Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 1

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Så det står mellan Basse, K.K och Sidd.

Sidd: Inte härjat så mycket i början av R1 vilket skulle kunna tyda på en nervös ulv-Sidd denna runda. Nu tycker jag Sidd har kommit igång och inte bör åka. Har inte kommit med något spektakulärt eller riktigt grönat sig men jag har inte heller några röda vibbar. Att rösta på Sidd pga för få emojjis går ju inte. Några tycks sura för att Sidd tyckte Impes take på mig var svag. Har inte riktigt förstått varför Sidd är så ulvig så kan någon som röstar där förtydliga om jag missat nåt?

Basenanji: Några lite längre poster utan något riktigt greppbart. Övergripande teorier om varulvsspel utan att det för den sakens skull hjälpt oss i spelet. Petar lite på alla = Inte peta på någon/Göra någon arg vilket jag inte är byboigt.
Eftersom att vi är många bybor och förmodligen möter få ulvar vill förmdiolgen ulvarna inte ta så mycket risker och reta upp sig på saker i onödan medan det är lätt för en bybo i mängden.
Försvarar sig dock bra nu på slutet.

Konrad Konvalj: Fröjdig och egen stil som är rolig att ha med. Därmed även väldigt svårplacerad men då KK hittills har känts väldigt orädd läser jag in det som grönande. Körde på samma stil förra mästerulv spelet och var god den gången. Att K.K fortsätter nu när han är på väg ut är lite märklig. Blandat med röjandet förra årets MU var även skarpa analyser och ett drivande jag inte tycker mig se den här gången. Om det nu är så att byn inte klarar av bruset som kommer med vår kära K.K är det kanske denne som får lämna.

Fan jag vet inte. Står mellan K.K och Basse.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Om vi inte utgår från lågflygarteamet med Waterhouse, Fjodor, HerrK, och LegoIvar så tycks de aktiva i spel vilja ha ut K.K eller Sidd.
Då jag inte har förstått varför Sidd är röd men kan förstå varför byn vill ha ut kaos Konrad hamnar den där.

Röst: @Konrad Konvalj
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Ska försöka, men snart ska jag dra iväg på konsert så det blir som bra jag kan under de här förutsättningarna!

1. Ni vill ha kvar en jobbig och pratig Basse
Jag har avsiktligt försökt spara på krutet nyp antalet deltagare, men om det behövs kommer jag köra tungt på riktigt. T ex är det mycket intressant att analysera vem som säger vad om vi tar hänsyn till erfarenhet och antal poster. Varför är t ex Waterhouse så fåordig? Vad håller tillbaka Fjodor? Varför kommer inga smajlisar och glada skratt ut Sidd?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Fan min telefon lever sitt eget liv. Hinner inte posta mer nu, men tror ni allvarligt att jag som ulv vill hjälpa byn att hitta ulvar genom att se på ulvrationalitet?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Fan min telefon lever sitt eget liv. Hinner inte posta mer nu, men tror ni allvarligt att jag som ulv vill hjälpa byn att hitta ulvar genom att se på ulvrationalitet?
Oavsett om du är bybo eller ulv är jag är förvånad över din otroliga generositet som helt kostnadsfritt lär oss alla om Ulvrationalitet, den nya stora teoribildningen som kommer förändra hur varulvsspel spelas för all framtid!

@Konrad Konvalj nu ser det brunt ut för dig. Jag tror inte du är ulv (du läser inte PM en enda gång när jag smygkikar!) så leverera något bra nu, som antingen vänder drevet eller hjälper byn efter din hädangång.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Är det galgen för Konkel?
Kommer inte att göra något motstånd. För psyket är det bra att jag dinglar tidigt. Det finna mycket gött att få ur diverse diskussioner gällande Ombuds-gate när facit rullar fram i R2.

Står jag mot Basse och Sidd? Om så är fallet så hänger jag Röst: @Basenanji om det räddar mig. Tänker inte hänga Sidd pga emojis. Tycker också Basse har spelat skönt och inte ulvigt. Älskar ulvrationaliteten. Fantastiskt.

Skall vi gå utanför box kan vi hänga Fjodde. Magkänsla.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Ställningen just nu:
Konrad Konvalj
7 röster, tidigaste Brynolf 192

Basenanji
4 röster, tidigaste HerrK 96

Sidd
4 röster, tidigaste Impetigo 150

Konrad och Sidd är ute och fladdrar med röster i ödemarken
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Jag vill inte rösta ut Konrad. Lite fånigt att ingen av er fattat vad han håller på med, inte ens när han säger det rakt ut flera gånger.

Det sagt, det är nog dags att du rapar ur dig vad du tycker att allt det här spektaklet har lett till innan du råkar dingla, KK.

