Varulv [KoK] - R2

Accepterar du ordförande Sidds paket?

• Total voters
    12
0-3 var jag förstås mer intresserad av.
Kommer du ljuga om den så är du röd.
Varför tycker du att det är så här? För det finns ju fler scenarion liksom, men du har bara stenhårt hakat upp dig på att sätta dit Fjodde. Om du verkligen är en bybo hade du behövt ta ett steg tillbaka för flera timmar sen och analysera situationen, men istället gräver du dig bara djupare in i ditt tunnelseende.

Ok, som jag förstår det är ditt förslag (som du röstat ja till) att du hänger Fjodde och tar 1-1 i poäng. Är det rätt? Ska kolla om jag hittar vad du valt för ordförande nånstans, om någon har det i huvudet får ni gärna peka.

Eftersom du inte lagt någon röst som fångas av rösträknare tolkar jag det som att du föreslår att du väljer fritt, och vi väljer om vi vill att du ska göra det eller inte.

@Basenanji @Big Mama har ni koll på vilket paket det är ni röstar ja till?
Impetigo stod som kandidat till ordförandeposten iirc

Sen är det här lite töntigt metaspelande, men jag hade missat att @Sidd och @Big Mama var på roadtrip tillsammans. Visst brukar det vara en grej om att de kommenterar misstänksamhet mot varandra när de håller på så? Visst finns det bara ett scenario där två varulvsspelare som är tvungna att umgås IRL inte behöver vara misstänksamma mot varandra?

Lägger fram förslag nu innan natt:

1. Förslaget som ger 1-1
2. Nästa Ordförande: Impetigo.
3. Utröstning: fjodorsenuba

Motiveringar:
1-1 är det bästa förslaget som finns av de tre.
Impetigo är skarp nog att göra bra analys av infon denne får som ordförande.
Fjodde verkar ha dribblat med siffrorna: gett för lite möjliga poäng till byn)
Här är paketet Sidd föreslagit (om jag inte missat att det kommit något senare).

Snömos. Du försöker göra vattnet grumligt. Uppenbart ulspelstöd.

Du vet att alla omröstningar är att ge ordförande envåldsmandat att rösta in ny ordförande, att rösta ut en bybo/ulv samt få en förmåga. Byn kan bara säga om de har förtroende för ordförande eller ej. Allt annat styr ordföranden.

Du behöver inte oroa dig för att jag är ulv.
Vi kan ju bestämma oss i byn för att vi inte dödar om det inte finns en konsensus. Som bybo hade jag följt detta. Alla bybor kan spela på ett koherent vis om vi vill.

Hur som, det är väldigt tydligt att det blir ett nej till Sidds paket.

Blir spännande att se vem som lottas nästa runda och vad det blir för val som framkommer!

Jag tycker B går ihop om fjodors originalplan var att vaska t ex 3-0 eller 3-1 i det tysta, lägga 1-1 i paketet som röstas igenom (vilket var på bordet när Fjodor lutade vilka alternativ som fanns, rösta ner paketet lyftes senare) och skicka 1-3 till nästa ordförande vilket är rimligt spelat. De missrepresenterar att det är 0-3 och inte 3-0 de vaskar och gamblar med att 0-3 inte dyker upp på ett tag. Sen blir det nya idéer om att rösta ner paketet och de får skicka 1-1 annars ser det skumt ut, lägga 1-3 i paketet och vaska 3-0. Sen har de otur när 0-3 dyker upp direkt 😄

Tycker det är ett rimligt scenario och tillräckligt för att inte avfärda Fjodor som ulv.

Det som talar mot Sidd tycker jag framförallt är att han tvekar länge med att outa siffrorna, men han är ju uppenbarligen ställd och misstänksam på om Fjodor är ulv och osäker på vad han törs säga. Efter den punkten hittar jag inte lika mycket i Sidds agerande som är rött som andra tycks hitta.
Vill för övrigt föra till protokollet att jag anser att den här posten är skriven väldigt mycket ur ett byboperspektiv, så grönar Sysp lite pga den.

Varför så nervös Fjodor? Jag känner inte igen dig. Du brukar vara cool som fan och ta det väldigt launa😎😉🐺
Ärligt talat vill jag bli utröstad för jag har ju bara tid mellan 16 och 22. Eftersom ni uppenbarligen inte har nått annat för sig så kan ni ju komma med mer förslag om.annat ä natt rösta ut mig.

Men jag tror knappast det är jag som åker om sidds val röstas in. Inte ens du tror ju på honom med din röst.

Vill bara belysa att det inte behöver bli det bara för att Sidd säger det.
Nej, jag vet. En ulvSidd hade ju bara skrivit Impetigo vid det tillfället för att Impe var grönast på banan då och most likely att bli framröstad till ordförande.
Om Sidd är ulv och paketet röstas igenom kan vem som helst sitta som ordförande nästa runda, och vem som helst kan röstas ut. Och vi som är kvar får dricka ur vinbägaren full med kool-aid.

Back