Varulv Kungariket Död: Varulv - R1

Vilken princip ska gälla för Bosättningen?

• Total voters
    10
@Basenanji - Du vill veta mina mest ulviga men jag har inga. Jag tror ju mer på Väktare, därav att jag valde det så de som inte väljer väktare är väl mest misstänkta ur den synvinkeln. Även det är ju väldigt tunnt då det inte är någon stor fördel och en del nackdelar med båda.
I runda ett så finns det inte mycket mer att gå på än "magkänsla" och jag har ingen sådan för någon spelare. Efter första rundan kommer det att finnas mycket mer att diskutera. Framförallt kommer det att vara varför vi röstade på den eller den.

Bara jag som stör sig lite på att @Big Mama varit ganska vocal om pollen, men ändå inte själv har röstat i den?

Tycker Vimes format är bra! Här får ni se hur jag ser på er andra:

Kan rösta ut:
POJ, Stradh, Brynolf

Kan acceptera utröstning på:
Vimes, Octagonal

Tycker inte vi ska rösta ut:
Anthrox, Sidd, Sömniga Isaac, Big Mama

@Basenanji - Du vill veta mina mest ulviga men jag har inga. Jag tror ju mer på Väktare, därav att jag valde det så de som inte väljer väktare är väl mest misstänkta ur den synvinkeln. Även det är ju väldigt tunnt då det inte är någon stor fördel och en del nackdelar med båda.
I runda ett så finns det inte mycket mer att gå på än "magkänsla" och jag har ingen sådan för någon spelare. Efter första rundan kommer det att finnas mycket mer att diskutera. Framförallt kommer det att vara varför vi röstade på den eller den.
Grejen är att det där resonemanget passar väl in på en ulvs taktik att ligga lågt. Att däremot vara transparent och tydlig (även om bvi har fel) är byboigt.

Din magkänsla betyder något. Att inte vilka säga något om andra är mer tveksamt.

Kan rösta ut:
Sidd, Sömniga Isaac, Brynolf

Kan acceptera utröstning på:
Big Mama, Octagonal, POJ

Tycker inte vi ska rösta ut:
Vimes, Basenanji, Stradh

Jag tycker SI och Brynolf är för inkognito och medlytande, och Sidd för kaosig för min smak.
Tycker Vimes och Basse drar bra bybolass, och en röst på Stradh känns mest som lättja för att slippa ta ställning.
Har delade åsikter om BM, Octa pch POJ, men lägger mig nog inte själv där på.

Jag tror inte heller Sidd är ulv. Däremot kan Anth vara det. Väldigt tacksamt ulvlir att jabbas med Sidd i det här läget.

Röst: @Anthrox

Jag tycker annars Vimes och BM känns gröna just nu. Sidd är nog lugn också.

Några lågflygare, inklusive mig själv som vi i brist på andra trådar att dra i kan hänga.

Nu har jag turboskummat igenom tråden. Jag ser inga konkreta case med någon som helst substans mot någon, mest generell pajkastning.
AD 20... Ja..visst. Jag ser inget fdirekt för eller mot, så jag kan öleka med här.
Röstnigen. Jag vill lusläsa reglerna en gång till innan jag röstar, men jag lutar mot siare tror jag. Beronde på regeltolkningen.
Återkommer efter regelläsning...som inte ska skummas i samma takt som 13 sidor blaj poster

Bara jag som stör sig lite på att @Big Mama varit ganska vocal om pollen, men ändå inte själv har röstat i den?
Godafton, hemma nu och läser.

Anledningen till att jag inte röstat på Väktare/Siare än är för att jag varit väldigt velig. Siande i alla dess skumma möjliga former skulle kunna ge oss mer information än vad väktande gör. MEN, nu har Sidd tydliggjort ytterligare två snea saker: 1. Siarens måste vara kvar i lägret = minskar chansen för lyckat siande i och med att dels måste en bybo få förmågan och dessutom måste hen vara kvar i lägret. 2. Spelare som dör samma runda som de bli siade kommer vi som det verkar inte få färg på.

