Nekromanti Krank kollar Game of Thrones

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,974
Location
Ludvika
krank;n108313 said:
Om S02 blir av så kommer det sannolikt bli i mycket lägre takt - snart börjar jag jobba igen och då kommer det att finnas betydligt mindre tid. Kanske en gång i veckan. Eller ja, början kanske blir i samma takt, men när jag börjar jobba kommer takten att minska betänkligt.
Desto bättre! Då kan jag basera det jag skriver på din recension i lugn och ro.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,616
Location
Rissne
Jag funderar också på om jag ska försöka smeka mitt ego ytterligare genom att återpublicera de här recensionerna på typ min annars ganska insomnade blogg eller så...
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,678
Location
Eslöv
Om Krank inte gör säsong två bör vi kalla honom Krank av Hus Krank, The Oathbreaker.
Housewords: "Our promises are wind."
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,616
Location
Rissne
Rymdhamster;n108319 said:
Har du övervägt en Crowdfunder inför säsong två?
Haha... Det kanske vore något. Typ såhär:

Jag beräknar 1 avsnitt per vecka, så 4 avsnitt per månad. Det tar mig alltså 2.5 månader att se en säsong. Det kostar 72 spänn för HBO Nordic per månad, så varje säsong kostar 72*2.5 = 180:-. Säg 200 inkl. sveda och värk. Första målet är 200, får jag ihop 400 ser jag S03 också, 600 S04 osv upp till S05. Andra stretch goals: 1000:- Jag läser böckerna, 600:- jag skapar illustrationer där jag sätter fast penisar på alla karaktärers porträtt. DVD:er med nedan nämnda livestream kan komma som addons.

Bidra med:

1:- Du bryr dig egentligen inte.
20:- Vanligt bidrag.
100:- Du får inscannade kopior av mina lösa anteckningar.
200:- Du får tillgång till den exklusiva livestreamen där jag filmar mig själv med webcam medan jag sitter i bara kallingarna och ser på serien.

Eventuellt överflöd som inte går till HBO Nordic behåller jag och stoppar i egen ficka.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,616
Location
Rissne
Mundo;n108323 said:
Om Krank inte gör säsong två bör vi kalla honom Krank av Hus Krank, The Oathbreaker.
Housewords: "Our promises are wind."

Fast det är direkt felaktigt. Den ed jag svor var specifikt om säsong 1. Jag sade: "Ge mig ett antal avsnitt mellan 5 och 10 att se innan jag kan avfärda serien, så ser jag dem". Du sade 10. Jag ser 10. Allt utöver det bör ses som bonus =)
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,974
Location
Ludvika
krank;n108324 said:
Haha... Det kanske vore något. Typ såhär:

Jag beräknar 1 avsnitt per vecka, så 4 avsnitt per månad. Det tar mig alltså 2.5 månader att se en säsong. Det kostar 72 spänn för HBO Nordic per månad, så varje säsong kostar 72*2.5 = 180:-. Säg 200 inkl. sveda och värk. Första målet är 200, får jag ihop 400 ser jag S03 också, 600 S04 osv upp till S05. Andra stretch goals: 1000:- Jag läser böckerna, 600:- jag skapar illustrationer där jag sätter fast penisar på alla karaktärers porträtt. DVD:er med nedan nämnda livestream kan komma som addons.

Bidra med:

1:- Du bryr dig egentligen inte.
20:- Vanligt bidrag.
100:- Du får inscannade kopior av mina lösa anteckningar.
200:- Du får tillgång till den exklusiva livestreamen där jag filmar mig själv med webcam medan jag sitter i bara kallingarna och ser på serien.

Eventuellt överflöd som inte går till HBO Nordic behåller jag och stoppar i egen ficka.
Jag skulle sponsra. Kanske inte med tvåhundra spänn, men kanske en hundring.
 

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Joined
4 Nov 2006
Messages
572
Location
Skogen
Jag skulle lätt betala 200:- bara för att få den där videon som sedan kommer rulla på Gothcon.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,616
Location
Rissne
pappa;n108332 said:
Jag skulle lätt betala 200:- bara för att få den där videon som sedan kommer rulla på Gothcon.

SAN loss 20+2t20!
 

