Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 2

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Inget av Rasmus poster tyder på någon antagonism från en ulv, förutom möjligtvis LegoIvar som fastnade rätt hårt i fällan.

En annan sak jag såg nu är att det låg ett par röster på Brynolf redan innan Rasmus fälla, från....
Waterhouse och Skarpskytten.
Sen kom fällan och Andersson, BB7 och LegoIvar hakade på "rösta ut den inaktiva"-drevfällan.
I den klungan tror jag att vi hittar minst en till ulv.

Då har vi alltså Waterhouse och Skarpskytten som Potentiella ulvar på två ställen.

Röst: @Waterhouse
(Tycker Skarpskytten har tillfört mer än så länge, men jag tror han kan komma att bli manipulerad av ulv-impe i framtiden. Om det inte är Impe och Skarpskytten som är ulvarna förstås)
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Just det, den här posten från Rasmus kan innehålla något med:

Jag tycker än så länge att typ alla spelar som jag förväntar mig, väldigt lite som sticker ut.

Det är ju kanon att det skrivs en massa, blir göttigt att analysera längre fram, men just nu är det lite mycket att bearbeta. Jag tror ändå att det är bra att vi fortsätter att producera och håller skrivande spelare kvar i spel.

Sidd, Empi, Basse, Impe, Bonker, Anthrox, KK, m fl har spelat som jag förväntar mig.

@Waterhouses röst på basse tidigare skaver lite, ska gräva fram citatet sen när jag har tid.

Annars är @LegoIvar eller @fjodorsenuba eller möjligen @Andersson ok kandidater för utrustning i min bok.

Men först Waterhouse, hur skulle du motivera att rösta ut @Basenanji ?
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Så du spelar ut ett så uselt förslag?
Och så undviker du den viktigare andra frågan!
varför?
Jag tycker @Brynolf är rätt tydlig. RasmusL kändes inte som ett stort hot mot någon potentiell ulv vad jag minns just nu (men måste läsa). Att nattmörda honom kan vara en indikation på att ulvarna inte ville få deras förstahandsval på nattmord blockerat.

Jag tycker Impe snackade för mycket om vilka vajbs som var dåliga och startade för få drev. Dessutom var han frånvarande när saker hände.

Röst: @Impetigo
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Din lista är ju rätt intetsägande. Du rödar de som röstar på dig och grönar ett par lirare. Eftersom du skrev listan lite smått under galgen så kan det väl vara intressant att återkomma till när vi får facit på din ulvighet.

Vad lyfte Hägerstrand som jag inte redan svarat på? Konrad var grön, det är väl rätt uppenbart att jag hade rätt om vad han pysslade med.

Du Sidd får gärna förklara varför din röst hamnade just där. Det stod typ lika mellan KK och Basse och dig. Varför inte rösta på Basse istället?
Svårt det ska vara då?
Jag är inte så jättevärst intresserad av vad jag tycker - ok.
Vad tycker du?

Vad håller du inte med om då?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Din lista är ju rätt intetsägande. Du rödar de som röstar på dig och grönar ett par lirare. Eftersom du skrev listan lite smått under galgen så kan det väl vara intressant att återkomma till när vi får facit på din ulvighet.

Vad lyfte Hägerstrand som jag inte redan svarat på? Konrad var grön, det är väl rätt uppenbart att jag hade rätt om vad han pysslade med.

Du Sidd får gärna förklara varför din röst hamnade just där. Det stod typ lika mellan KK och Basse och dig. Varför inte rösta på Basse istället?
Enkelt: Jag tyckte KK spelade uselt bybospel. Det ända jag såg han egentligen gav nån mer reaktion på var att han tyckte drevet var skitdåligt mot mig (och det grönar mig ju ännu mer nu när vi fick svar på att han var grön själv = han såg på mig med byboglasögon).

Basse frågar du om varför jag inte röstar på: För det första var jag nära att rösta på honom. Sen när Anthrox och du Brynolf tjatade på mig och jag mer och mer litar på Anthrox så ville jag göra denne till lags så jag bytte till KK.

