Kungens råd - första mötet

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Hmm, såklart! Jag är så dum. Basenanji har ju utgått från sitt PM men använt fluffet i inledningsmeddelandet från Feuflux.
ARGH... Återgår till min första analys av Khan vs Basenanji.

Röst: Basenanji
Cool! Sorry alla som får stresseksem av sånt här.

Röst: Basenanji
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Oj jag tror jag ser vad du ser här Vimes... men det är ju stövelkatten som postade. Jag behöver dubbelkolla orginalposterna!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Khan - 4 (Halo9000, xyas, Basenanji, Larsson)
Basenanji - 4 (Björn den gode, Khan, Stövelkatten, Vimes)
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,308
Location
Göteborg
Så ja! Jag vet inte vart det här kom ifrån från Vimes men jag gillar det! Om inte annat så kommer vi få mycket bättre info med två jämna drev än det som vi hade innan... ingen mer som vill hoppa över?
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Jag tycker nog att mitt mest liknar Basenanji (även om han gjort sig till med en massa omskrivningar och trams...).

Sammanställde dem allesammans här nedan:



Basenanji - Master of Spies
Du är som alla andra medlemmar i rådet en som jobbar hårt, du är också en snubbe som gör allt för knugen eftersom du verkligen inte är demokrat.
Titel: Master of Spies
Personlig förmåga: Varje omgång får du ange en rådsmedlem du vill undersöka om denne iscensätter en uppseendeväckande scen den här rundan [tex Jag undersöker Feuflux]

Vinner om enbart demokratihatande personer är kvar i rådet.
Torskar om demokratikramarna är lika många som vi äkta royalz.

----


Khan - Master of Clerics
Du är likt övriga rådsmedlemmar en hårt arbetande person, dessutom är du en äkta rojalist som gör allt för din kung.

Varje runda får du ange en rådsmedlem du vill sia och få reda på om denne är rojalist eller demokrat, t.ex: "Jag siar Feuflux".

Vinner om de sanna rådsmedlemmarna är kvar i sista rundan.
Förlorar om de onda demokraterna vid ny runda är minst hälften av rådet

---

Stövelkatten - Master of Builders
Du är likt övriga rådsmedlemmar en hårt arbetande person, dessutom är du en äkta rojalist som gör allt för din kung.
Titel: Master of Builders
Personlig förmåga: Om du blir siad kommer du visas som demokrat.
Vinner om: enbart rojalister är kvar i rådet.
Förlorar om: demokraterna vid start av en ny runda utgör minst 50% av rådsmedlemmarna.
Ok jag har dubbelkollat att det att det står sia i både stövelkatten och khans inlägg.

Basse #240

Khan #252

Stövelkatten #258

Men vad betyder det?
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Jag menar att både Khan och Stövel gick ut ungefär samtidigt och postar liknande PM när det kommer till siandet.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Men nu har vi TVÅ siare? Och Stövelkatten claimar miller? Whaaaaa?

Att ha två siare (varav en måste vara defekt) känns absurt samtidigt som vi har en miller. Mest troligast är att Khan är ulv; han är stressad IRL, börjar väva in sig i falska resonemang och försöker sprida kaos och brus.

Jag skulle dock rent av vilja gå ett steg längre och säga att detta kanske är en offer-strategi från ulvarna. Khan, som ligger brunt till, säger att han är siare. Stövelkatten går och säger att han är miller precis efter, vilket får ballansmatten att paja: att ha defekta siare i samma spel som millers är tråkigt. Vi röstar ut Khan, vilket får Stövelkattens claim att verka mer äkta ("det var inte två siare, varav en defekt, då kan det mycket väl vara en miller med!"). Och är han ulv med en annan förmåga (som blocker, tex?) så behöver han inte trassla in sig i sådana resonemang - han har ju redan "outat" sin förmåga.

Men jag kan redan höra Vimes komma rusande och ropa: "Hörru Larsson! Det är alldeles för riskabelt att claima miller som ulv! Det skulle ingen vettig ulv göra!"

Fast det var precis vad jag gjorde i TMNT-partiet för evigheter sedan; jag claimade miller ... och vann! ;-)

Eftersom de flesta kommer lägga sina röster på Khan så ser jag gärna ett drev mot Stövelkatten.

Röst: Stövelkatten
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,308
Location
Göteborg
Men alltså allvarligt, ska vi låta det bli 4-4 utan att ens veta vem det är som åker? Jag kan lova er att ulvarna har koll och sitter och skrattar i det dolda! Som jag nämnt tidigare så har jag provat vin ikväll Nebbiolo fungerar jättebra som rosé också kan jag berätta, men kan ingen som är lite nyktrare kolla vad det är som händer? Och byta till Basse om det behövs?
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Men alltså allvarligt, ska vi låta det bli 4-4 utan att ens veta vem det är som åker? Jag kan lova er att ulvarna har koll och sitter och skrattar i det dolda! Som jag nämnt tidigare så har jag provat vin ikväll Nebbiolo fungerar jättebra som rosé också kan jag berätta, men kan ingen som är lite nyktrare kolla vad det är som händer? Och byta till Basse om det behövs?
Eller så kan du byta till Khan som är den mycket troligare ulven i dramat?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Ey. Teorin här är alltså att Basse har hittat på sitt PM för att alternativet typ är att både Khan och Stöveln är ulvar tillsammans.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,308
Location
Göteborg
Eller så kan du byta till Khan som är den mycket troligare ulven i dramat?
Om jag hade trott det hade min röst redan legat på Khan förstås. Magkänsla från att jag tyckte hans spel makeade sense plötsligt och för att jag tycker basse spelat skumt.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Ey. Teorin här är alltså att Basse har hittat på sitt PM för att alternativet typ är att både Khan och Stöveln är ulvar tillsammans.
Så om Basse är god så ska vi lyncha Stövelkatten imorgon?
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,957
Location
Linköping
Jävla skitregel jag har för oavgjort (som jag knyckte från nåns tidigare spel)... jag rör ihop det så har inte lokaliserat äldsta rösten än. Den goda nyheten är att jag lyckas förr eller senare, den dåliga är att ni får fan vänta.
 
Top