Baseninja har jag inte satt mig in i denna runda, och caset mot Sidd tycks mest baseras på att han inte spelar som han brukar. Well, jag har aldrig lirat med karln förr så vad vet jag.

Andersson är min rödaste just nu. Hakar på drev som andra startar och håller sig i bakgrunden.

Röst: @Andersson
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Jag tror inte @Konrad Konvalj eller @Basenanji är ulvar. Jag ser inte heller @Sidd som röd för emojis, det är ett pajjigt argument. Däremot är hans spelstil mer ulv-Sidd än fladder-Sidd.

I R2 tycker jag vi ska syna @Waterhouse och @fjodorsenuba som åkt lite räkmacka genom rundan. Drevet mot Basse är svagt för att uttrycka sig milt.
@Skarpskytten tycker jag också är värd att sätta lite ljus på, kom tidigt med en grön-rödlista vilket tolkades som driftigt samtidigt som ingen i efterhand kan kritisera nån för en sån lista 4 timmar in i R1, men vad mer?
@HerrK var jag skeptisk till men inlägget om varför aktiviteten ser ut som den gör skulle vara jävligt ballsy att dra ur stjärten bara sådär.
@LegoIvar tycker jag spelat svajigt och jag tycker det känns lite hårigt.

Övriga varierande grad av mellan- och sillmjölk.

Nu går jag in i spelmöte om 10 minuter så Bonker had left the building.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Jag vill inte rösta ut Konrad. Lite fånigt att ingen av er fattat vad han håller på med, inte ens när han säger det rakt ut flera gånger.
Vad håller han på med då?
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Jag vill inte rösta ut Konrad. Lite fånigt att ingen av er fattat vad han håller på med, inte ens när han säger det rakt ut flera gånger.
Fånigt av oss som inte fattar, men inte fånigt av dig som haft din röst på honom sen igår kväll trots att det är så uppenbart?

”Skönt att en röst låg på KK när det innebar lite härlig röstspridning, men jag flyttar den när det börjar leda till faktiska konsekvenser” läser jag det som.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Är det galgen för Konkel?
Kommer inte att göra något motstånd. För psyket är det bra att jag dinglar tidigt. Det finna mycket gött att få ur diverse diskussioner gällande Ombuds-gate när facit rullar fram i R2.

Står jag mot Basse och Sidd? Om så är fallet så hänger jag Röst: @Basenanji om det räddar mig. Tänker inte hänga Sidd pga emojis. Tycker också Basse har spelat skönt och inte ulvigt. Älskar ulvrationaliteten. Fantastiskt.

Skall vi gå utanför box kan vi hänga Fjodde. Magkänsla.
Hahaha, hur mycket jag än vill rädda dig efter en post som denna så blir samtidigt helt omöjligt. Om vi skulle rädda dig på argumentet magkänsla och du faktiskt skulle vara ulv så måste vi ju få ett pris för sämsta byn nånsin. Skulle få sömnsvårigheter bra länge kan jag säga så även om nån del av mitt hjärta vill byta så tyvärr K.K.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Fånigt av oss som inte fattar, men inte fånigt av dig som haft din röst på honom sen igår kväll trots att det är så uppenbart?

”Skönt att en röst låg på KK när det innebar lite härlig röstspridning, men jag flyttar den när det börjar leda till faktiska konsekvenser” läser jag det som.
Jag tror det är en ganska ogenerös läsning, men kan hålla med om att det inte är så konstruktivt att försöka starta drev mot Andersson fem minuter i tolv.

Jag är inte på något vis övertygad om att Basse är ulv, baserar det på 1. Målandet av storslagna snömos-teorier som Ulvrationalitet, påminner lite om hur jag sett Basse spela som ulv tidigare. 2. Magkänslan efter hans första inlägg idag.

Sidd och Kånkel känns inte som några roliga alternativ att byta till heller, kan väl hålla med Anthrox till viss del om att KK sprider mer kaos och oro än är konstruktiv.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
@Vimes

Regelfråga, får Ulvar använda andra kommunikationsverktyg än PM här för att prata med varandra? När vi har två som vägrar slå på Privacy Mode känns det relevant att veta.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Magkänsla som begrepp har använts extremt flitigt denna runda vilket jag håller mig ytterst tveksam till. Det är egentligen ett nonsens argument vilket är okej att använda ibland men om vi normaliserar och accepterar det i för hög utsträkning blir det även enkelt för ulvar att gömma sig bakom.
Bättre argument än så måste vi försöka tvinga fram för att försvåra för team ulv.

Nu senast har både K.K och Waterhouse hänvisat till sina magkänslor...
 
Top