Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 1

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Jag har försökt läsa ikapp. Kommer med ett tomt inlägg om det. Tolka det som ni vill.

Jag ber om ursäkt för jag hade hoppats på att ha mer tid att lägga på detta. Kommer inte kunna hinna med någon vettig analys innan 2030 ikväll. @Anthrox ambitiös plan men jag tror inte det går att koordinera men det har andra redan sagt.

Jag tror vi har 3+ ulvar och inga byroller i spel. Jag tror vi har sluga ulvar med erfarenhet som spela ett långt spel med att låta oss kaosa ner varandra. Eventuellt så har alla ulvarna gått på kaosskola men jag tror nog alla galningarna snarare är desperata bybor.

Jag lyfter bort min röst från @Andersson till @Basenanji då jag tycker att han ska vara med i drevet. Hans ovanliga inlägg, ulvterorier och faktiskt aktiva flyffkaosande är för mig rödande snarare än grönande samt missvisande listor. Kanske han hinner göra nått vettigt innan 22.00 ikväll. Hoppas på att hoppa in vid 2030 tiden och läsa ikapp och försöka flytta rösten.
Bra att du lägger om rösten, men farligt att ni samlar multipla lågflygare med slappa röster på Basse. Hur ser du på att lägga rösten på något av de andra dreven istället, för att undvika att ni ligger flera personer och lågflyger med röster på en spelare och därmed signalerar ett röstläge som kanske inte stämmer överens med diskussionen? Både @HerrK och @Waterhouse har varit ganska inaktiva en stund nu och ligger kvar med sina röster där.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Tycker mig se en ökad mängd svartmålning av min karaktär nu, vilket är helt i linje med om vi har 7 ulvar att tampas med.



Is it though? Jag postar inte inlägg utan substans, var är det du tycker att jag har brusat? Att jag postar mycket är väl alla rätt medvetna om vid det här laget. Men du kan ju knappast påstå att jag inte postar saker som tillför något till diskussionen?
Jag tycker helt klart att du spelat sämre i dag än i går.

Om du är bybo tycker jag att du ödmjukt ska rannsaka dig själv ich fundera på om det ligger nåt i det som sägs nu om att du brusar och är mindre träffsäker i dina resonemang jämfört med i går och under tidigare spel.

Du får kritik från flera rutinerade spelare och väljer att tolka det som att ”alla måste vara ulvar”. Du tycker att case mot Sidd är tunt och tolkar det som att ”alla måste vara ulvar”.

Många av oss som har spelat mycket med Sidd läser honom som ulvig. Det är inte säkert att vi har rätt i detta men i stället för att vifta vilt om sju ulvar kan du till exempel pröva att bara säga: ”ok, jag håller inte med om det ni tycker er se hos Sidd” och naturligtvis sen oå din egna kammare fundera på vilka som eventuellt konspirerar mot Sidd i PM-tråd.

Men att kategoriskt upprepa ”alla måste vara ulvar” varje gång din åsikt inte delas av majoriteten är inte hjälpsamt för någon.

Dessutom: Det finns inget drev mot dig. Du behöver inte försvara dig men du verkar ändå fast besluten att göra det (framför allt med ”alla måste vara ulvar”-resonemang.

Låt drevem mot Sidd, KK, Waterhouse, Legolvar, Hägerstrand och Rasmus (det är här jag uppfattar att det främst finns potentiella drev just nu, jag håller med tidigare talare om att det borde skras ned till ca tre drev) gå sin gilla gång. Om du blir drevad längre fram kan du ju försvara dig då.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
En sak jag vill få sagt nu, så jag kan peka på det i framtiden om det inträffar:

I ett seven werewolf army-scenario (hädanefter 7WA, jag vill också hitta på coola förkortningar och jag kan nog inte släppa det här förrän imorgon bitti) så kan varulvarna samordna en röstförflyttning från en av de egna till en kandidat längre ner på listan utan att behöva mobilisera hela varulvsgruppen.