Själv då?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Tydligen. Jag är inte intresserad av din lista förrän du åkt ut. Svara istället på varför du röstade som du gjorde.
Ja ha du är inte intresserad av min lista.
Konstigt - vet du mer bakom kulisserna?
Jag är intresserad av din.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
VMA - jag går och lägger mig nu. I morgon är jag på konferens hela dagen och är inte hemma igen förrän sent på kvällen beroende på hur tågen går. Så jag kommer att ha extremt låg aktivitet den här rundan och kommer att ha svårt att läsa ikapp mängder av text.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Trist KK och Rasmus, tack för gott spel.

Håller med. Det är dels suspekt att HerrK, Waterhouse och LegoIvar låg kvar med röster på ett dött Basse-drev.
Kanske det, jag börjar alltså jobba kl 22 och behöver lösa av kvällspasset, just nu går jag med en ny kollega också som jag både måste vara social med och svara på frågor från, samt att jag har en del sk arbete att utföra ibland också. Det är alltså inte helt enkelt för mig att vara superaktiv vid tiotiden på arbetskvällar. Jag höll lite koll på mobilen och verkade inte röra sig i röstningen. Jag såg helst att Basse åkte, därefter Konrad och sist Sidd av de tre, så att ligga kvar på Basse så länge inget hände verkade vettigt.

Några snabba tankar:
1. Nu har vi massa data att analysera från runda 1, försök att inte brusa så jäkla mycket, blir ogenomträngligt om man missar en halvdag.
2. Röstmönster är det första jag tänker analysera ordentligt, framförallt med de säkra datapunkter vi har, KK och RasmusL gröna och ulvarna valde att mörda rasmus. Rösträkningsverktyget är riktigt bra för det med länkar till inläggen där rösterna las, om någon inte sett det än.
3. Varför åkte RasmusL?

Röst: @HerrK
Motivering: Nu är det dags att komma in, förstår att det är helt hopplöst att tränga igenom den här textmassan. Är du bybo så bara slappna av, skriv vad du tänker, fråga andra hur de tänker. Ta inget personligt, är ett spel. Är du bybo har du inget att vara rädd för, byn vinner, inte bybor individuellt.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Du skriver att Ulvarna skulle försöka nattmörda en som spelar grönt.
Det tror jag inte behöver vara sant alls.
De som spelar grönast är väl störst chans att väktas.
Tex Anthrox som jag föreslog skulle väktas riskerar ju bli ett misslyckat nattmordsförsök.

Du kan tacka mig sen @Anthrox 😇

Jag tycker du alltså svarar snömos där.

Det vi inte fick svar på var det här med att du verkar tycka att det är större chans att det finns en väktare med i spel.
På vilka grunder?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Wow! Nu hemkommen från countrykonsert, ganska mycket att in, får ge mig i kast med det i morgon!
Surt med KK och Rasmus! Tack för spel i alla fall!!
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
I och med att min analys av KK var fel måste jag ompröva det du skrev om Håningen, @Brynolf

Jag tycker fortfarande att KK inte hjälpte byn, men nu vet vi att han i alla fall försökte göra det. Då kan du ha rätt, vilket ställer @Sidd s ivriga påhejande av mitt ifrågasättande i en annan dager.

@Sidd: varför är du fortfarande så aggro mot Brynolf när han bevisligen hade rätt om KK?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Du skriver att Ulvarna skulle försöka nattmörda en som spelar grönt.
Det tror jag inte behöver vara sant alls.
De som spelar grönast är väl störst chans att väktas.
Tex Anthrox som jag föreslog skulle väktas riskerar ju bli ett misslyckat nattmordsförsök.

Du kan tacka mig sen @Anthrox 😇

Jag tycker du alltså svarar snömos där.

Det vi inte fick svar på var det här med att du verkar tycka att det är större chans att det finns en väktare med i spel.
På vilka grunder?
Jag är alltså inne på att Rasmus troligtvis inte skulle Väktas då denne inte var så värst grön och därmed var ett rätt säkert kort att nattmörda.

