Varulv Kungariket Död: Varulv - R1

Vilken princip ska gälla för Bosättningen?

• Total voters
    10
  • This poll will close: .
Om ni nu ska hänga mig, tycker jag absolut ni ska kika närmare på Poj och Anth nästa runda. Typiskt ulvigt vältrande.

Du Anth, varför är jag rödare än Pob?

Fasiken vad tvek jag blir när @StradhLestat kommer med bra grejer om Siaren.
Siaren kommer vi få färg på under spelets gång så dennes sianden kan motbevisas. Väktaren har INGET som ger färg på sig annat än utröstning av denna.
Ja vi kan få en massa bra info av Siaren om allt går vägen.
- Först å främst så ska Siaren hamna på bybo. Ok vi räknar med det.
- Sen i R2 ska Siaren göra sitt värv. Då är denne i bosättningen och riskerar att nattmördas. 1/3 chans om jag fattar det rätt.
- Då kan Siaren i R3 outa sig med sitt svar på en annan spelare.
- Då kommer ulvarna att försöka nattmörda denna Siare. Men då har vi nog en Väktare i spel.
- Hur stor chans är det att Väktaren hamnar på en bybo där då vi troligen har 2 mindre bybor i spel?
- 8 spelare kvar varav 3 ulvar ger 5 bybor.
- 2 spelare (Siaren och den siade) är inte aktuella.
6 spelare kvar varav 3 är ulvar till ett 4spelare jaktlag: blir en intressant diskussion

Kan det vara bättre för byn att få till den här strategin med färg på folk istället för 1 grön Väktare som kan Väkta sig själv resten av spelet?

Hjälp i tänket🙏

Eller POJ igen. Det är mer av mitt förstaval. Sen får vi analysera röstmönster och sådär när vi har färg på folk.

Om ni nu ska hänga mig, tycker jag absolut ni ska kika närmare på Poj och Anth nästa runda. Typiskt ulvigt vältrande.

Du Anth, varför är jag rödare än Pob?
Därför att POJ förväntar jag mig en mer passiv spelstil från, för han inte varit med på superlänge spel och det här upplägget var ärligt talat ganska mycket. Du å andra sidan verkar ha gått out if your way för att slippa göra plask i vattnet.

Därför att POJ förväntar jag mig en mer passiv spelstil från, för han inte varit med på superlänge spel och det här upplägget var ärligt talat ganska mycket. Du å andra sidan verkar ha gått out if your way för att slippa göra plask i vattnet.
Ja, jag har haft det lite tjockt idag för all del. Jag fattar att jag inte spelat kanon.

Vänta, rundan slutar ju inte förrän 22!?

Varför ska vi ha två timmars marginal på deadlinen? Är vi heroinister?
Vi måste ju ha tid att nolla alla röster utanför ledande drevet, annars faller ju hela grejen med att slumpa jaktlaget.

Jag vet ju inte men ni röstar alltså på POJ för att denne ger för lite signaler med gräv å ställningstagande. 👍 Helt legit på ett sätt men som denne säger skälv så är det redigt svårt att komma med så mycket hårdfakta i en R1 så jag ser det inte som så konstigt spel från Poj egentligen.

Dock så ser jag väldigt lite respons på min långa post om Brynolf???
Brynolf har inte gett oss mer än Poj men där räknar vi väl med mer vettigt bybojobb i en R1 eller?

Känns som några här nu bara röstar poj för att rädda Brynolf.

Back