Om det i framtiden visar sig att en bybo blivit utröstad, och 7WA inte motbevisats med nattmord, så är alla som röstat så att den kandidaten ska passera en annan kandidat rödare än Stalin.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Okej, här skrivs det av bara den.

Sidd känns inte grönare i dag, jag ser alltför mycket hugg tillbaka mot anklagelser samt "jag är grön för att..." och vädjande till mjuka värden snarare än försök att hitta ulvar och därigenom visa byboighet. @ - Vilka ser du som ulvar, kan du kontret stolpa up dem och lägga fram någon form av case eller dylikt.

Vidare läser jag himla mycket bråk kring KK, ombudsgrejen osv. Och fine, det är ju en oklarhet i vad KK menat kan många tycka, men är det ulvigt för det? Vad skulle det gynna en ulv att komma med ombudsgrejen? Det är en lätt sak att gräva ner sig i och spendera tid på att veva kring, men tiden spenderad i den frågan både för KK och för andra inblandade ger ju på intet sätt nån faktisk bybo eller ulvvalör. Snarare tycker väl jag att hela tiden spenderad i det hålet brunar ner alla inblandade eftersom det är tid spenderad på att inte jaga ulvar.


Gällande Anthrox röstplan:
Jag är spontant mot planen, den mängd samordning och följsamhet som skulle krävas för att den skulle lyckas tror jag starkt på inte skulle gå att uppbåda i tråden, och skulle vi halvfölja planen skulle den vara himla lätt att kuppa av att nån röstar "fel", eller bestämmer sig för att gå yolo för att denne på riktigt eller fejkat fått vittring på någon annan.

Sedan, vad är värdet på resultatet av planen? Vi får reda på om utslagsröster finns i spel, det går inte direkt att värdera om det är ulvröst eller byröst. Det vi förlorar istället är byns organiska röstmönster som annars går att analysera när man har mer färg på spelare i senare rundor, och en extra, fiktiv deadline för rösterna där vi sedan kan skriva i tråden efteråt fram tills riktiga deadline. Det ger inte samma press som skulle kunna provocera fram sista minutens rösthoppande och dylikt vilket också är saker som ger oss bra info om spelares valör. Och skulle någon sedan reagera på att nåt nån skriver är superulvigt efter fakedeadline så måste det ju kunna vara rimligt att byta till att rösta ut denne. (Från en personlig synpunkt står jag också på jobbet från kl 15 och har omlöjligt förmågan att veta om tiden finns att ligga rätt med en röst kl 20 eller när nu fakedeadline skall vara).


Senaste posten (305) av Anthrox drar också lite i mina radarantenner. En lista av vilka potentiella spelare som skulle ingå i det stora ulvkollektivet. Anthrox nämner inte Sidd alls, vilket gör mig lite fundersam iom att Sidd ändå är ett av två toppdrev just nu. Så jag läser tillbaka och Anthrox berör typ inte Sidd sedan i post 196 där Anthrox förklarar caset mot Sidd som papperstunt och ger Sidd möjlighet att komma med lite försvar.
Anthrox har ju känts grön tidigt i spel, men inte så mycket med de senaste posterna och grälet med KK. Det känns som ett icke-bråk som får ta plats och synas för att polarisera de två mot varandra och samtidigt ta över tråden lite när också Sidd ligger dåligt till, och mycket av det drivs av Anthrox.
Eller så väljer du att se på mig med byboögon👍 såsom Anthrox verkar göra.
Pröva🙏

Anthrox plan: Jag gillar när nån prövar att lufta planer som regelmekaniskt kan ge byn nått men tror liksom du att nog också att Anthrox plan kommer ”sabbas” av nån som gör nån ”miss” eller säger sig jobba över eller dyligt.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Jag tycker helt klart att du spelat sämre i dag än i går.

Om du är bybo tycker jag att du ödmjukt ska rannsaka dig själv ich fundera på om det ligger nåt i det som sägs nu om att du brusar och är mindre träffsäker i dina resonemang jämfört med i går och under tidigare spel.

Du får kritik från flera rutinerade spelare och väljer att tolka det som att ”alla måste vara ulvar”. Du tycker att case mot Sidd är tunt och tolkar det som att ”alla måste vara ulvar”.

