Varulv [KoK] - R2

Accepterar du ordförande Sidds paket?

• Total voters
    11
Jag kan även tänka mig Brynolf som efterträdare när detta lyckliga fantastiska ordförandeskap närmar sig sitt slut och nuvarande ärevördiga ståtliga ledare tragiskt skall gå vidare till nya härliga jaktmarker.

Såg nu Anthrox post vilken var bra, äntligen lite ulvjakt 😊👍

Förtydligar med att jag inte håller Fjodor mer ulvig än Sidd, men Sidd går ju inte att rösta ut den här rundan.

• ”xxxxxxtext som delvis ger fluff till byboorganisationxxxxxxxx” - (Bybopoäng: 1 Ulvpoäng: 1)
  • ”xxxxxxtext som delvis ger fluff till byboorganisationxxxxxxxx” - (Bybopoäng: 0 Ulvpoäng: 3)
  • ”xxxxxxtext som delvis ger fluff till byboorganisationxxxxxxxx” - (Bybopoäng: 0 Ulvpoäng: 2)
Det här går ju helt emot vad du säger nu Sidd?
En tanke:

Det finns 24 möjliga organisationer.
9 av dessa används av 9 bybor.

Jag har fått smul.
Som jag anar lutar åt 1 organisation.

Jag själv har faktiskt ingen aning om just DEN organisationen är en av de 9 som är i spel detta parti.

Visst den finns på listan.
Men det behöver ju inte betyda att den tilldelats en bybo.
Men nu trixar du väl ändå bara?

Hur rimligt är det för spelbalansen att ALLA poängalternativ är unika? Det blir väl en rätt stor fördel för byn om så är fallet ju. Svårare att ljuga om poängen.

Svårt att bekräfta (om vi inte hänger både Sidd och Fjodor)

Ohh shit!

Bra att du frågade.
Jävla slött av mig att inte vara noggrannare.
Får skylla på tröttheten.

Det är tre formuleringar.
Två är snarlika och skiljer sig från den 3:e.

Vill inte ge möjlig ulvaFjodde för mkt men när jag nu tittar över detta så ger min info INTE info om 3 organisationer.

Bara 1.

Det betyder alltså att om fjodde är ulv så har de bara 1 organisation från fjoddes ordförandeskap.

Tack @Brynolf för att du lyfte detta🙏

Borde hjälpa i tänket om hur många rundor ulvarna behöver vara ordförande för att få rätt info.
Varför skulle du och Fjodde hade exakt samma förutsättningar? Finns det någon som helst indikation på att poängalternativen ska vara informationsbärande, men bara i ett fall ?

Hur rimligt är det för spelbalansen att ALLA poängalternativ är unika? Det blir väl en rätt stor fördel för byn om så är fallet ju. Svårare att ljuga om poängen.

Visst, men om det finns väldigt många fler dubbletter av poängkorten än vad som har en chans att dyka upp i ett spel så blir regeln om att korten tas ur spel väldigt tandlös (och, IMO, missvisande)

Det finns inga indikationer att de behöver vara unika, det kan mycket väl vara så att det varit conclusion-jumpande från min (et al) sida. Jag tyckte mest att det kändes naturligt ur en designsynpunkt.

Det är ju också därför jag tycker det är lite märkligt att Sidd direkt använder det som hård fakta för att svartmåla Fjodde.

Den här posten är superulvig och bara brusig, i en situation där det enda Sidd ska göra är att posta poängalternativen.

Hur är det relevant i sammanhanget vad Fjodde inte fick för förmåga? Det finns fyra förmågor, och de slumpas till varje ordförande. Vad menar du, Sidd, på att vi skulle kunna utläsa av att Fjodde blivit erbjuden en väktartjänst liksom?

Även den här posten är ju superbrusig när alla står och väntar på poängalternativen. Varför svart bälte i att inte läsa reglerna?

Det här kan ju knappast vara en ärligt ställd fråga? Om du får valet mellan att äta en broccolibukett, skjuta dig själv i foten eller hugga av dig själv handen. Vad väljer du då?

Jag tycker det känns som att du spelar dummare än vad du är under i princip hela R2, och det är nog det som gör att jag inte litar på dig alls i nuläget.

