Varulv Kungariket Död: Varulv - R1

Vilken princip ska gälla för Bosättningen?

• Total voters
    10
  • This poll will close: .
Att med tio spelare rösta ut någon som har fyra röster på sig säger sig självt. Ulvarna kan enklare bestämma då.

Varför jag blir irriterad, innan jag går och lägger mig.

AD - artificiell dead-line.

Jag utgår då från att samma regler som vid ordinarie dead-line gäller. Majoritet är ett sätt att avgöra vem som åker ut. Det andra, om det är jämnt läge, är att äldst röst åker ut. Det är det som fällde avgörande i det här fallet. Alla som tjafsar emot, håller envetet på med något som endast kastar misstanke mot dem i mina ögon.

I princip. Men då ingen lyssnar förutom en så chansar jag på att ge den personen en fördel (förhoppningsvis, det är ju inte ens säkert det). Därför bytte jag.
Just Sömn Isaac skulle jag inte ge en förmåga.
Ser inget byboigt spel alls där.
Bättre ge den till mig då som kommer ta upp kampen med Varulvarna👍

Jo, men det gör mig inte på bättre humör.
Asch, andas nu, Isac. Det är ju minst ett par ulvar med som stojar och stökar här. Inget att ta på allvar.

Och bortsett från mig, poj och ulvarna så vet ingen någonting om någonting. Om folk nu skulle hänga mig istället för Poj så har byn åtminstone fått en hel del att gräva i.

Hur fasiken kunde du och @Big Mama ”råka” missa AD 20:00?
Med några minuter?
Jag missade inte tiden. Jag missförstod upplägget och trodde alla skulle rösta efter eget hjärta fram till 20. Därefter skulle alla byta till den som förlorat vilket var POJ. Vi skulle ha två timmar på oss att göra det. Jag ändrade min röst till POJ därefter.

Sedan har det uppstått lite kaos.

Att med tio spelare rösta ut någon som har fyra röster på sig säger sig självt. Ulvarna kan enklare bestämma då.
Det här argumentet kan jag köpa. Absolut. Men nu var inte AD en nyhet. Alla visste att det var 20:00 som gällde. När man då avviker från det och börjar tjafsa om det, efter gong-gongen slagit, är bara spelförstörande.

Lägg rösten på rätt person. Sen kan vi tjafsa om problemen med den taktik vi valt. För- och nackdelar. Brister med att det är så få som röstar och så vidare. Men någonstans måste vi kunna hålla ihop runt ett val som tagits. Att inte kunna göra det, signalerar ju endast misstanke. Vilket gör att du just nu seglar upp på min lista över misstänkta. Det kan mycket väl ändra sig längre fram i spel, men just nu arbetar du helt klart i motvind för mig.

Hur stor sannolikhet skulle vi anse det är att våra slarviga bybor misslyckas med att hålla en AD? Tillräckligt stor för att kunna räkna med att det händer va?

Hahaha ni säger att ulvarna, kaosar. Det är ju alla mot mig. Tanken har inte slagit er att ni har ulvarna bland er själva?

Sedan har det uppstått lite kaos
Det kan man ju lugnt säga. I min bok ser det ut som att det är Octa, Ánth och du, BM, som står för kaosandet. ATt POJ röstar på mig för att rädda sig själv kan jag köpa. Och Stradh får gärna dyka upp snart.

Men ni tre bryter mot regler som vi gemensamt bestämt för att vadå? Vad har ni på mig som är så ofantligt rött? Det är R1 för kopulationens skull!

Asch, andas nu, Isac. Det är ju minst ett par ulvar med som stojar och stökar här. Inget att ta på allvar.
Jag är hyfsat lugn egentligen. Bara lite irriterad. Men inte så att jag tappat lusten eller glädjen i spelet. Det är som du säger, bra saker kommer även ur detta. Nästa runda har vi mer att vrida och vända på.

Det kan man ju lugnt säga. I min bok ser det ut som att det är Octa, Ánth och du, BM, som står för kaosandet. ATt POJ röstar på mig för att rädda sig själv kan jag köpa. Och Stradh får gärna dyka upp snart.

Men ni tre bryter mot regler som vi gemensamt bestämt för att vadå? Vad har ni på mig som är så ofantligt rött? Det är R1 för kopulationens skull!
Eyy, blanda inte in min honungsfälla i andras ulverier!

Jag missade inte tiden. Jag missförstod upplägget och trodde alla skulle rösta efter eget hjärta fram till 20. Därefter skulle alla byta till den som förlorat vilket var POJ. Vi skulle ha två timmar på oss att göra det. Jag ändrade min röst till POJ därefter.

Sedan har det uppstått lite kaos.
Ja okej då.
Det var nån/några som röstade Brynolf några min efter AD.
Det störde mig.

Jag förstår inte de starka känslorna. Jag förstår inte logiken att köra på AD om det är lika. Då tappar det ju sin poäng. Tidigast lagda röst är som sagt bullshit. Då borde vi ha omval.

Back