Många av oss som har spelat mycket med Sidd läser honom som ulvig. Det är inte säkert att vi har rätt i detta men i stället för att vifta vilt om sju ulvar kan du till exempel pröva att bara säga: ”ok, jag håller inte med om det ni tycker er se hos Sidd” och naturligtvis sen oå din egna kammare fundera på vilka som eventuellt konspirerar mot Sidd i PM-tråd.

Men att kategoriskt upprepa ”alla måste vara ulvar” varje gång din åsikt inte delas av majoriteten är inte hjälpsamt för någon.

Dessutom: Det finns inget drev mot dig. Du behöver inte försvara dig men du verkar ändå fast besluten att göra det (framför allt med ”alla måste vara ulvar”-resonemang.

Låt drevem mot Sidd, KK, Waterhouse, Legolvar, Hägerstrand och Rasmus (det är här jag uppfattar att det främst finns potentiella drev just nu, jag håller med tidigare talare om att det borde skras ned till ca tre drev) gå sin gilla gång. Om du blir drevad längre fram kan du ju försvara dig då.
Må så väl vara :) Den uppmärksamme spelaren kan ju också poängtera att jag faktiskt lägger band på mig och ofta svarar på flera poster i samma inlägg, istället för att ge varje svar ett eget inlägg och på så sätt stöka ner tråden ännu mer. (Tycker också det är lite fascinerande att du säger att jag får kritik från rutinerade spelare i en länkning från förstagångsspelaren; vilka rutinerade spelare är det som kritiserat mig för att brusa?)

Sen tillskriver du mig en hel del saker här som inte finns. Jag har redan postat att jag inte håller med om andras uppfattning av Sidd. Jag har också postat flera anledningar till varför jag tror att det kan vara 7 ulvar. Jag har också postat att det är en tes som prövas omgående, så det är inget jag har några planer att surra fast mig själv vid. Det är bara nu under R1 som den diskussionen är osäker, i R2 vet vi mer.

Jag tolkar det här inlägget som att du vill tysta mig. Jag ser inte hur det hjälper byn, men det positiva i det här utbytet är att du framstår som en ulv när/om jag blir nattmördad nu i R1. Och du har redan flertalet andra grejer som vittnar om att du är ulv. Att attackera mig till tystnad kommer inte gröna dig på något sätt. Vill du gröna dig så tycker jag att du ska hitta något som faktiskt hjälper byn istället, det har varit okaraktäristiskt lite sånt från din sida än så länge.

Jag försvarar mig inte mot ett drev. Jag försvarar mig mot att flertalet spelare försöker svartmåla mig. Det är ju liksom fascinerande att en stor mängd spelare håller mig som troligt grön, medan en ungefär lika stor mängd spelare plötsligt börjar säga att jag blir rödare och rödare, eller hur? Beror det på att mitt spel är dåligt, eller beror det på att jag börjat sniffa fram för många ulvar?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Tycker mig se en ökad mängd svartmålning av min karaktär nu, vilket är helt i linje med om vi har 7 ulvar att tampas med. Jag kan tänka mig att i ett sånt fall är det många ulvar som vill gömma sig bakom "det är svårorganiserat" för att inte visa på att vi har fått en massa förmågor i byn som inte ska till ytan. Det återstår att se. Jag reviderar min strategi i nästa runda ifall det visar sig att vi inte har 7 ulvar.


Is it though? Jag postar inte inlägg utan substans, var är det du tycker att jag har brusat? Att jag postar mycket är väl alla rätt medvetna om vid det här laget. Men du kan ju knappast påstå att jag inte postar saker som tillför något till diskussionen?



