Det känns verkligen som att vi i framtiden måste lägga fram tydligare vad vi menar med AD. För just nu känns det som att vi har olika tolkningar av AD i en viktig del. Synen på röstläge som är lika.Jag förstår inte de starka känslorna. Jag förstår inte logiken att köra på AD om det är lika. Då tappar det ju sin poäng. Tidigast lagda röst är som sagt bullshit. Då borde vi ha omval.
Jag fattar inte varför du hänger upp dig på att BM och Strad (var det väl) inte var närvarande kring Deadlinen, när det uppenbart finns underligare saker som händer i detta nu?Hur stor sannolikhet skulle vi anse det är att våra slarviga bybor misslyckas med att hålla en AD? Tillräckligt stor för att kunna räkna med att det händer va?
Varför ska vi inte använda samma regler vid en artificiell deaadline som vid en verklig deadline, menar du?Jag förstår inte de starka känslorna. Jag förstår inte logiken att köra på AD om det är lika. Då tappar det ju sin poäng. Tidigast lagda röst är som sagt bullshit. Då borde vi ha omval.
Precis så. Och du kan vara lugn, jag kommer rätta in mig i ledet. Jag är bara inte säker på om ledet är Brynolf eller POJ just nu.Det känns verkligen som att vi i framtiden måste lägga fram tydligare vad vi menar med AD. För just nu känns det som att vi har olika tolkningar av AD i en viktig del. Synen på röstläge som är lika.
Jag kan köpa det här. Jag trodde som sagt Brynolf gjorde något stunt när han rättade mig. Allt sedan dess har det varit lite förvirrat i mitt huvud. Så jag friskriver inte Brynolf heller, även om jag håller dig som misstänkt på samma gång. Sen kan det mycket väl vara så att jag hängt upp mig på något som saknar relevans då vi båda tolkat AD olika bara.Brynolf ville rädda sig själv.
Du hade en jättegammal röst på Isac vid deadline. Sen lade du en röst på mig kl 20:17. Du avgjorde ingenting.Hade det varit så att en spelare hade mest röster på sig hade det varit kaos av mig att lägga en röst.
Nu var läget lika och då var det snarare min skyldighet att lägga avgörande rösten.
Självklart. Men vad har det med nånting att göra, menar du?Brynolf ville rädda sig själv.
Du tänker att delta i jaktlaget? Helt ärligt hade jag nog inte velat skicka iväg varken Brynolf eller Octa i jaktlaget. Dig hade jag kunnat tänka mig skicka iväg för att hålla dig trygg och vid liv. Känns som du är en bybo i mina ögon. Om det ger något vet jag inte.Hur ställer vi oss till att Brynolf får jaga Tiger?
Bra post!Så två lag här:
Lag AD: ledd av ulv-Vimes för att rädda ulv-Brynolf från galgen genom att hålla så hårt i AD att det börjar låta orimligt. Sista ulven okänd, men borde rimligtvis vara en som låg med röst på POJ.
Lag Lets fuck shit up: Försöker rädda ulv-POJ efter AD genom att skapa kaos. Ville inte ta ställning i tight läge ifall det såg fel ut, hade inte sagt något ifall bybon åkt ut. Är ledd av antingen Octa eller BM, men tror inte båda. Jag avvaktade för att se om någon mer (läs Sidd) skulle haka på Brynolf-tåget för att vända på steken (och med det avslöja sig), men det verkar inte hända?
Vad känns mest troligt i sammanhanget? Jag kan köpa att BM missförstod, och om Octa talar sanning om att varit upptagen vid deadline så är ju situationen faktiskt att det kunde sett väldigt annorlunda ut. För majoriteten vill ju de facto rösta ut Brynolf, men teknikaliteten säger nej.
Lyssnar vi på majoriteten eller teknikaliteten?
Väldigt bra sammanfattning! Vad säger staplarna nu en halvtimme innan deadline?Lyssnar vi på majoriteten eller teknikaliteten?
Det är ju just det. BM och Octa var inte här vid AD. Av lögn, undanflykter eller giltig anledning så missade de fönstret. Hade det varit för att de ville slippa ansvar för röstanalysen hade de ju bara lagt sig på POJ och låtit det vara, men de krigar. Varför?Jag fattar inte varför du hänger upp dig på att BM och Strad (var det väl) inte var närvarande kring Deadlinen, när det uppenbart finns underligare saker som händer i detta nu?
Av princip säger jag teknikaliteten. Instämmer med Sidd att flera haft möjlighet att föreslå att AD skulle infalla senare. Att inte signalera detta i god tid, känns bara slött och inte så OK mot alla som tog sig tid att göra sin plikt vid 20:00. Här är jag en princip människa in i det sista även om det är till vår nackdel.Lyssnar vi på majoriteten eller teknikaliteten?