), Anthrox (235), Sidd (292), Basenanji (299), Octagonal (321)
  • Anthrox
    1
    Vimes (413)
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
813
Jag skulle verkligen vilja att rösterna föregående runda analyserades i ljuset av det vi vet tidigare, nu när Empiricus mördats kanske du kan ta upp facklan @Hägerstrand ?
Jag ska försöka, men det beror mer på yttre omständigheter. Jag hade dessutom tänkt lägga lite tid på att analysera tidigare MU-spel idag. Det är en del saker som verkar vara accepterad visdom bland veteranulvarna som jag vill se om de fallit ut på det viset tidigare.

Jag sitter som sagt i en fånig låda, där jag sagt att jag ska rösta enligt ulvarna. Andra sa att det var dumt, men jag tyckte att det var smart. Nu sitter jag här i lådan och ser hur dum jag är. @Octagonal och @Andersson sa att det var jättedumt att sätta sig i/sitta kvar i lådan. Vad tycker ni, ger det mer slask i leken att sitta kvar i lådan och vara fånig den här rundan eller kliva ur lådan och vara fånig förra rundan? @Anthrox har sagt att jag ska kliva ur lådan, men han är part i målet. Just nu lutar det åt att kliva ur lådan, men ändå försöka hårdgranska ante.

Hur många har läst post 104 från R2?
Om man läser en post och vill hänvisa till den är det superenkelt att länka den. I alla fall jag tycker det är svinjobbigt att leta rätt på den annars, de gånger jag spelar från mobilen. #104

Jag håller fortfarande @Skarpskytten som ulv. Jag tror att han har backning från @Waterhouse
 
Top