Vad säger ni andra, vilka drev vill ni ha? Väldigt spridd kompott just nu.
Jag skulle helst se Anderson, Sidd och någon vi verkligen tycker är grön, kanske Anthrox. Jag gillar när dreven handlar om lite olika misstankegrad så det blir lättare att se om nån ulv försöker rädda en annan ulv.
Sedan har jag läst genom Anderssons poster och tja, han är ju faktiskt med i spel och flera poster är bra så vitt jag kan bedöma. Det är väl egentligen grinigt att hänga upp sig på hans första post som jag tolkade som ganska ogenerat fiske efter powerroller.
I post 269 menar
@Andersson att vi vinner genom rösmönsteranalys. Nu har dagen om jag förstår rätt varit hektisk för honom, men hur ser du Andersson på röstmönstret i R1?
I post 297 skriver Andersson fram vilka han är misstänksam mot:
Impetigo,
Konrad Konvalj,
Octagonal. Dessutom nämner han
HerrK,
LegoIvar och
Skarpskytten.
Posterna 476 och 494 är bra och genomtänkta från en skarp spelare. Kanske dock inte så hjälpsamma? Sent i R1 är Andersson på Brynolf, vilket jag tycker sticker ut.
Är det här lite gulligt skojbråk två ulvar emellan?
Sedan efter hängningen av KK skriver Andersson att (min fetstil):
Andersson said:
Håller med. Det är dels suspekt att HerrK, Waterhouse och LegoIvar låg kvar med röster på ett dött Basse-drev.
Och Impetigo och Empiricus lade tidigt röster på Sidd, men var sedan väldigt passiva. Skarpskytten var mer aktiv i tråden men låg också länge med en röst på Sidd utan att utveckla resonemanget speciellt mycket varför. De tre ligger också med rösterna på Sidd efter varandra.
Sedan tycker jag att Brynolfs vilda fäktande mot slutet av R1 var klart misstänkt. Man fick ju i en post intrycket att han försa sig och hade pratat med någon annan. Men han blir ju lite grönare iom att KK inte visade sig vara ulv.
Jag kan börja med en röst på den av det här gänget som kanske flög lägst i R1 för att piska upp lite aktivitet:
Röst: @HerrK
Posten ovan är ju bra, den är resonerande och logisk. Frågan är vilka Andersson egentligen återkommer till som potentiella ulvar – eller, vilka blir inte anklagade? Om vi testar hypotesen att Andersson är ulv och tänker oss att han inte offrar de sina blir följande gröna och rda enligt Andersson:
Röda enligt Andersson:
Impetigo
Octagonal
Skarpskytten
Empiricus
Brynolf
LegoIvar
HerrK
"Gröna"? enligt Andersson:
Anthrox
Basenanji
Sidd
Waterhouse
BioBunkerVII
Fjodorsenuba
Hägerstrand
Det här borde vi ju jämföra med Anderssons egen grön-rödlista, men jag tycker att det är intressant att Andersson behåller misstanken mot Skarpskytten och Impetigo, två spelare jag tycker grönas av sitt drivna spel. Sidd och fjodorsenuba däremot, förekomemr inte på Anderssons radar.
Jag misstänker just nu att Andersson, Sidd och fjodorsenuba sitter ihop på nåt sätt.