Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 1

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Hittade en frän funktion som jag inte upplevt tidigare. Gissar att den röstsammanställningen gäller.

Är inte helt säker på om det är smart att ställa varken Basse eller Sidd mot K.K ?
Vad får vi ut av det. Har läst igenom Sidd nu och magkänslan och det jag kan dra ur röven och minnet är att det röstas på Sidd för att han inte använder emojis och det är ju bedrövligt i sådana fall. Ser inget case eller hur han på annat vis är en potentiell ulv i nuläget.
Basse har jag inte lagt så mycket fokus på. Magkänslan ser ut som tidigare. Ser inget case där heller och har inte fokuserat på varför det röstas på honom heller.

Jag kan flytta min röst för att eventuellt rädda mig själv, men mitt val just nu ligger inte på Sidd eller Basse.
Sedan tar jag så klart gärna en uppdatering från @Andersson varför jag skall dingla? Gissar att @Brynolf dyker upp och använder sin episka näsa och tar korn mot en riktig ulv lite närmre ding-dongen så där känner jag mig trygg. @Anthrox har jag nog redan koll på. Hen tror tills motsatsen är bevisad att det finns 7 ulvar och den mest brunsmetade ulven är K.K och @Hägerstrand är väl inne på det samma 7WA upplägget som det inte går att ifrågasätta för då är en brunsmetad ulv.

-----------------

Konrad Konvalj 4
Brynolf (192), Andersson (199), Anthrox (200), Hägerstrand (325)

Basenanji 3
HerrK (96), Waterhouse (225), fjodorsenuba (340)

Sidd 3
Impetigo (150), Skarpskytten (176), Empiricus (211)

LegoIvar 2
BiobunkerVII (214), Octagonal (353)

fjodorsenuba 1
Konrad Konvalj (84)

Andersson 1
Basenanji (126)

Brynolf 1
LegoIvar (156)

Skarpskytten 1
Sidd (178)

Waterhouse 1
RasmusL (320)
 

LegoIvar

Inte veteran
Joined
10 Jun 2022
Messages
195
Snabb spotlight
Min ålder som någon frågade efter hur jag var säker på att jag var yngst: jag år 14.

Anthrox känns grön, hjälper byn men jag vill ha lite mer åsikter därifrån.

Rödast nu känns inte helt tydligt för mig. Det kan vara nästan vem som helst.
Andledningen till att jag inte har gort mycket idag är ett tajt schema i skolan.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Ordningsfråga: att väktaren inte spelar någon roll om nattmord saknas fick jag från en tidigare kommentar som jag inte hittar nu, kanske från @Anthrox

Kan väktaren bara väkta mot nattmord, och inte mot utröstning? Hittar inget om det i startposten.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Ordningsfråga: att väktaren inte spelar någon roll om nattmord saknas fick jag från en tidigare kommentar som jag inte hittar nu, kanske från @Anthrox

Kan väktaren bara väkta mot nattmord, och inte mot utröstning? Hittar inget om det i startposten.
Väktaren kan endast väkta nattmord. (observera, kvalificierad gissning och baserat på tidigare erfarenheter)
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Det är självklart inte säkert, men det är nu det är viktigt att diskutera. Att avfärda det med att det vore jobbigt, samtidigt som du argumenterar för att sprida ut rösterna ytterligare på @LegoIvar (som jag förvisso håller för röd) oroar mig.
Det stämmer inte riktigt att jag argumenterar för att sprida ut rösterna. Inte alls faktiskt. Innan låg min röst ensamt på Impetigo medans jag nu är med Brynolf på LegoIvar, bara där motsattsen till sprida ut. Sen skrev jag ju att om inte fler snart ville hänga med samma att jag skulle rösta på någon av de tre med flest röster på sig för att just...
...smalna av och inte låta ulvarna sprida ut sig för enkelt och uppmanade resten av byn att göra detsamma. Dock med lite respons hittills.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Snabb spotlight
Min ålder som någon frågade efter hur jag var säker på att jag var yngst: jag år 14.

Anthrox känns grön, hjälper byn men jag vill ha lite mer åsikter därifrån.

Rödast nu känns inte helt tydligt för mig. Det kan vara nästan vem som helst.
Andledningen till att jag inte har gort mycket idag är ett tajt schema i skolan.
Cool beans! 14 barre.
Det var jag som undrade hur du hade koll på övrigas ålder. Kändes lite suspekt att ha koll på övriga spelares ålder. Däremot om du är ulv och du suttit kring ulvarnas middagsbord så är det ju rimligt att du snackat med mamma och pappa ulv om din ålder och på så vis dragit slutsatsen om att du är ett ungt ensambarn eller kanske yngre än din eventuella ulvsyrra eller så.