LordTengel

Swordsman
Joined
26 Jan 2003
Messages
526
Location
Linköping
krank;n108324 said:
Haha... Det kanske vore något. Typ såhär:

Jag beräknar 1 avsnitt per vecka, så 4 avsnitt per månad. Det tar mig alltså 2.5 månader att se en säsong. Det kostar 72 spänn för HBO Nordic per månad, så varje säsong kostar 72*2.5 = 180:-. Säg 200 inkl. sveda och värk. Första målet är 200, får jag ihop 400 ser jag S03 också, 600 S04 osv upp till S05. Andra stretch goals: 1000:- Jag läser böckerna, 600:- jag skapar illustrationer där jag sätter fast penisar på alla karaktärers porträtt. DVD:er med nedan nämnda livestream kan komma som addons.

Bidra med:

1:- Du bryr dig egentligen inte.
20:- Vanligt bidrag.
100:- Du får inscannade kopior av mina lösa anteckningar.
200:- Du får tillgång till den exklusiva livestreamen där jag filmar mig själv med webcam medan jag sitter i bara kallingarna och ser på serien.

Eventuellt överflöd som inte går till HBO Nordic behåller jag och stoppar i egen ficka.
Hur mycket för att få sitta med och äta tacos och se det hela live?
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Jag orkade aldrig se mer än första säsongen, men eftersom det ändå hör lite till allmänbildningen (eller nåt, det är vad alla pratar om hela tiden iaf) så har jag länge tänkt att jag borde se mer. Så om det blir en säsong två med ett avsnitt i veckan så kan jag tänka mig att haka på. Recensionerna har varit mycket uppskattade.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
krank;n108324 said:
Haha... Det kanske vore något. Typ såhär:

Jag beräknar 1 avsnitt per vecka, så 4 avsnitt per månad. Det tar mig alltså 2.5 månader att se en säsong. Det kostar 72 spänn för HBO Nordic per månad, så varje säsong kostar 72*2.5 = 180:-. Säg 200 inkl. sveda och värk. Första målet är 200, får jag ihop 400 ser jag S03 också, 600 S04 osv upp till S05. Andra stretch goals: 1000:- Jag läser böckerna, 600:- jag skapar illustrationer där jag sätter fast penisar på alla karaktärers porträtt. DVD:er med nedan nämnda livestream kan komma som addons.

Bidra med:

1:- Du bryr dig egentligen inte.
20:- Vanligt bidrag.
100:- Du får inscannade kopior av mina lösa anteckningar.
200:- Du får tillgång till den exklusiva livestreamen där jag filmar mig själv med webcam medan jag sitter i bara kallingarna och ser på serien.

Eventuellt överflöd som inte går till HBO Nordic behåller jag och stoppar i egen ficka.
Patreon? :)
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,678
Location
Eslöv
Klockan är halv åtta... LittleKrank of house Fingers sitter förnöjt i sin intrig och stryker sitt skägg.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,974
Location
Ludvika
Mundo;n108441 said:
Klockan är halv åtta... LittleKrank of house Fingers sitter förnöjt i sin intrig och stryker sitt skägg.
He's done good. Han kan väl få ta lite helgledigt i alla fall?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Mundo;n108441 said:
Klockan är halv åtta... LittleKrank of house Fingers sitter förnöjt i sin intrig och stryker sitt skägg.
Jag läste tidigare idag på FB att han övervägde att gå till stranden, Nörd som han e så kan man ju bara anta att han brunnit upp i solskenet.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Jag har lite vant mig vid en daglig fix game of krank. Kommer att bli svårt att somna utan den. :)
Men hoppet är inte ute än. Jag tror att han som bäst filar på sina formuleringar.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,616
Location
Rissne
Jag har sett GoTS01E09.

ledningen till att det blev en smula sent är för att jag installerat Windows 10 på min dator, och därmed behövt lägga tid på att återinstallera en massa program och grejer...

En av de saker jag ändå kan uppskatta med serien är att den åtminstone växlar mellan flera olika rätt ointressanta spår i berättelsen. Det piggar upp lite. Lite på samma sätt som när man spelar Quake och får byta mellan brungröna banor och andra brungröna banor. Omväxling förnöjer.

Hursomhelst, spåren just nu:

Drogo är på väg att dö av sina skador. Daenerys beordrar horden att stanna och slå läger. Sen får hon en häxa att skvätta höstblod på Drogo och utföra ond och förbjuden blodsmagi - för let's face it, utan Drogo är hon rökt. Sen börjar hennes barn födas tror hon, och den enda barnmorska i närheten är den som håller på med ond magi. Så riddar whats-his-name bär in henne i onda-magi-tältet.

Det märks förresten att blodsmagi är något riktigt coolt. Annars hade de inte förvägrat oss tittare att få se hur det ser ut. Vi får bara se tråkiga saker; allt coolt sker nån annanstans, eller för länge sen.

