Nekromanti Krank kollar Game of Thrones

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,675
Location
Eslöv
krank;n108718 said:
Ah, det var Lancel. Kung Gris' hjälpande hand, right? Som sagt, man skulle säkert fatta det men jag brydde mig bara inte tillräckligt.
Precis. Han fick bli riddare efter kungen dog.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Lukas;n108683 said:
Betyder det här att det inte blir en kickstarter?
Vad gör jag då om jag ville ha en livestream av dig i dina kalsonger, tittande på tv?
Nätbrynja som stretch goal?
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Jag blir bara så glad över säsong 2. Och för att smeka Kranks' ego lite till, denna tråd har helt ärligt vart en av få trådar jag orkat läst och dessutom blivit riktigt glad av på forumet de senaste veckorna.


Så säsong 2:
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,926
Location
Ludvika
kloptok;n108745 said:
Tvärtom ger nog en mer lyckad kickstarter.
Där får man för att man försker sig på ett mer koplext och subtilt skämt. Folk kommer bara och drar det mest uppenbara istället...
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Rymdhamster;n108747 said:
Där får man för att man försker sig på ett mer koplext och subtilt skämt. Folk kommer bara och drar det mest uppenbara istället...
En lyckad kickstarter kan inte vara subtil, den måste vara attraktiv för verklighetens folk.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,926
Location
Ludvika
kloptok;n108748 said:
En lyckad kickstarter kan inte vara subtil, den måste vara attraktiv för verklighetens folk.
Ännu ett skämt förlorat i ett hav av krasshet.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,615
Location
Huddinge
Rymdhamster;n108749 said:
Ännu ett skämt förlorat i ett hav av krasshet.
Kloptok främsta hobby (förutom att spå i stjärnor) är att döda skämt.
Jag misstänker att han bevittnat en misshandel på en clown och därför känner sig besvärad varje gång någon drar ett skämt.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
kloptok;n108748 said:
En lyckad kickstarter kan inte vara subtil, den måste vara attraktiv för verklighetens folk.
Men nu talar du om stora kickstarters.
Talar vi om riktigt små, mikroskopiska kickstarters, börjar plötsligt andra regler gälla.

Detta gäller specifikt när en enskild betalning för själva kickstartern är större än själva kickstarter-målet, kallad Planck-värdet för kickstarten. Plötsligt börjar Heisenbergs osäkerhetsprincip gälla och man börjar tala om Schrödingers kickstarter, där den första betalningen kollapsar själva kickstarten.
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Lukas;n108755 said:
Kloptok främsta hobby (förutom att spå i stjärnor) är att döda skämt.
Jag misstänker att han bevittnat en misshandel på en clown och därför känner sig besvärad varje gång någon drar ett skämt.
En dag ska vi göra upp på allvar du och jag. Bara du och jag i en mörk gränd. Klädkod: clown.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
anth;n108756 said:
Detta gäller specifikt när en enskild betalning för själva kickstartern är större än själva kickstarter-målet, kallad Planck-värdet för kickstarten. Plötsligt börjar Heisenbergs osäkerhetsprincip gälla och man börjar tala om Schrödingers kickstarter, där den första betalningen kollapsar själva kickstarten.
Du kan antingen veta hur lång tid det är kvar på kickstartern - ELLER hur mycket som den dragit in, men inte båda sakerna samtidigt?

Och, enligt principen om bevarande av information, om kickstartern sugs in i ett svart håll och genererar Hawkings-strålning, så är informationen från kickstartern bevarad i strålningens frekvens..?
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Sapient;n108785 said:
Och, enligt principen om bevarande av information, om kickstartern sugs in i ett svart håll och genererar Hawkings-strålning, så är informationen från kickstartern bevarad i strålningens frekvens..?
Nej nej, Hawkingstrålningen är termisk och slumpmässig. För att svara på vad som händer med informationen som kickstartern innehåller behöver vi använda den holografiska principen, fast applicerat på kranks GoT-tittande. I det här specifika fallet så borde det vara en relation mellan informationen som finns i kranks vardagsrum där han sitter i nätbrynja och äter chips och kollar på GoT säsong 2 (i en hyperbolisk rumtid med negativ krökning förvisso) och den information som finns i skärmen han tittar på (i approximationen att skärmens innehåll kan antas beskrivas av en konform fältteori).
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
kloptok;n108791 said:
Nej nej, Hawkingstrålningen är termisk och slumpmässig.
Thornit! Preskill vann vadet!