Din röst ligger på Brynolf. Är Brynolf rödast just nu? Tänker mig om du har tight i plugget kanske det är läge att fundera över om det är där din röst skall ligga i slutändan eller inte. Motivera gäran varför i sådana fall så har alla koll på läget.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
7WA-gate kommer väl bli största snackisen i R1, tätt följd av Ombud-gate.

Personligen tror jag inte för fem öre på en 7WA för den är idiotisk, inte ens en Kaozulv enligt Basses definition skulle välja det. Tycker dock inte att @Anthrox rödas av att driva det, påminner mig om revolutionsanthrox som går all in på en teori som sen sväller åt alla håll och kanter, 40 inlägg om samma sak och lite martyrskap på det, så same old.
Att inte köpa mekaniklösning med avancerade röstningsupplägg som kräver mer koordinering ön os-laget i sån där bassängdans är lnte heller rödande. Det tar mig emot att hålla med @Octagonal för han är en lömsk sate - men det är inte givande att vi röstar på nån vi är sur på.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Det stämmer inte riktigt att jag argumenterar för att sprida ut rösterna. Inte alls faktiskt. Innan låg min röst ensamt på Impetigo medans jag nu är med Brynolf på LegoIvar, bara där motsattsen till sprida ut. Sen skrev jag ju att om inte fler snart ville hänga med samma att jag skulle rösta på någon av de tre med flest röster på sig för att just...
...smalna av och inte låta ulvarna sprida ut sig för enkelt och uppmanade resten av byn att göra detsamma. Dock med lite respons hittills.
Det är jag som röstar på Legomannen - först hävdar du att du är själv på det spåret och nu fel spelare, det här känns inte som iskalle Octa, men konstigt nog grönas du lite av det här.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Det är jag som röstar på Legomannen - först hävdar du att du är själv på det spåret och nu fel spelare, det här känns inte som iskalle Octa, men konstigt nog grönas du lite av det här.
Hoppsan läste fel. Lego röstade på Brynolf och inte tvärt om. Jag var iallafall själv på Impetigo och bytte till ett lite hetare spår vilket var min poäng.
 

LegoIvar

Inte veteran
Joined
10 Jun 2022
Messages
195
Ja, att byta bort röst bör jag göra.
Den svåra frågan är på vem man ska rösta.
För tillfället verkar basse som ett bra val pga tidigare bråk med anthrox. Eftersom jag mer tror på anthrox lägger rag min röst efter mina ord.
Röst: @Basenanji
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
@Waterhouses röst på basse tidigare skaver lite, ska gräva fram citatet sen när jag har tid.

Annars är @LegoIvar eller @fjodorsenuba eller möjligen @Andersson ok kandidater för utrustning i min bok.

Men först Waterhouse, hur skulle du motivera att rösta ut @Basenanji ?
Helt ärligt mest magkänsla, men jag litar på min mage. När jag läste tråden imorse och hans inlägg kom så skrek mitt undermedvetna "nöjd ulv som kliar sig på magen medan byborna drevar mot varandra". Förstår att det inte låter så övertygande, men FÖR MYCKET INLÄGG för att jag ska ha en chans att hänga med i allt just nu. Så tror man får gå på magen runda 1 och börja analysera i runda 2 där det finns röstmönster och troligen nattmord att förhålla sig till.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
@Anthrox har jag nog redan koll på. Hen tror tills motsatsen är bevisad att det finns 7 ulvar och den mest brunsmetade ulven är K.K
Men att kategoriskt upprepa ”alla måste vara ulvar” varje gång din åsikt inte delas av majoriteten är inte hjälpsamt för någon.
Att KK nu av outgrundlig anledning vill tillskriva mig åsikter är jag inte särskilt förvånad över. KK har spelat som varulvsspelens motsvarighet till Donald Trump, så det här går ju helt i linje med det. Men att även Impetigo gör det är väl en smula mer skrämmande!

Jag har varken kategoriskt skrikit sju ulvar, eller trott att det finns 7 ulvar tills motsatsen är bevisad. Men jag tar gärna citat från er bägge där jag har skrivit något liknande.
Vad jag däremot har tagit upp är att det är en (av flera) möjlighet för spelupplägget. Två spelare har själva sagt att det är så de skulle spelat som MU.

