Varulv [KoK] - R2

Accepterar du ordförande Sidds paket?

• Total voters
    6
Ohh shit!

Bra att du frågade.
Jävla slött av mig att inte vara noggrannare.
Får skylla på tröttheten.

Det är tre formuleringar.
Två är snarlika och skiljer sig från den 3:e.

Vill inte ge möjlig ulvaFjodde för mkt men när jag nu tittar över detta så ger min info INTE info om 3 organisationer.

Bara 1.

Det betyder alltså att om fjodde är ulv så har de bara 1 organisation från fjoddes ordförandeskap.

Tack @Brynolf för att du lyfte detta🙏

Borde hjälpa i tänket om hur många rundor ulvarna behöver vara ordförande för att få rätt info.
Ok, kan @fjodorsenuba bekräfta detta? Att de tre alternativen bara ger ledtrådar om en och samma organisation?

Förmågan som jag kan få om förslaget röstas igenom är tydligen lottad👍

Om jag får den och blir nattmördad/röstas ut så förvinner väl inte själva förmågan?

Den kan väl lottas om igen till annan ordförande.

Stämmer detta så kan jag alltså outa vad fått.

Om vi bara teoretiserar lite:

Vad skulle tänkbara nackdelar vara med att rösta nej till paketet runda efter runda vara? Tar partiet auto-slut när det inte går att lotta fram en ny ordförande?

@Brynolf
@Hägerstrand
@Anthrox
Ulvarna har passiv inkomst även om alternativen röstas ner, så efter tillräckligt lång tid har de fått poäng nog att ha siat alla och uppfylla sitt vinstvillkor.

Partiet tar inte autoslut när alla varit ordförande. Paragraf ” §3.2.2 Ny ordförande (obligatorisk): så länge det finns spelare som inte varit ordförande tidigare måste någon av dessa väljas.” handlar bara om vad som händer så länge någon spelare aldrig varit ordförande.

Förmågan som jag kan få om förslaget röstas igenom är tydligen lottad👍

Om jag får den och blir nattmördad/röstas ut så förvinner väl inte själva förmågan?

Den kan väl lottas om igen till annan ordförande.

Stämmer detta så kan jag alltså outa vad fått.
Well om vi röstar nej så kvittar det ju ändå. Och nej, även om du får ett sieri nu tex så kan andra få det igen, tolkar jag det som.

Rörigt värre nu på morgonen.

Fjodor hade alltså enligt utsago 1-1, 1-3 och 0-3. Han slängde 0-3, satte 1-3

Sidd har enligt utsago 1-1,

Det låter ju fräsigt @Sidd att du får en förmåga, men hur viktiga är de här förmågorna för byn? Är det mest för att vi ska få en heads-up om vem som inte borde bli ordförande?

För om det ska viktas ser jag nog hellre många NWO-poäng än en fräsig förmåga som bara kan användas en gång och som ger byn en tveksamt liten fördel.

/Basse, tröttnar aldrig på VJVS

Rörigt värre nu på morgonen.

Fjodor hade alltså enligt utsago 1-1, 1-3 och 0-3. Han slängde 0-3, satte 1-3 i paketet och skickade 1-1.

Sidd har enligt utsago 1-1, 0-3 och 0-2.

Jag ser tre alternativ:

1) Fjodor ljuger.
2) Sidd ljuger.
3) Alternativen är inte unika.

Hinner tyvärr inte analysera mer i bilen nu, men nån med analyscykler kanske kan räkna ut vad fjodor och Sidd kan tänkas ha för uppsåt med att ljuga. Knepet är väl att det är två dolda infon som byn inte får veta om paketet - hur många Sheeplepoäng konspirationen som röstas igenom är värd, samt vilken konspiration som slängdes. Om antingen Sidd eller Fjodor är ulv är det antagligen det som de spelar på för att ”komma undan” med att spela gynnsamt för ulvarna.

@Empiricus är bra nu gott folk👍

@fjodorsenuba
Du ock jag kan jämföra 1-1 som du skickade vidare. Det ska ju förstås stämma.
Min 1-1 har en brusig dryck: du kan verifiera vilken tillbaka till mig👍

0-3 hos mig är också nåt man kan dricka och även där kan du verifiera till mig vad för nått👍

På detta sätt kan vi se om två med samma siffror även ha samma info👍

vad fjodor och Sidd kan tänkas ha för uppsåt med att ljuga
Nej det är ju det här som gör det mindre troligt att de är fulingar trots allt. Varför ljuga ihop att poängen är jättekass för byn? Den enda anledningen jag kan se till det skulle vara om de i själva verket fått jättebra poäng för byn, och inte vill att byn ska rösta igenom det. Men troligen är ju antingen 1-1 eller 0-3 sanning, så det stämmer inte heller.

Hade de varit ulvar så hade de försökt fresta byn med lite feta NWO-poäng istället.

Så med den logiken kan vi nog lita på Sidd även om det känns lite svajigt.

Eller har han en 1-3 bakfickan som han försöker sälja på oss som en 1-1?

Nej det är ju det här som gör det mindre troligt att de är fulingar trots allt. Varför ljuga ihop att poängen är jättekass för byn? Den enda anledningen jag kan se till det skulle vara om de i själva verket fått jättebra poäng för byn, och inte vill att byn ska rösta igenom det. Men troligen är ju antingen 1-1 eller 0-3 sanning, så det stämmer inte heller.

Hade de varit ulvar så hade de försökt fresta byn med lite feta NWO-poäng istället.

Så med den logiken kan vi nog lita på Sidd även om det känns lite svajigt.

Eller har han en 1-3 bakfickan som han försöker sälja på oss som en 1-1?
Hmm
Anthrox var ju den som jag hängde på i tanken i natt om att det skulle vara unika siffror.
Därav att jag agerade som att Fjodde delvis skulle hittat på siffror.
Kan nog vara rätt rimligt att flera förslag har samma siffror framförallt sånna jämna låga som 1-1 då de mer jämt balanserar fraktionernas poäng-skörd.

Dock märkligt att ulvarna får så många höga siffror men även det kan ligga ok i balansen på antal rundor och vad det kostar för ulvarna att köpa skit för (det kanske är dyrt).

Dumt att inte tänka på det här tidigare, men är det någon som har The Resistance (spelet som Vimes nämnde som inspiration i anmälningstråden) hemma? Tänker att det skulle kunna ge en hint om hur poängsystemet är uppbyggt, ifall det finns återkommande poäng och så.

Just nu (kl. 11.00) vill @Anthrox @fjodorsenuba och @ hägerstrand rösta ner @Sidd s paket. Kanske lite tidigt att dra växlar på det här men jag fattar inte vad som är så dåligt med paketet? 1-1 i poängskörd plus att Sidd får cool förmåga. Är inte det ganska bra?

Just nu (kl. 11.00) vill @Anthrox @fjodorsenuba och @ hägerstrand rösta ner @Sidd s paket. Kanske lite tidigt att dra växlar på det här men jag fattar inte vad som är så dåligt med paketet? 1-1 i poängskörd plus att Sidd får cool förmåga. Är inte det ganska bra?

Hur är 1-1 i poängskörd bra? Vi behöver 15 såna rundor för att vinna på poäng, och ulvarna lär vinna innan det. Till skillnad från ulvpoängen är våra poäng helt värdelösa om de inte leder till vinst.

I så fall har vi släppt ambitionen om poängvinst, och borde använda omröstningar som utröstningar. Då ska vi också lita tillräckligt på Sidd, i ett scenario där han inte är 0% misstänkt och ulvarna har mer än vanligt att vinna på att bränna en medulv.

Back