Detta i kombination med att ulvar kan bli siare och sätta igång att råljuga för byn och göra att vi kommer titta ännu mer snett på varandra än vad vi redan gör. Och så det vanliga med att en siare måste berätta för byn att hen är siare för att kunna meddela resultatet och kan därmed med stor risk bli nattmördad nästa natt.

Nää, siaren är VÄRDELÖS denna gång! Det får bli Väktare för mig, så.

Röst: @StradhLestat

Sorry Stratten, jag tycker de som har möjlighet att delta ska få vara kvar lite till så du får ledigt.

Rent misstankemässigt är det annars Anthrox och Brynolf och kanske POJ och kanske ... faktiskt alla ni andra!

Röst: @Big Mama
Att lägga röst på Stradh i det här läget känns som sagt som oerhört slappt, för att slippa ta ställning till något reellt. En röst på Stradh är liksom inte en röst på misstänkt beteende utan en undanflykt.

Artificiell Deadline AD kl 20:00!

För att strukturera upp vem som ska gå först på den Stora Tigerjakten= drevas ut= röstas ut!
Då har vi sen 2 tim på oss att tjafsa om varför folk röstar på Basse i stället för det självklara valet Brynolf🏋️‍♀️🦊
Det finns en bra grej för byn.
Å det är att nattmördande ulvar måste chansa på vilka som blir kvar i bosättningen.
Om ingen annan får en röst på sig.
Då får SL lotta vilka som följer med på den Stora Tigerjakten (plats 2-4).
Kanske vi slipper nattmord då med oddsen 3-4 nästan 50%.
Jag är världens trögaste. Varför ska vi ha en deadline 20.00? Vi ser väl hela tiden vad alla röstar (i alla fall när någon duktig serverar oss staplar) och kan diskutera oss fram till vilka som ska gå eller om SL ska få välja alla utom Number One.

Jag är världens trögaste. Varför ska vi ha en deadline 20.00? Vi ser väl hela tiden vad alla röstar (i alla fall när någon duktig serverar oss staplar) och kan diskutera oss fram till vilka som ska gå eller om SL ska få välja alla utom Number One.
För att vi ska flytta ALLA röster till den som leder så inga andra röster finns, så jaktlaget blir framslumpat.

Röst: @Big Mama
Att lägga röst på Stradh i det här läget känns som sagt som oerhört slappt, för att slippa ta ställning till något reellt. En röst på Stradh är liksom inte en röst på misstänkt beteende utan en undanflykt.
Jo, jag kan tänka mig att vänta en runda med att byn tar ställning.
For the record: jag ser Anthrox och Brynolf som mest ulviga följt av POJ och Octagonal.

Jo, jag kan tänka mig att vänta en runda med att byn tar ställning.
For the record: jag ser Anthrox och Brynolf som mest ulviga följt av POJ och Octagonal.
Varför röstar du då på Stradh?

För att vi ska flytta ALLA röster till den som leder så inga andra röster finns, så jaktlaget blir framslumpat.
Det kan vi gärna göra, vad har det med AD att göra? Räcker väl om alla har flyttat till Number One med god marginal innan klockan 22?

Jag trodde AD var ett verktyg för de tillfällen när vi vill att alla röstar oberoende av varandra. "Ett, Två, Tre, Alla visar vad de röstar på nu exakt samtidigt."

Det kan vi gärna göra, vad har det med AD att göra? Räcker väl om alla har flyttat till Number One med god marginal innan klockan 22?

Jag trodde AD var ett verktyg för de tillfällen när vi vill att alla röstar oberoende av varandra. "Ett, Två, Tre, Alla visar vad de röstar på nu exakt samtidigt."
Vi måste ju ha en tid då röstningen officiellt avslutas, annars vet vi ju inte vilka röster som är genuina. Hade vi inte haft AD hade vi ju inte vetat vem som faktiskt ska bli utröstad.

Back