Saker Anthrox skrivit om 7 ulvar:
"Jag har också postat flera anledningar till varför jag tror att det kan vara 7 ulvar. Jag har också postat att det är en tes som prövas omgående, så det är inget jag har några planer att surra fast mig själv vid. Det är bara nu under R1 som den diskussionen är osäker, i R2 vet vi mer."

"Tycker mig se en ökad mängd svartmålning av min karaktär nu, vilket är helt i linje med om vi har 7 ulvar att tampas med. Jag kan tänka mig att i ett sånt fall är det många ulvar som vill gömma sig bakom "det är svårorganiserat" för att inte visa på att vi har fått en massa förmågor i byn som inte ska till ytan. Det återstår att se. Jag reviderar min strategi i nästa runda ifall det visar sig att vi inte har 7 ulvar."

"Tänk på att om vi har med 7 ulvar att göra så gör väktaren ingenting, eftersom ulvarna då inte har nattmord. Det kanske vi kan se i R2 sen. Det positiva där är ju att MU valt att spoila att vi inte har 6 ulvar. Vi kan alltså inte ha väldigt många ulvar OCH ett nattmord (sen är ävl förvisso 5 ulvar fortfarande väldigt många, men you get my point)."

"Vilka 7 har du som potentiella?"

"Jag börjar se spår av att det mycket väl kan vara så att det är 7 ulvar som gömmer sig, det är så många av er som spelar konstigt just nu. Blir det inget nattmord i rundan kommer jag utgå från att så är fallet."

Och.. det var allt (kanske finns något ännu längre tillbaka, men då är vi över mer än hälften av tråden bak i tiden). Bergsäker övertygelse om att vi har 7 ulvar där i, eller hur? Jag har nog sannolikt postat minst lika många inlägg där jag sagt att det mycket väl kan vara 1-3 ulvar. Hur kan ni tänka er att ni ska gömma er bakom enkelt verifierbar fakta?

Ja, att byta bort röst bör jag göra.
Den svåra frågan är på vem man ska rösta.
För tillfället verkar basse som ett bra val pga tidigare bråk med anthrox. Eftersom jag mer tror på anthrox lägger rag min röst efter mina ord.
Röst: @Basenanji
Tänk på att "drevet" mot Basse just nu består av lågflygare, och inte en aktiv by som jagar ulv. Säger inte att det är rätt eller fel att ligga där, men det kan vara svårt att försvara en röst på Basse i det här läget, ifall Basse åker ut och visar sig vara grön.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Kan nån flink sammanfatta caser mot Basse?

Jag tycker fortfarande nåt skaver hos @Hägerstrand kör nån form av Robin till Anthrox Batman, emojis och dylikt. Luktar lite ulv som tänker nattmörda Batman för att sen kunna säga men titta på R1då!
Sen ser jag att du petat på flera andra spelare, varit aktiv så jag håller nog dig som grönast på banan, om du är ulv lyfter jag på min kardinalhatt.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
@Anthrox Fin idé men är ju helt ogenomförbar, skulle hellre försöka få en dagisklass att uppföra svansjön.

Detta 7-ulvs prat, det är väl en riktig högoddsare? Om jag räknat rätt kan ulveriet inte utföra några nattmord isf? Så blir någon ulvtuggad inatt kan vi avskriva den direkt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
@HerrK och @Waterhouse måste bara tidernas sämsta ulvar med sina störtlöjliga låtsasmotiv. Har ni på allvar läst HerrK:s motiv? Det är alltså en felläsning. Han trodde på allvar att jag ville skapa splittring i byn genom min teori om ulvars rationalitet.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
@HerrK och @Waterhouse måste bara tidernas sämsta ulvar med sina störtlöjliga låtsasmotiv. Har ni på allvar läst HerrK:s motiv? Det är alltså en felläsning. Han trodde på allvar att jag ville skapa splittring i byn genom min teori om ulvars rationalitet.
Berätta hur du ser på spelet, vem vill du ha ut? Din röst ligger på Andersson men rätt ensam där. Om du måste välja mellan KK, LegoIvar eller Sidd, vem ser du som rödast respektive grönast av de tre?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Att @fjodorsenuba röstar på mig är inte konstigt när jag har anklagat honom för lågflygeri. Samtidigt bekvämt att bara rösta lite sådär utan att på något som helst sätt kommentera eller fråga vad jag skrivit. Slött!

Men vilka motiv har du @LegoIvar?
 
Top