Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 2

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
803
Var snäll och förklara hur du resonerar här.

Viken information får byn om jag röstas ut som grön?

Vilken information får byn om jag röstas ut som röd?
Ingen omedelbar information såklart, men för att kunna bygga en funktion av eventuella andra siare behöver vi några bekräftade resultat. Oavsett resultat så kan vi uppmana @Andersson att tillsammans med övriga eventuella siare (som då är anonyma) att synka sina sianden tills de har något gångbart.

Jag förstår att du är nervös, men jag tror du är smartare än att du inte ska tänkt på det här. Rödande.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Röst: @Brynolf
Om ni vill rösta på mig på snömosposter och lågflygande och hackande på frånvarande personer så kan ni haka på mitt Brynolf tåg.
Det jag kan läsa ur hans poster är att han vill plocka enkla poäng, borde ha sett att jag skulle vara frånvarande hela dagen och kunde ha drevat annat under tiden. Lite trist för byn tycker jag.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,241
@Brynolf har skrivit i min första post att jag skulle komma hem från jobbet 20:30 idag.

Anledningen till att jag bytte röster fram och tillbaka i slutet var dels att jag försökte fiska lite ulvar och se vilka som skulle kämpa för vem och få ur mer information och fladder i slutet på rundan när jag hade tid att vara aktiv. Att ni inte förvaltar den informationen som by är rätt trist.
Häng mig om ni så känner att ni behöver det men ni får ingen annan information av det utöver att jag är bybo som har haft för lite tid att spela.

@Anthrox Jag önskar att jag vore så grym på att vara MU eller MU support men nej knappast haft varken tid eller kunskap att driva en sådan kampanj eller mörkerkampanj i PM trådar.
Så dags nu dock. Hinner du besvara min indicierapport kring ditt beteende?
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Jag kan ju inte ligga kvar med en ensam röst på Waterhouse. Då finns just nu tre alternativ, Sidd, Impe och fjodor. Jag är inte övertygad om att Sidd är en ulv (det borde rimligen krävas mer än avsaknad av emojis). Impe har jag däremot misstånkt ett bra tag, men irriterande nog siades han grön och jag vet ju faktiskt inte hur min förmåga fungerar. Så med tanke på vad som Anthrox och Brynolf postade om fjodde är en röst på honom mer intressant just nu, om inte han kommer med en bra räddning efter att ha läst ikapp 13 sidor spam

Röst: @fjodorsenuba
Vilka är mina kumpaner?
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Jag vill ha en bit av den kakan! Anthroxtåget verkar ju inte lämna stationen.

@Octagonal Jag tror du behöver fundera ett varv till på logiken i resonemanget du för bär du flyttar rösten till mig. Att en ulv grönar en annan ulv med siarclaim är inte alls sannolikt. Alldeles för riskabel taktik. Och är det inte det som är din misstanke blir det lite märkligt att rösta på mig eller?



Röst: @fjodorsenuba
Vilka är mina kumpaner?
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
803
Spännande! Förklara för någon som bara fick E på matematik för humanister vad en pivot-tabell är tack! :D
Pivottabeller är tabeller som visar data ur en större samling genom formler. Att det var pivottabeller var inte så viktigt.

Just de här tabellerna visar hur folk röstat i R1, R2 och totalt. Mottagna röster är kolumner, utdelade är rader. Längst ner finns en sammanställning av unika röster per person.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Ingen omedelbar information såklart, men för att kunna bygga en funktion av eventuella andra siare behöver vi några bekräftade resultat. Oavsett resultat så kan vi uppmana @Andersson att tillsammans med övriga eventuella siare (som då är anonyma) att synka sina sianden tills de har något gångbart.

Jag förstår att du är nervös, men jag tror du är smartare än att du inte ska tänkt på det här. Rödande.
Samma logik som att hålla Andersson vid liv gäller också för mig.

Det handlar inte om att jag inte har tänkt på det du säger, det handlar om att dina tankar är dåliga.

Ni pratar på allvar om att rösta ut mig för att jag blivit grönad.

Jag skrattade så gott åt Sidds håningsfälla för att jag tyckte det var en så långsökt boj att kasta. ”Rösta ut han som blev grönad så vet vi mer om siaren!!!”

