Om några av korten har dubletter så finns det också en minimal chans att vi får 15 NWO på fem rundor, annars tar det minst sex rundor.
Jag funderade en stund på om inte leken är 80 kort (16x5).
Det känns ju som att Vimes skulle designa det så att man kan nå NWO på fem rundor i den bästa av världar.
Nåt sånt skulle också kunna förklara de märkligt låga korten vi sett än så länge utan att Fjodor eller Sidd nödvändigtvis är röda.
Sen kom jag på att Vimes då skulle behöva hitta på 80 kort och det känns inte rimligt.
Sidd var ju inne på att namnen på korten rimmar med organisationer så då kan ju 24 stämma bra som
@Anthrox säger.
Kanske alla 16 grundkort och dessutom 3-0, 3-0, 3-1, 2-0, 0-2, 1-3, 0-3, 0-3?
Hade det inte varit Gloomhavenaktigt typ?
En mindre lek oavsett sammansättning rimmar ju fortfarande väldigt illa med att både Fjodor och Sidd talat sanning om sina händer.
Det är nog ingen dum idé att räkna kort både i form av en lista på kort som gått och på totala NWO- totala SHP. Är leken ibte monsterstor säger det mycket om vad vi kan förvänta oss och vilka drag som är rimliga.
Fjodor hade 0-3, 1-3 och 1-1, totalt då -5
Sidd har 1-1, 0-3 och 0-2, totalt -5
Om det stämmer ligger vi på -10 vilket är bonkers så osannolikt men det talar starkt för att vi kommer se höga kort framöver.
Om korten ligger på 3 i snittvärde för NWO och SHP och det finns 24 kort betyder det att det finns 72 poäng av varje sort i leken och nu har det gått 3 NWO och 13 SHP så i leken finns då 69-59.
Jag vet inte om detta räknandet leder till nåt. Nån som är bättre på att räkna kort kan säkert säga nåt mer användbart även utan att vi har en bättre bild av kortlekens storlek. Är det nån som har black jack som sitt primära spel?