Tyrion tar sig en kurtisan och blir beordrad att stå i frontlinjen tillsammans med sina barbarer. Han drar en snyfthistoria (*gäsp*) om sitt giftemål med en prostituerad. Tydligen hade Slimie kört världens mest poänglösa och avancerade scenariot för att Tyrion skulle bli av med oskulden. och Tyrion fattade aldrig vad det handlade om. VEM BRYR SIG moving on. Tyrion leder sina barbarer, slås i backen, vaknar, lever fortfarande.

Robb och Cat lyckas fixa så de får ta sig över en flod genom att lova att Arya och Robb gifter sig med den äcklige gubbfan som styr över bropassagens ungar. Sen lyckas de få tag på Slimie, som de slår i järn

Ned får påhälsning av spindeln, som övertalar honom att erkänna. Han erkänner, inför en folkmassa där bland annat Arya ingår, och sen beodrar Rapey McCreepy att hans huvud ska huggas av. Då huggs hans huvud av.

Kontinuitet:
  • Drogo döende, utsätts för blodsmagi
  • Daenerys börjar föda?
  • Tyrion leder barbarer.
  • Robb får tag på Slimie.
  • Ned blir halshuggen.
Genomgången i övrigt:
  • Otroligt tråkiga miljöer Zzzzzz...
  • Tuttar. Ja, ett par. Tyrions nya tjej.
  • Syskon som knullar. Nej.
  • Våldtäktscen. Nej.
  • Alla är osympatiska. Ja.
  • Folk dör hopp som happ. Ja, faktiskt. Äntligen! Jag trodde att Ned skulle klara sig längre. Märk väl: inte hoppades. Trodde. Nu slipper jag det självrättfärdigande hederskulturella aset framöver.
  • En rätt intressant metaplott. Öh, nä.
  • Alldeles för mycket interpersonellt tjafs. Mer tjafs. Nästan hela avsnittet är ju för fan bara transportsträckor och tjafs.
  • Nånting nånting drakar. Daenerys använder ordet, men vafan. Not good enough.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Mundo;n108298 said:
krank said:
Daenerys hindrar några av hästbarbarerna från att plocka kvinnliga slavar att våldta. När en av hästbarbarerna klagar, dödas han av Drogo.

DÖDAS HAN MED BARA HÄNDERNA TROTS ATT SNUBBEN SLÅSS MED ETT SVÄRD! DROGO DROGO DROGO DROGO!

DROGO DROGO DROGO DROGO!
Drogo be like
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,678
Location
Eslöv
krank;n108455 said:
Jag har sett GoTS01E09.
Några saker.
Arya plockades upp av Yoren (Nights watch recruiter).
Jon Snow får ett valyrian steel svärd av The Old bear.

Also... Vill du att Drogo ska bli helad av den onda blodmagin? Är du orolig att Mr. Manly Jr. Manly inte ska klara det för Daenerys behöver honom?

SÄG DET KRANK! SÄG ATT DU VILL ATT DEN SKÄGGIGA MANLIGA MANSBARBAREN SKA LEVA!


 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,616
Location
Rissne
Mundo;n108461 said:
Några saker.
Arya plockades upp av Yoren (Nights watch recruiter).
Jon Snow får ett valyrian steel svärd av The Old bear.
Ah, visstja. Snows svärd glömde jag, men Yoren kände jag nog helt enkelt inte igen. Jag såg mest att nån snubbe - som fattade vem hon var - gjorde att hon slapp se när pappsen blev ett huvud kortare.

Mundo;n108461 said:
Also... Vill du att Drogo ska bli helad av den onda blodmagin? Är du orolig att Mr. Manly Jr. Manly inte ska klara det för Daenerys behöver honom?

SÄG DET KRANK! SÄG ATT DU VILL ATT DEN SKÄGGIGA MANLIGA MANSBARBAREN SKA LEVA!
Jag är ganska säker på att Daenerys skulle hitta nåt sätt att klara sig ändå; om inte annat kan ju Vad-han-nu-heter säkert hjälpa henne att fly från barbarerna.

Vad jag hoppas på är ju att Drogo ska bli nånting mörkt och coolt och demoniskt av den mörka, coola och demoniska blodsmagin. Att han helt enkelt ska uppgraderas från "hästknullarbarbar" till "superonding". Men den här serien är alldeles för mjäkig för det, så jag gissar att han antingen 1) dör eller 2) får leva vidare som typ sitt tidigare jag mer eller mindre. Där 1) är mycket mer tilltalande som alternativ.
 
Top