Kontroversiella (?) tv-program för barn

TobiasEkwall

Swordsman
Joined
26 Aug 2007
Messages
532
Så i grunden är det en fråga om sexuell läggning: antingen är man metamfiezomaiofil eller metamfiezomaiofob. :)
Det här skämtet flög över huvudet på mig min vetenskaps grekiska är inte nog högt utvecklad för att jag ska kunna fånga det

Jag får helt enkelt utgå från att det är fyndigt och skratta.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Det här skämtet flög över huvudet på mig min vetenskaps grekiska är inte nog högt utvecklad för att jag ska kunna fånga det

Jag får helt enkelt utgå från att det är fyndigt och skratta.
Ika är ju mimare och rädsla för för mimare, clowner och andra sminkade personer heter metamfiezomaiofobi.
Suffixet -fobi används för saker man inte tycker om och -fili används för saker man tycker om.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,541
“It was said that [Vetinari] would tolerate absolutely anything apart from anything that threatened the city*... [Footnote] And mime artists. It was a strange aversion, but there you are. Anyone in baggy trousers and a white face who tried to ply their art anywhere within Ankh's crumbling walls would very quickly find themselves in a a scorpion pit, on one wall of which was painted the advice: Learn The Words.”
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Var är rollpelskopplingen i denna tråd?

Av de nämnda programmen tror jag det är svårt att inspireras till rollspel av Ika i rutan, men däremot Skrotnisse! Hade varit jättekul att spela Troubleshooters i Skrotnissesetting!
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,142
Location
Stockholm
Av de nämnda programmen tror jag det är svårt att inspireras till rollspel av Ika i rutan, men däremot Skrotnisse! Hade varit jättekul att spela Troubleshooters i Skrotnissesetting!
Förslag på kommande bok @Krille

Mimartister är ju en undergrupp till clowner
Det är något annat jag inte fattat, denna clownskräk/hat.

Handlar det inte om att de framför allt associeras med sådana där gatuartister som dräller efter turister, snarare än scenkonst och liknande?
Ingen ide, men det känns inte så när folk klagar på dem
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Dessutom vet ja alla att mimare, clowner och levande statyer är aggressiva och farliga för sin omgivning.
Håll er undan om ni inte vill bli nedslagna. :)
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,573
... däremot Skrotnisse! Hade varit jättekul att spela ...
Jag har tänkt samma sak. Udda men samtidigt mysiga karaktärer, långt ifrån storslagna hjältar, som råkar ut för märkliga saker. Kanske förvanskas någon till en apa och som belöning blir det gräddtårta. Jag kan dock inte bestämma mig för vilket regelsystem jag vill ha. Troubleshooters har fel känsla tycker jag, men Troika! kanske ...
 
Top