Ännu ett substanslöst inlägg som bara matar på med ingenting från dig. Allt det här är nonsens som du postat flera gånger. Det har påtalat för dig att det är nonsens som du postar flera gånger, ändå så fortsätter du det. Det finns inget av värde i att jiddra om något som hände i anmälningstråden. Det finns inget av värde i att påpeka att folk misstänker dig när du konsekvent gör saker som går emot byn och inte hjälper till någonstans. Du hade liksom kunnat kopiera randomkommentarer från YouTube likväl. Att du fortsätter köra på den här spelstilen istället för att på något sätt aktivt försöka hjälpa byn är det starkaste argumentet gör att vi har 7 ulvar. Det finns råd för ulvarna att ha spelare som beter sig på det här sättet, det hade det inte gjort med färre antal. Byn har definitivt inte råd med spelare som gör så här.


(Slinker emellan @Sidd här, för att KK ändå tryckte in mitt namn)
JAG HAR: aktivt kommit på en plan som, om dem utförs felfritt, ger byn information gratis.
Utmanat flera spelare med suspekta beteenden, för att ställa dem till svars kring det.
Aktivt försökt undanstyra ett slappt drev mot en inaktiv spelare som inte hade gett någon information alls.
Säkert fler saker som jag inte tänker på just nu. Jag postar ju rätt mycket som sagt.
@Anthrox du är ju lovley :heart:

Så du menar på allvar att byn har råd att sprida sådan här "härlig" energi som du sprider?

Just nu så fortsätter du mata på och postar nonsens inlägg stup i kvarten så snart du har chansen. Jag med flera vet din syn på mitt spel. Jag tror inte du behöver fortsätta lägga vikt på det och konsekvent påpeka att det är dåligt för byn och att det ända jag gör är att fortsätta posta nonsens. Eller vad tror du? Du ramlar ju ner i exakt samma sak varje inlägg du nämner mig vid namn.

Vi kan passa på att hoppa in på min syn på 7 ulvsupplägget, som du själv krigar för just nu, men är redo att revidera i R2.
Klart du är redo att revidera det i R2 då har vi ju mer facit än nu. Däremot så är att det är inte troligt alls och helt orimlig strategi som ulv att laxa på och köpa 6 ulvkompanjoner. Att ha alla powerroller, spökröster och what not med i spel är inte bra för Mäster Ulv som dessutom inte kan mörda av oskyldiga bybor för det har Mäster Ulv inte råd med. Vet inte ens varför vi har en diskussion om hurevida Mäster Ulv valt 6 ulvar. Det behövs inte. Det ger oss inget att prata om det nu i R1. Det går att fokusera på andra saker istället.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag tolkar det här inlägget som att du vill tysta mig.
Det gör mig bedrövad att höra. Pröva att tolka det på nåt annat sätt så blir det kanske tydligare vad min avsikt med inlägget är.

Eller inte så klart, det är upp till dig. Jag menade att rikta ett varningens ord till eventuell bybo-Anthrox om att du kör ett race som inte leder i någon hjälpsam riktning.

Om jag verkligen hade velat provocera eller tysta dig hade jag nog uttryckt mig mycket hårdare, men jag är medveten om att mina inlägg alltid låter ganska bryska och härskarteknikiga.

Jag tror hur som hemst inte att det är hjälpsamt att fylla diskussionen med vilda teorier om sju vaulvar. Är det sju varulvar så kommer det dyka upp indicier på det redan i början av r2, fram tills dess brusar det nåt fruktansvärt med dessa onödiga, vilda teorier.
 

HerrK

Veteran
Joined
9 Oct 2023
Messages
59
Ledsen för nästintill total inaktivitet här!

De två största anledningarna:

1: total nybörjare - att inte ha en effektiv approach till spelet och hur jag ska "tänka" är ju tuff i alla scenarion, men det har varit oerhört dränerande med det stora spelarantalet.

2: sjuka barn - två sjuka ettåringar har hostat i tandem här under kvällen och natten igår, vilket ledde till en jobbig kväll och en ännu jobbigare natt.. Summa summaren, strax under 4h effektiv sömn (enligt min löparklocka) och sirapslik tankeförmåga o_O

Kombinationen av att vilja bidra med klokskaper och samtidigt känna att jag har tillräckligt koll på läget har lett till en jobbig paralys tyvärr, och ett ständigt inflöde av ny information... Jag ska försöka bättra mig och hitta ett förhållningssätt som funkar för mig och som gynnar byn.