Sen så vet vi ju förstås inte alls om det finns en Väktare i spel.
Det är därför jag reagerade på Brynolfs kommentar om Väktare.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Inget av Rasmus poster tyder på någon antagonism från en ulv, förutom möjligtvis LegoIvar som fastnade rätt hårt i fällan.

En annan sak jag såg nu är att det låg ett par röster på Brynolf redan innan Rasmus fälla, från....
Waterhouse och Skarpskytten.
Sen kom fällan och Andersson, BB7 och LegoIvar hakade på "rösta ut den inaktiva"-drevfällan.
I den klungan tror jag att vi hittar minst en till ulv.

Då har vi alltså Waterhouse och Skarpskytten som Potentiella ulvar på två ställen.

Röst: @Waterhouse
(Tycker Skarpskytten har tillfört mer än så länge, men jag tror han kan komma att bli manipulerad av ulv-impe i framtiden. Om det inte är Impe och Skarpskytten som är ulvarna förstås)
Jag svarade i förra inlägget på varför jag var inaktiv och låg kvar på Basse (min lista var Basse > Konrad > Sidd, så länge Konrad såg ut att åka verkade det vettigt att ligga kvar på Basse om det skulle bli något drev ditåt igen även om jag inte hade tid att deltaga).

Mitt röstbeteende förra rundan, jag röstade på @HerrK för att få honom att skriva något, sen bytte jag till Brynolf tidigt för att få honom som sista tysta person att komma in i spel. I morse när jag läste tillbaka i tråden fick jag rejäla ulvvibbar av Basses inlägg så la en röst på honom.

Däremot håller jag med din motivering om att lägga rösten på mig istället för Skarpskytten, han har absolut tillfört mer.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Jag blir orolig över att både @Anthrox och @Sidd kändes som att de backade upp mig när jag var ute på ett spår som visade sig vara fel. Mindre @Anthrox som förde ett eget resonemang, men @Sidd s vändning på slutet måste jag titta på i lugn och ro. Varför är det inte en större faktor för er här på kvällen att vi faktiskt läste KK fel?

Huvudkandidat fortfarande Impe.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
@Sidd: varför är du fortfarande så aggro mot Brynolf när han bevisligen hade rätt om KK?
Betänk dock att en ulv VISSTE att KK inte var en ulv, och kan således gröna sig själv i den situationen genom att säga korrekta saker. Ulv-brynolf kan mycket väl ha tagit tillfället i akt att försvara KK för att ställa sig själv i bättre dager, eftersom det var rätt tydligt att KK skulle åka ut där och att det då inte hade kostat något att göra så. Det kan också ha varit anledningen till att hela grejen med KKs "fälla" uppdagades så sent. Brynolf började som sagt prata om den när skeppet redan hade seglat.

Sen tror jag själv inte att Brynolf är en ulv, och jag är övertygad om att han kommer rättfärdiga sig själv under rundan.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
I och med att min analys av KK var fel måste jag ompröva det du skrev om Håningen, @Brynolf

Jag tycker fortfarande att KK inte hjälpte byn, men nu vet vi att han i alla fall försökte göra det. Då kan du ha rätt, vilket ställer @Sidd s ivriga påhejande av mitt ifrågasättande i en annan dager.

@Sidd: varför är du fortfarande så aggro mot Brynolf när han bevisligen hade rätt om KK?
Ja han hade rätt och det var ju en enkel diskussion att hamna rätt i när alla såg att KK skulle åka på slutet.
Jag har uppfattat det som att Brynolf tyckte alla som röstar på en lågflygare måste vara fångade i en fälla.
Det håller jag inte med om.
Jag röstar gärna ut lågflygare för de försvårar jakten på ulvar då de inte ger ngr tells och drar på sig onödiga röster = slösar tid, lätt för ulvar att angripa osv = skapar Störningar i jakten på ulv.
Sen så fick vi ju inte tillfredställande svar på slutet och så fortsätter det nu i R2.

Men visst jag kan chilla ner lite så du inte tycker jag börjar bli för byboig😂
 
Top