Nekromanti Krank går BÄRSÄRK!

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,263
Location
Örebro
RipperDoc said:
Jag vet inte var det här gick snett någonstans men detta var en välbehövlig och positiv förändringen av forumens utseende, som trots allt sett ut som fan ganska länge. En del folk fastnade för borttagandet av en specifik funktion utan en tydlig motivering - men på det stora hela var det en småsak.

Jag tycker du ska vara stolt över att du valde att ta tag i detta och göra en förändring - att överhuvudtaget göra något alls i ideella sammanhang som dessa är en bragd i sig. Folk kommer snart glömma bort förändringen men vänja sig och om 6 månader kommer ingen vilja gå tillbaka. Och om någon ändå slutligen bestämmer att ta tillbaka Senaste trådarna - inga problem, bara någon får tummen ur och gör det.

Folk (på alla sidor om stängslen) borde ta ner de stora trummorna och växla ner till ettan och krypköra till närmsta café för en :tekopp: . Eller ta en :zeppelinare:
+2
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,564
Location
Rissne
CapnZapp said:
Jag tycker fortfarande att "mera luft" inte måste betyda "mer än hälften luft". (Man fick ju återupprepa sina önskemål! :gremsmile: )

Alltså att inte sätta en fix bredd på quotefönster, utan relativt värde (säg 75% av fönstrets bredd).

Har sajtens utseende testats på riktigt höga upplösningar (nu menar jag uppåt 2000 pixlar i bredd)?
Jag vill mest bara påpeka att jag inte kommer att göra ett dugg åt det här. Inte mitt bord.

Däremot kan jag ge en sista känga: 75% är en dålig idé eftersom det blir för smalt för små skärmar och för brett för breda. Optimalt antal tecken per rad är mellan 39 och 45, om målet är läsbarhet.

Men som sagt, jag tänker inte göra något. Prata med Vän av ordning eller nån. =)
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Hej, om du har problem med storleken på ramen, lägg till ett bokmärke i din webläsare, ändra länken till nedanstående text och klicka på bokmärket. Vips har du 75%! Vill du ha detta bestående så måste du använda greasemonkey-script vilket är utanför dagens agenda (men googla för all del).

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Code:</div><div class="ubbcode-body ubbcode-pre" ><pre>
javascript:(function(){document.getElementById('content').style.width="75%";})();
</pre></div></div>
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
RipperDoc said:
Hej, om du har problem med storleken på ramen, lägg till ett bokmärke i din webläsare, ändra länken till nedanstående text och klicka på bokmärket. Vips har du 75%! Vill du ha detta bestående så måste du använda greasemonkey-script vilket är utanför dagens agenda (men googla för all del).

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Code:</div><div class="ubbcode-body ubbcode-pre" ><pre>
javascript:(function(){document.getElementById('content').style.width="75%";})();
</pre>
</div></div>
Tackar men jag är inte säker på att jag förstår.

Menar vi samma sak med "ramen"? Jag menar bredden på den ruta citerad text hamnar i. (Som för övrigt verkar ha samma bredd som rutan du skriver text i, när du gör nya inlägg).

Inte bredden på forumsidan i sin helhet, den följer med snällt när jag gör mitt browserfönster bredare.

Edit: Men tackar för omtanken. Jag tror nog jag helt enkelt står ut med layouten såsom den serveras, så länge jag orkar.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
krank said:
Jag vill mest bara påpeka att jag inte kommer att göra ett dugg åt det här. Inte mitt bord.

Däremot kan jag ge en sista känga: 75% är en dålig idé eftersom det blir för smalt för små skärmar och för brett för breda. Optimalt antal tecken per rad är mellan 39 och 45, om målet är läsbarhet.

Men som sagt, jag tänker inte göra något. Prata med Vän av ordning eller nån. =)
1) Hade jag inte sett hur det skurit sig mellan redaktionen och andra läsare hade jag kanske blivit förolämpad över att bli skriven på näsan som om du skulle veta bättre än dina läsare hur de vill ha det.

2) Att citerad text kryper ihop längst till vänster i ett knyttigt fönster är inte funktionellt hur du än försöker sälja det. Och varför omsorgen om citerad text när vanlig text tillåts breda ut sig i hela fönstrets bredd?!?

Men skit samma.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,564
Location
Rissne
CapnZapp said:
2) Att citerad text kryper ihop längst till vänster i ett knyttigt fönster är inte funktionellt hur du än försöker sälja det. Och varför omsorgen om citerad text när vanlig text tillåts breda ut sig i hela fönstrets bredd?!?
Du har rätt. Precis som RipperDoc läste jag ditt inlägg för snabbt, och missade att det handlade om quotefönstret.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Angående feedback

Hej allihopa!

Nu när vi alla börjar fundera på det som varit, och det som komma skall, vill jag passa på att dela med mig av följande meddelande.

All feedback är värdefull, och vi vill att ni fortsätter ge feedback. Den kan ges i denna tråd, den kan ges i andra trådar där så är lämpligt, eller den kan ges direkt i meddelanden till redaktionen, till exempel till mig.

Som sagt, all feedback är värdefull, och ingen får avfärda en annan användares feedback så som varandes "dålig" eller "onödig". Det betyder förstås inte att man inte får ha feedback på feedback, alltså är det okej att diskutera huruvida en ändring eller förslag på ändring uppnår sitt syfte, eller har oönskade följder.

Men såga inte varandra.

Som tidigare sagts håller redaktionen på att ta till sig all feedback, men vi kommer inte nödvändigtvis ge oss in i diskussioner kring enskilda ändringar och förslag just precis nu.

Allas feedback kommer att tas i beaktning vid det fortsatta arbetet.

Buggar kan rapporteras så som ni finner bäst, så ska vi försöka åtgärda dem snarast. Betänk dock att vi för tillfället har lite resursbrist, och därför inte kan åtgärda allting direkt.

Dock är det okej att skicka meddelanden till mig och påminna om buggar som vi inte åtgärdat. Det kan ju hända att det faller mellan stolarna, och då kan ni påminna mig, så följer jag upp frågan.

Summa summarum. Fortsätt ge feedback om ni vill, och var trevliga mot varandra när ni kommenterar andras feedback.

Frågor och funderingar kring detta inlägg tas med fördel via ett privat medddelande till mig.

/Magnus
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Riktigt sen till festen

Hinner sällan posta nuförtiden men från min lurkartillvaro vill jag ge en stor och guldglänsande ELOGE till Krank för en väl genomförd bärsärkagång. Snyggt och tydligt har det blivit. :gremsmile:
 
Top