Öh, nej, rösta ut den som blivit grönad så står vi med en hängd bybo och en nattmördad siare.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Så dags nu dock. Hinner du besvara min indicierapport kring ditt beteende?
Anthrox du kan bättre. Vad ska jag göra för något när jag inte kan deltaga? I R1 flaggade jag redan för att jag skulle vara borta under hela dagen idag. Första posten innehåller samma information denna runda. Jag har inte haft tid att vara aktiv. Något jag gärna är nu. Samma fråga till dig är vilka tror du mina kumpaner är? Ta lite ställning! Om du kan skapa inlägg som tar 10 minuter att läsa igenom så kanske du kan producera en röd grön lista iallafall?
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Jag hade nästan lika gärna röstat på Fjodor på grund av att när jag läste igenom tråden snabbt under tiden jag gjorde min röstsammanställning så tänkte jag flera gånger "justja, Fjodor är med i spel också, det hade jag glömt". Så även med mitt lågflygande/dåliga vecka för tung aktivitet så känns det som att jag inte vinner största anonymitetspriset i mina ögon iaf.
Alltså, Sidd är inne i tråden, spelar och reagerar. Jag kanske inte tycker om sättet Sidd reagerar, och jag kan erkänna att iom att jag inte haft tid att göra stora mastodontgräv hittills så har jag gått mer på hur exvis Sidds spel känns gentemot tidigare spel, men Fjodorsenuba spelar väldigt anonymt, och har inga ordentliga ståndpunkter. Denna och denna post innehåller lite ställningstaganden från runda 1 som känns rätt lätta att ha just då och inget som verkar vara helt out of line med hur samtalet i tråden går just då.

Jag byter.
Röst: @fjodorsenuba
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Alltså, Sidd är inne i tråden, spelar och reagerar. Jag kanske inte tycker om sättet Sidd reagerar, och jag kan erkänna att iom att jag inte haft tid att göra stora mastodontgräv hittills så har jag gått mer på hur exvis Sidds spel känns gentemot tidigare spel, men Fjodorsenuba spelar väldigt anonymt, och har inga ordentliga ståndpunkter. Denna och denna post innehåller lite ställningstaganden från runda 1 som känns rätt lätta att ha just då och inget som verkar vara helt out of line med hur samtalet i tråden går just då.

Jag byter.
Röst: @fjodorsenuba
Vilka är mina kumpaner?

Och om det är lågflygande så kanske du kan ta lite ställning till andra saker nu då? Du är ju uppenbarligen online nu.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,241
Anthrox du kan bättre. Vad ska jag göra för något när jag inte kan deltaga? I R1 flaggade jag redan för att jag skulle vara borta under hela dagen idag. Första posten innehåller samma information denna runda. Jag har inte haft tid att vara aktiv. Något jag gärna är nu. Samma fråga till dig är vilka tror du mina kumpaner är? Ta lite ställning! Om du kan skapa inlägg som tar 10 minuter att läsa igenom så kanske du kan producera en röd grön lista iallafall?
LegoIvar, Impetigo (börjar smått vända i den här åsikten dock) och nån mer som jag inte riktigt lyckat placera än. Kanske Empi, eller BB7.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
Denna och denna post innehåller lite ställningstaganden från runda 1 som känns rätt lätta att ha just då och inget som verkar vara helt out of line med hur samtalet i tråden går just då.
Ja, jag tycker också att det finns något som skaver med de där posterna, mest att han påstår att synen på mig handlar om ett "lockbete", vilket jag tycker känns som en efterhandskonstruktion. Men min roll i det hela ska inte överdrivas.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
Äh, nu är det svårt! Jag hade gärna sett Andersson åka, därefter Sidd. Men fjodorsenuba är också ett rimligt val! Hm, ska kolla Anthrox och brynolfs gräv på honom.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,561
Du kan repetera eller är du rädd för att säga fel?
Skrev tidigare idag, Sidd var överst på rödlistan då och är fortfarande en tänkbar kumpan

LegoIvar är jag fortfarande skeptisk till, kan mkt väl vara ulv.

Andersson behöver jag läsa igenom en gång till men har ingen egentlig bild där.

HerrK svårt att säga så mycket, börjar väl komma loss mer, men släpp Basses kommentar, ja den var osnygg, överhuvudtaget var Basses inledande försvar igår inte byboigt.

Waterhouse ville jag dreva mot efter R2, men tycker du spelat upp dig i R2

Fjodor kan vi hänga, jag är 50/50 om hans ulvighet. Blinkar till och försvinner, alibipostande.

Octagonal börjar jag på riktigt bli orolig för, har en jävla förmåga att smyga med i vassen och skriva förståndiga poster som ger ett grönt sken.
 
Top