Varulv [KoK] - R2

Accepterar du ordförande Sidds paket?

• Total voters
    12
Jag tror att Vimes egentligen velat ha ett ganska simpelt grundupplägg: antingen väljer byn/ulvarna att vinna på poäng (då gäller det att optimera poänginförskaffandet) eller att vinna på vanligt varulvsspel (rösta på folk, hänga dem, analysera röster, nattmord).

Just nu känns det som att vi försöker klara bägge uppgifterna samtidigt vilket blir långsamt och ineffektivt.

Hur rimligt är det för spelbalansen att ALLA poängalternativ är unika? Det blir väl en rätt stor fördel för byn om så är fallet ju. Svårare att ljuga om poängen.

Svårt att bekräfta (om vi inte hänger både Sidd och Fjodor)
Brynolf hade också en ganska bra poäng här. Det blir mycket svårare att ljuga om poängen ifall exakt alla är unika. Det behöver inte finnas många avvikelser, men säg att det finns en extra 0-3 och 3-0, samt en extra av något annat inne i mixen för korten. Då kan fortfarande allt som hänt stämma (om en väldigt oturligt för byns del), och det finns fortfarande en anledning till att korten försvinner ur spel när de använts. Ett par extra kort utöver de unika ger dessutom konspirationer nog för att räcka ett par rundor till, så det inte finns ett behov av att blanda om leken när alla gåtts igenom.

Jag tror att Vimes egentligen velat ha ett ganska simpelt grundupplägg: antingen väljer byn/ulvarna att vinna på poäng (då gäller det att optimera poänginförskaffandet) eller att vinna på vanligt varulvsspel (rösta på folk, hänga dem, analysera röster, nattmord).

Just nu känns det som att vi försöker klara bägge uppgifterna samtidigt vilket blir långsamt och ineffektivt.
Men vi KAN inte rösts ut någon om vi inte tror på att ordförande är grön. Då ger vi ju bara ett extra nattmord till ulvarna.
Byn kan ju bara välja att tro på den ordförande vi har framför oss och inget annat.

Väldigt amerikanskt presidentval @Vimes ....

..det är som att vi spelar för att undvika dåliga effekter. Men håller det verkligen? Jag skulle nog helst se att vi håller oss till klassiskt varulvsspel och hoppas på nån nyttig förmåga emellanåt som bonus.

Nu när vi röstar ner Sidds paket så lär vi ju inte få särskilt mycket mer info och får hoppas att slumpen ger oss en bra ordförande och tre bra konspirations-alternativ. Har vi otur får en ulv ordföranderollen, vilket innebär att vi knte har någon förmåga att använda i analysen av folk.

Känns sådär faktiskt.

Mina förslag till ordförande R4:
Anthrox
Sysp
Impetigo

Mina förslag att rösta ut:
Stradh
Octagonal
Sidd/Fjodor (sorry, men om vi kan gröna en av er borde det ge massa bra info)

Tack för alla grattis oavsett färg på gratulanterna ❤️ Sjukt fyll nu och otroooligt svårt att hitta tre ulvar, ni är så trevliga och gör det så bra 😂
Varmaste grattis! Strunta i spelet idag! Du har skäl att prioritera annat! ❤️😃🥳

Nej, men är det verkligen smart att runda efter runda vägra lita på folk?
Finns en poäng här, om vi inte börjar säga ja till paket så ökar ju ulvarnas poäng sakta ändå, men vi närmar inte oss vinst. Nu har det varit en och snart en till runda där omständigheterna och ordförandena gett upphov till att paket ej går igenom vilket jag kan tycka är rätt rimligt i de här fallen.

Om några av korten har dubletter så finns det också en minimal chans att vi får 15 NWO på fem rundor, annars tar det minst sex rundor.

Men om Sidd är ulv nu och paketet röstas ner, då är det bara två ulvar kvar som kan bli slumpade till ordförande och ganska många rundor innan det blir fri lek. Så jag är iaf ok med att även denna runda rösta ner paketet och hoppas på en bättre runda tre.

Fick vi förresten något svar på ifall ulvarna bara kan nattmörda vår tilltänkta nästa ordförande? @Vimes
För det känns kanske lite som trasigt spel ifall ulvarna konsekvent kan blocka vår ordförandevotering genom att nattmörda kandidaten varje runda, så att ordförandeposten alltid blir slumpad.

Brynolf hade också en ganska bra poäng här. Det blir mycket svårare att ljuga om poängen ifall exakt alla är unika.
Jag tänker (säkert felaktigt) att det som gör ljugandet om paketets innehåll till en valud strategi är att det krävs förmågeanvändning för att kunna identifiera en falsk ordförande.

Back