Jag är helt redo att flytta om min röst och kommer aktivt under kvällen försöka komma underfund med vem som bäst förtjänar den.
 

HerrK

Veteran
Joined
9 Oct 2023
Messages
59
Det ska givetvis vara: "Kombinationen av att vilja bidra med klokskaper och samtidigt känna att jag INTE har tillräckligt koll på läget har lett till en jobbig paralys tyvärr"
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Vi kan passa på att hoppa in på min syn på 7 ulvsupplägget, som du själv krigar för just nu, men är redo att revidera i R2.
Klart du är redo att revidera det i R2 då har vi ju mer facit än nu. Däremot så är att det är inte troligt alls och helt orimlig strategi som ulv att laxa på och köpa 6 ulvkompanjoner. Att ha alla powerroller, spökröster och what not med i spel är inte bra för Mäster Ulv som dessutom inte kan mörda av oskyldiga bybor för det har Mäster Ulv inte råd med. Vet inte ens varför vi har en diskussion om hurevida Mäster Ulv valt 6 ulvar. Det behövs inte. Det ger oss inget att prata om det nu i R1. Det går att fokusera på andra saker istället.
Det går att fokusera på andra saker? Verkligen? För i förmiddags skrev du i inlägg 293 "Jag har inget med substans. Helt orimligt att ha substans som läget är nu."

Som jag ser det är 7WA EXAKT det som är viktigt att tänka på tills det motbevisats. Om det är vår nuvarande situation så har vi tre rundor på oss där vi inte får låta ulvarna använda sin chatt för att mobilisera en omröstning som gör att en bybo ryker istället för en ulv. Det har de bra möjligheter att göra, eftersom risken är större att några inaktiva bybor inte hänger med i svängarna och missar diskussionen än möjligheten för en ulv att i den privata kanalen skriva "öh, @x, rösta på @y och motivera det med något om lågtflygande".

Om det motbevisas så gör det det rätt snabbt. Då är R1 mindre viktig. Jag hade fel och får skämmas lite och ta ett drev - Men vilket faktiskt argument finns egentligen att inte diskutera det i R1, när det fortfarande är viktigt?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Antrox said:
Det finns inget av värde i att jiddra om något som hände i anmälningstråden.
@Anthrox Upplys mig gärna lite mer om denna rad så jag kan sova gott om natten. Kanske är dragen ur sin kontext men hjälp mig lite att komma ikapp vad du pratar om.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Det går att fokusera på andra saker? Verkligen? För i förmiddags skrev du i inlägg 293 "Jag har inget med substans. Helt orimligt att ha substans som läget är nu."

Som jag ser det är 7WA EXAKT det som är viktigt att tänka på tills det motbevisats. Om det är vår nuvarande situation så har vi tre rundor på oss där vi inte får låta ulvarna använda sin chatt för att mobilisera en omröstning som gör att en bybo ryker istället för en ulv. Det har de bra möjligheter att göra, eftersom risken är större att några inaktiva bybor inte hänger med i svängarna och missar diskussionen än möjligheten för en ulv att i den privata kanalen skriva "öh, @x, rösta på @y och motivera det med något om lågtflygande".

Om det motbevisas så gör det det rätt snabbt. Då är R1 mindre viktig. Jag hade fel och får skämmas lite och ta ett drev - Men vilket faktiskt argument finns egentligen att inte diskutera det i R1, när det fortfarande är viktigt?
Mors! Jag har fortfarande inget med substans. Har bara magkänsla att gå på. Ingen fakta.
Du får precis som andra tro på ett 7WA upplägg. Det gör dig ju varken mer grön eller röd.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Att alla röstar på den som vi för stunden är mest sura på kommer förmodligen inte leda oss nånstans då röstningarna blir så spridda. Det ger också ett eventuellt ulvlag bättre möjligheter att sprida ut sig. Om vi vill strukturera upp den här rundan är det nog dags att sluta tjafsa om samma saker i cirklar och börja rösta om saken istället! Alla får ta ställning och ingen ska kunna gömma sig i bruset.