Och sen slår det snabbt om till att vara solklart att Fjodde gjort något suspekt? Du kan ju liksom inte hoppa från extrem osäkerhet till hur allt går till, till att i nästa andetag vara bensäker på att Fjodde gjort något fel. Du kan inte låtsas som att du inte alls förstår spelet någonstans, så pass till den grad att du är osäker på vilket paket du som ordförande ska lägga fram som förslag när två av dem är hål i huvudet, och sen direkt attackera Fjodde på regelgrund.

Typiskt ulvsvar här. Vi läser givetvis det du skriver, men det (som synes ovan) håller ju en rätt stor diskrepans med verkligheten (samt i kombination med att du tog en timme på dig, med multipla poster innan, för att göra något så enkelt som att posta vilka poängalternativ som fanns).
Varför är det vettigast att "få bort" Fjodde? Varför är han mindre trovärdig än du? Om han varit ulvordförande finns det väl ingen som helst anledning till att han inte bara såg till att 1-3 paketet röstades igenom? Varför skulle en ulvordförande medvetet vilja försöka styra sitt paket mot att bli nedröstat?

Samma sak igen med denna brunsmetning av Fjodde. Varför är det troligare att Fjodde är oärlig i den här situationen? Kom med ett exempel på det. För det är ju liksom inte så att du ställer dig osäker här (som du gjorde med regelförståelsen tidigare i rundan), utan du aktivt svartmålar Fjodde till att vara ulv i situationen.

Men hur menar du att du kan ha läst fel på fluffet till att först hantera tre olika organisationer, till att bara hantera en organisation? Hur menar du att det fluffet skulle vara utformat egentligen? Är det oklart om något tillhör en organisation eller inte? Du var ju säker på att det gav 3 organisationer till ulvarna först, så då måste det ju ha funnits något informationsbärande eller? För varför skulle du annars komma till den slutsatsen?

Tror jag ångrar mig på en punkt här, det är ganska mycket i Sidds spel som är ulvigt.
Håller med om att jag postade trött och försiktigt där i natt. Helt slut efter att kört bil hela dan Sthlm-Öland och sen Jazzrep hela kvällen och uppackningfix in på småtimmarna: samtidigt som jag åter kollade forumet vid 22:30 och upptäckte PM att jag blivit ny ordförande och fick då börja kolla med Vimes hur det funkar, läsa av R1 och försöka delta i R2 utan att göra fel…

Sen när jag efter ett tag såg att fjodde och jag hade två med samma siffror agerade jag på det.

Nu mer håller jag med om att fjodde inte verkar har anledning att ljuga om sina siffror.

Jag har postat alternativen jag fått:
1-1
0-2
0-3
Varav texten pekar på mot 1 organisation på listan av 24 olika. (Uselt av mig att tänka fel där om 3 men jag var/är jäkligt orolig för att inte försäga mig runt det här)
Jag outar inte om det är min eller ej.

Jag försöker jämföra texter med @fjodorsenuba (som ej återkopplar)
Både förslagstexterna och det runt möjlig förmåga.

Jag frågar om gemensam strategi för att göra rätt beslut.
Suck.

Håller med om att jag postade trött och försiktigt där i natt. Helt slut efter att kört bil hela dan Sthlm-Öland och sen Jazzrep hela kvällen och uppackningfix in på småtimmarna: samtidigt som jag åter kollade forumet vid 22:30 och upptäckte PM att jag blivit ny ordförande och fick då börja kolla med Vimes hur det funkar, läsa av R1 och försöka delta i R2 utan att göra fel…

Sen när jag efter ett tag såg att fjodde och jag hade två med samma siffror agerade jag på det.

Nu mer håller jag med om att fjodde inte verkar har anledning att ljuga om sina siffror.

Jag har postat alternativen jag fått:
1-1
0-2
0-3
Varav texten pekar på mot 1 organisation på listan av 24 olika. (Uselt av mig att tänka fel där om 3 men jag var/är jäkligt orolig för att inte försäga mig runt det här)
Jag outar inte om det är min eller ej.

Jag försöker jämföra texter med @fjodorsenuba (som ej återkopplar)
Både förslagstexterna och det runt möjlig förmåga.

Jag frågar om gemensam strategi för att göra rätt beslut.
Suck.
Men om två av flufftexterna inte är informationsbärande för en organisation kan väl de postas? Eller vad tror alla?

Vem drog igång det narrativet med långlista och strykningar och fetstilat 1-1
Jo Anth i natt som jag då hängde på.

