Basenanji
magisk flopp
Var är @Empiricus ? Torkar dräggel? 

Brynolf hade också en ganska bra poäng här. Det blir mycket svårare att ljuga om poängen ifall exakt alla är unika. Det behöver inte finnas många avvikelser, men säg att det finns en extra 0-3 och 3-0, samt en extra av något annat inne i mixen för korten. Då kan fortfarande allt som hänt stämma (om en väldigt oturligt för byns del), och det finns fortfarande en anledning till att korten försvinner ur spel när de använts. Ett par extra kort utöver de unika ger dessutom konspirationer nog för att räcka ett par rundor till, så det inte finns ett behov av att blanda om leken när alla gåtts igenom.Hur rimligt är det för spelbalansen att ALLA poängalternativ är unika? Det blir väl en rätt stor fördel för byn om så är fallet ju. Svårare att ljuga om poängen.
Svårt att bekräfta (om vi inte hänger både Sidd och Fjodor)
Men vi KAN inte rösts ut någon om vi inte tror på att ordförande är grön. Då ger vi ju bara ett extra nattmord till ulvarna.Jag tror att Vimes egentligen velat ha ett ganska simpelt grundupplägg: antingen väljer byn/ulvarna att vinna på poäng (då gäller det att optimera poänginförskaffandet) eller att vinna på vanligt varulvsspel (rösta på folk, hänga dem, analysera röster, nattmord).
Just nu känns det som att vi försöker klara bägge uppgifterna samtidigt vilket blir långsamt och ineffektivt.
Nej, men är det verkligen smart att runda efter runda vägra lita på folk?Men vi KAN inte rösts ut någon om vi inte tror på att ordförande är grön.
Bekantar mig med termen sömnregressionVar är @Empiricus ? Torkar dräggel?![]()
Kan vi inte få en rödgrön-lista från dig nu när du är omdömeslös och lättpåverkad?Tack för alla grattis oavsett färg på gratulanternaSjukt fyll nu och otroooligt svårt att hitta tre ulvar, ni är så trevliga och gör det så bra
![]()
Kul! Grattis!Min flickvän som körde bilen när jag skrev tidigare idag är numera min fästmö förresten. Ingen ursäkt till lågakriv spel, men kanske en förklaring som man inte kan dra så många gånger![]()
Varmaste grattis! Strunta i spelet idag! Du har skäl att prioritera annat!Tack för alla grattis oavsett färg på gratulanternaSjukt fyll nu och otroooligt svårt att hitta tre ulvar, ni är så trevliga och gör det så bra
![]()
Finns en poäng här, om vi inte börjar säga ja till paket så ökar ju ulvarnas poäng sakta ändå, men vi närmar inte oss vinst. Nu har det varit en och snart en till runda där omständigheterna och ordförandena gett upphov till att paket ej går igenom vilket jag kan tycka är rätt rimligt i de här fallen.Nej, men är det verkligen smart att runda efter runda vägra lita på folk?
Ni är alla schuuupergröööna i min boookKan vi inte få en rödgrön-lista från dig nu när du är omdömeslös och lättpåverkad?![]()
Jag tänker (säkert felaktigt) att det som gör ljugandet om paketets innehåll till en valud strategi är att det krävs förmågeanvändning för att kunna identifiera en falsk ordförande.Brynolf hade också en ganska bra poäng här. Det blir mycket svårare att ljuga om poängen ifall exakt alla är unika.