kloptok;n108791 said:
För att svara på vad som händer med informationen som kickstartern innehåller behöver vi använda den holografiska principen, fast applicerat på kranks GoT-tittande. I det här specifika fallet så borde det vara en relation mellan informationen som finns i kranks vardagsrum där han sitter i nätbrynja och äter chips och kollar på GoT säsong 2 (i en hyperbolisk rumtid med negativ krökning förvisso) och den information som finns i skärmen han tittar på (i approximationen att skärmens innehåll kan antas beskrivas av en konform fältteori).
Informationen projicerad på en negativt krökt rumtid, torde ge en funktion av krank vid teven, medan motsvarande projektion på en rumtid med positiv krökning ger en funktion av innehållet som visas på skärmen. Men i båda projektionerna, kan inversen (den andra informationen) erhållas genom Wick-rotation - dvs vi har ett fall av sk imaginär information.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Jag funderade på att se säsong 2 om krank gjorde det. Delat lidande är dubbelt lidande, som man säger.

Jag har sett säsong 1, och utöver de problem krank nämner, så är det uppenbart att det inte ens finns en poäng att sympatisera med karaktärer - och det är för att de dör när fan som helst. Det är värre än Kill 'em all Tominos massmord av huvudpersoner i Gundam (med mera), för där kan man investera sig i personerna* och veta att det är en stor grej om någon dör innan finalen. I GoT är det fan bara ett grått gytter av folk man kan ge fan i, med en jävla massa interpersonellt tjafs (som krank sagt) som ändå inte spelar någon roll för sedan dör någon och tjafset var helt meningslöst och bara ett sätt att fylla ut tiden. Fast i TV-serien är de bokstavligt tidsfyllnad, för Herr Martin vet inte hur man skippar framåt i tiden.

Dessutom har jag bara sett säsong 1 och vet vem som går segrande ut ur det hela.

... Så egentligen skulle jag inte bidra med något utöver att +1:a vartenda av kranks inlägg, antar jag. Jag är lite mer tolerant vad gäller aschlen men det är väl typ det som skiljer oss.

*och det finns en större mängd sympatiska personer, utöver det
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Max Raven;n108814 said:
Jag har sett säsong 1, och utöver de problem krank nämner, så är det uppenbart att det inte ens finns en poäng att sympatisera med karaktärer - och det är för att de dör när fan som helst.
Med den inställningen och logiken så finns det ju då inte någon anledning till att sympatisera med en enda person i det riktiga livet ens, för dom kommer ju dö ändå... :wink:
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,675
Location
Eslöv
Snart är det dags igen...
För att förbereda Krank of House Krank (så han inte blir lat mellan säsong 1 och säsong 2) så kommer jag smälla upp lite lore videos här som är gjorda för fans av serien mellan säsong 1 och säsong 2.

Först ut på listan är Stannis Baratheon, mellanbror mellan Kung Gris och Renly (homosexuella killen som ville bli kung). Eftersom Joffrey är bastard så är det enligt lagen Stannis Baratheon som borde vara Kung av järnstolen.

Här nedan berättar han lite om upproret som hans bror ledde mot den galna Kungen, vilken roll han fyllde i den och vilken roll han fylla i kommande säsong(er)!

 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne
Jag lyckades faktiskt se igenom hela den där youtubefilmen, men det var nätt och jämnt att jag lyckades hålla ögonen öppna. Jag missade nog flera "viktiga" passager". Alltså, är det tänkt att man ska finna sånt där intressant? Det är ju som de där urtråkiga kungalängderna som alla vettiga historialärare kastat åt sidan vid det här laget.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,675
Location
Eslöv
krank;n108869 said:
Jag lyckades faktiskt se igenom hela den där youtubefilmen, men det var nätt och jämnt att jag lyckades hålla ögonen öppna. Jag missade nog flera "viktiga" passager". Alltså, är det tänkt att man ska finna sånt där intressant? Det är ju som de där urtråkiga kungalängderna som alla vettiga historialärare kastat åt sidan vid det här laget.
Kom igen! Artworken är ju najs som fan!
Och voice-actingen är najs också!

Fine. Jag ska mata dig med sånt du gillar. Meta-plott grejer! Nights watch och white walkers!


(Hemlis vem som läser upp det)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne
Mundo;n108871 said:
Kom igen! Artworken är ju najs som fan!
"Najs"? Det ser ju ut som om nån tagit sånt där fult blyertsklotter som folk hade istället för illustrationer i rollspelsböcker förr i tiden och färglagt lite bara.
 
Top