… Varav texten pekar på mot 1 organisation på listan av 24 olika. (Uselt av mig att tänka fel där om 3 men jag var/är jäkligt orolig för att inte försäga mig runt det här)
Jag outar inte om det är min eller ej.
...Jag har fått smul.
Som jag anar lutar åt 1 organisation.
Jag själv har faktiskt ingen aning om just DEN organisationen är en av de 9 som är i spel detta parti.
Visst den finns på listan.
Men det behöver ju inte betyda att den tilldelats en bybo.
Du har ju redan outat att den inte är din? Glömde du det?
@Vimes skriver att summorna av nwo och shp i leken är identiska. Det talar väldigt starkt för att
@fjodorsenuba eller
@Sidd ljugit om sina kort.
Det är inte uteslutet att det finns 32 kort i leken snarare än 16 eller liknande men så sugiga drag två rundor på raken är inte rimligt att få. (1/32x3/32=0,03125x0,09375=0,00293 , dvs 0,2% att dra 0-3 och 0-2(/1-3))
Med 99,8% sannolikhet ljuger antingen Sidd eller Fjodor.
@Anthrox gör ett bra gräv på Sidd tidigare i dag och jag lägger till enligt ovan att Sidd ”inte vill outa” info som han redan outat vilket känns som sannolikare för en ulv att göra än en bybo som mer sannolikt hade kommit ihåg att den infon redan var outad
Återstår invändningen att det vore mycket bättre för ulv-Sidd att ljuga in en 1-3 som 1-0 eller dylikt vilket jag håller med om.
Enda anledningen jag kan se att en ulv-Sidd skulle ljuga om sin hand är för att kasta skugga på Fjodor.
Hmm, det som talar för detta tänker jag nu är att Sidd sitter safe denna runda som ordflrande. Om vi i byn landar i att Fjodor eller Sidd ljuger kan vi denna runda bara välja att rösta ut Fjodor och inte Sidd…
Jag tror att det kan vara planen som ulvarna kläckte och som gjorde at Sidd outade så sent: De vill att vi ska ta ut Fjodor denna rundan och tycker att det är värt även fast Sidd då kommer ryka nästa.