Vilka är då utröstningsalternativen i nuläget? K.K ser just nu ut att vara en given kandidat om vi tittar på gällande röstläge.
Efter det har vi Sidd och Basse med tre röster vardera. Hade själv gärna fått med LegoIvar som deltagit sparsamt men med resonemang jag inte delar.

Röst: @LegoIvar

Om någon andra också vill sätta press där drar jag gärna igång ett så kallat drev. Annars kommer jag att välja någon av de andra tre nedan.

K.K
Basse
Sidd

Resultat (florin.nu)
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Nej, men att du ifrågasätter varför vi ens ska ha diskussionen gör dig mer röd.
Check på den.
Diskussionen är i nuläget ej relevant för min del för jag tror inte för fem öre att det ens är ett alternativ för Mäster Ulv att bränna alla slantar på det valet. Hur det gör mig mer röd ser jag dock inte, men jag kan ta det.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Gällande antalet ulvar tror jag inte på 7 stycken. Då hade byn fått alla förmågor medans dessa inte hade haft några. Bara där är det ju typ för jobbigt. Det måste alltså vara en riktig galning som vill kämpa utan förmågor och utan nattmord mot maxad by. På det vet personen om att spelet kanske kommer hålla på i flera veckor. Tror faktiskt få har drivet att välja ett spelupplägg som eventuellt kan hålla på i 16 dagar eller vad det är och tvingas hålla masken hela vägen men det kanske bara är jag som tänker så.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
@Sidd Det var din tur på @RasmusL uppmaning. Du har kommenterat efter men verkar missat den.

"Svara på det här med en, max två saker som ni producerat (kortfattat, kanske länka om långt inlägg) och tycker är värt att lyfta fram som rundans highlights. Så kan vi sortera iaf lite.

Vi kan köra purgatorisk ordningsföljd, dvs en börjar och skickar sedan till nästa (prioritera de som är online och tagga dem). "
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Gällande antalet ulvar tror jag inte på 7 stycken. Då hade byn fått alla förmågor medans dessa inte hade haft några. Bara där är det ju typ för jobbigt. Det måste alltså vara en riktig galning som vill kämpa utan förmågor och utan nattmord mot maxad by. På det vet personen om att spelet kanske kommer hålla på i flera veckor. Tror faktiskt få har drivet att välja ett spelupplägg som eventuellt kan hålla på i 16 dagar eller vad det är och tvingas hålla masken hela vägen men det kanske bara är jag som tänker så.
Eller, som jag skrev, kämpa på ordentligt under väldigt kort tid innan flera av bybornas förmågor blir användbara. Särskilt eftersom flera av bybornas förmågor behöver verifieras mot varandra för att gå att utnyttja, och vissa inte ens spelar roll om nattmord ändå saknas. Allt detta medans ulvarnas samordning är total, med 7 röster som kan samlas där de behövs ställda mot 10 splittrade paranoida röster. Jag tycker det är uppenbart varför detta scenario är värt att uppmärksamma i nuläget. Andra scenarion går att utvärdera senare, eftersom spelet behöver hålla på längre med ju färre ulvar vi har. Dessutom är väl MU just den arena där spelare får en chans att köra helt oväntade upplägg.

Jag må vara ny, men jag tycker det jag skriver är vettigt. Jag hade inte alls den här tanken innan spelet började, utan den dök eftersom det spelades så yvigt. Ett stort ulvlag som saknar förmåga till nattmord vill inte attackera en enskild med samlad trupp och avslöja sin hand. De vill ha ett flertal trådar ute där de kan lägga tassen på vågskålen om en ulv är i riskzonen och med några få röster istället få ut en bybo.

Det är självklart inte säkert, men det är nu det är viktigt att diskutera. Att avfärda det med att det vore jobbigt, samtidigt som du argumenterar för att sprida ut rösterna ytterligare på @LegoIvar (som jag förvisso håller för röd) oroar mig.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Hallå,

Tillbaka bland de vakna. Ser att jag fått en röst från @RasmusL utan motivation? Ska läsa ifatt och återkomma.
 
Top