Jag förstår inte hur du kan utläsa att alla tre är informationsbärande, om bara en är det.
Problem med att svara med tanke på att fjodde kan vara ulv men nu väljer jag att försvara mig och då måste jag chansa på att fjodde är bybo.

Ok jag gör så här då för det lär ju vara uppenbart för ulvarna.

Det är tre konspirationsteorier som pekar mot organisation.

Två av de jag fick pekade på samma: en av de 24 som finns på listan.

Den tredje stack ut med att jag INTE kunde koppla den till en organisation från 24listan.

Därav pekar de tre på 1 organisation som då bör vara i spel.

OBS! Min tolkning.
Först när jag fick PM från Vimes tittade jag bara på siffrorna då ni ville ha dessa så fort som möjligt i natt så då började jag klippa å klistra med mina ”xxxxfluffxxx” dribbel för att dölja flufftext.
Först antog jag snabbt att det riktade ljus på 3 organisationer men sen när jag började titta mer på flufftexten så fattade jag det här nu.

Nu börjar jag komma in i matchen. Det blir ett väldigt trögt spel om vi bara går för NWO poäng.

Vi pratar då om ett väldigt utdraget spel på en väldans massa rundor där jag misstänker att ulvarna hinner först till vinsten.

Jag har räknat lite på det här med poängstrategin, för att se om det faktiskt skulle vara möjligt att vinna bara genom att rösta igenom NWO-konspirationer utan att hänga någon. Det låter ju skönt, inga konflikter, inga misstag, bara stilla tickande mot 15. Men så ser inte verkligheten ut.

Om vi får igenom 1 NWO-poäng per runda, vilket är det enda vi har på bordet hittills, då når vi 15 först i runda 15. Långt dit.

Samtidigt får ulvarna 1 poäng per runda så länge de är tre. Redan i runda 3 kan de ha råd med sitt första nattmord om kostnaden är 2. Då tappar vi folk och med 3 nattmord utan några utröstningar är vi nere på 6 bybor och 3 ulvar i runda 6 vilket är ett väldigt prekärt läge. I det scenariot kommer byborna vara lacka som bin på varandra och förvirringen total (likt i mästerulv spelen).

Det är kul att rösta ut folk men det blir ju också ett moment 22. För varje ulv vi dödar får de poäng ännu snabbare. Då måste vi lita på våra förmågor och hoppas dessa kan rädda oss.
Samtidigt landar jag i att det är så vi borde spela. Alltså genom att försöka rösta ut ulvar och med det ge byn starka förmågor. Det räcker som sagt inte för ulvarna att samla poäng, de kommer behöva bränna massa poäng för att lista ut alla våra organisationer om jag har förstått det hela rätt.

Mitt förslag blir därmed att vi bör spela hårdare och försöka få ut ulvar och i proccesen ge byn förmågor.

Sen är det är helt klart märkligt att Sidd har samma val som fjodor.
Jag räknar med att en av dessa ljuger.

Samtidigt är det märkligt att fjodor inte försökte driva igenom sitt packet genom att ljuga. Varför inte säga att jag har ett bra alternativ här och sedan ge tre poäng till ulvarna. Ifall vi sedan väljer att skicka honom får ju ulvarna bara ännu mer extra poäng per runda så det tycker jag hade varit väldigt märkligt spelat av fjodor som ulv. Hade vi fått välja samma ordförande igen finns det incitament för att gröna sig men detta finns ju inte nu.

Om fjodor är ulv talar denna taktiken för att de kommer gå för nattmord och kommer försöka bli lika många som oss bybor.

Någon av fjodor och Sidd ljuger, frågan är vem?! När vi har listat ut det får den som är ordförande döda ulven av dom.

@Vimes kan samma NWO och Wake up poäng lottas till nästa ordförande?

Om jag exempelvis får 0-3 och väljer att slänga denna. Hamnar denna tillsamans med ursprungshögen av alternativ eller hamnar den i en slänghög?

I brädspel som resistance med liknande tema brukar slängda alternativ hamna i en slänghög. Denna blandas och kommer sedan in i spel när alla alternativen innan är tagna.
Om så är fallet vet vi till 100% att Sidd eller Fjodor ljuger. Om det är så att de bortslängda alternativen direkt hamnar tillbaka till urspungshögen kan det ju vara så att slumpen slängde tillbaka 0-3. Men så fungerar exempelvis inte resitance.

Så min gissning är att någon av herrarna ovan ljuger. Tills Vimes svarar blir det självklart svårt att veta med säkerhet.

Back