Nekromanti Knulla valfri historisk person

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,208
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag såg det som en fullständig premiss för tråden att alla skulle vilja ligga med en. Men visst, lägg in en "vad är oddsen att den här personen skulle vilja ha sex med mig?"-faktor om ni vill.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,625
Location
Rissne
Möller said:
Elmrig said:
Men då lär väl allt bli våldtäkt i hela den här tråden? Detfinns väl inga garantier för att någon av ovan nämnda skulle vilja ligga md någon av de som nämnt dem?
Vem vill rimligtvis inte ligga med en tidsresenär?
+1
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Möller said:
Elmrig said:
Men då lär väl allt bli våldtäkt i hela den här tråden? Detfinns väl inga garantier för att någon av ovan nämnda skulle vilja ligga md någon av de som nämnt dem?
Vem vill rimligtvis inte ligga med en tidsresenär?
+1

Alltså, det jag försökte peka på var att det inte gör någon skillnad om en man har sex med Jesus. Dom som efterlever kommer välja sin version av historien, om det inte passar dom så gör det inte det. Det man ska ta tillvara på är själva budskapet. Jesus var inte egentligen anti-homosexuell. Dalai Lama däremot är anti-homosexuell. Båda dessa talar om att förstå varandra, att respektera varandra, älska varandra. Jesus talar inte om homosexuella, men det betyder inte att han inte menar dom. Dalai Lama talar sällan om homosexuella men anser det vara en synd.

Anledningen till att jag tar upp Laman (tihi!) är för att Jesus är en av dom stora förebilderna (dom flesta säger säkert den största) för kristna. Man vill eftersträva att vara så mycket Jesus som möjligt. För många Buddister är det Laman. Vilken av dessa två, utifrån det vi har fått höra om dom, tror du är mest anti-homosexuell?

Dvs, det skulle inte göra någon skillnad att ha ett homosexuellt sex med Jesus.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
krank said:
Möller said:
Elmrig said:
Men då lär väl allt bli våldtäkt i hela den här tråden? Detfinns väl inga garantier för att någon av ovan nämnda skulle vilja ligga md någon av de som nämnt dem?
Vem vill rimligtvis inte ligga med en tidsresenär?
+1
Exakt, Jesus skulle falla pladask.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,078
Location
Ereb Altor
!Paxen said:
Alltså, det jag försökte peka på var att det inte gör någon skillnad om en man har sex med Jesus. Dom som efterlever kommer välja sin version av historien, om det inte passar dom så gör det inte det.
Och min poäng var att vårt heta kärleksmöte skulle bevaras och skrivas ned och lyftas fram som något naturligt för efterlevande uttolkare. Och de skulle tolka det precis så.

Dammit! Det här är ju min tidsresefantasi! Vill du hitta hål i det här så kan du börja med att påpeka att jag inte ens har någon tidsmaskin. :gremsuck:
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,732
Jag ställer tidsmaskingen på 1970.

Heteroalternativet är Janis Joplin. Möjligt alternativ: Grace Slick.
Homoalternativet är Robert Plant. Möjligt alternativ: John Paul Jones.

Tre av dessa fyra räknas väl som kändisar snarare än historiska personer fortfarande, men det är ju bara på grund av den lilla teknikaliteten att de fortfarande lever. ^^
 

Radioaktiv

Hero
Joined
13 Feb 2011
Messages
1,310
Location
Nästan Brätte
Fangirlen i mig vill ha Gud.

Goliat kanske? Han skall ju visst ha varit rätt stor.

Tyvärr är Giger inte död än så denna tjomme får väl duga.

Hatshepsut, Marie Antoinette, Elizabeth I, Katarina den stora, Nikola Tesla, Lao Tze, Sun Tzu, Alexander den store, Marilyn Monroe, William Wallace, Oscar Wilde... Eh.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Kleopatra skulle vara intressant.
Helena av Sparta/Troja (om hon funnits).
Madame Pompadour.

Till att börja med.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Kraetyz said:
Jag skulle gärna ta Aisha innan Muhammed kommer och snor henne.
Var inte hon typ 8 då? Iofs väntade de några år med sexet...

Om man har problem med Maria, alltså. Borde man ha det med Aisha. Fast jag vet inte om du har det... Som idé.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Åh man får ligga!

Jag skulle nog ha spänt på Eddie Meduza. Det vore episkt att vara en giver i det läget.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
La Maupin.

"Julie D'Aubigny was a 17th-century bisexual French opera singer and fencing master who killed or wounded at least ten men in life-or-death duels, performed nightly shows on the biggest and most highly-respected opera stage in the world, and once took the Holy Orders just so that she could sneak into a convent and bang a nun."


http://www.badassoftheweek.com/lamaupin.html
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Om det nu inte blir Maria pga ålder vill jag ha John Botvid. har länge haft ögonen på den här hingsten men sedan någon i chatten uppmärksammade mig på följande rad på wikipedia har han för mig blivit oemotståndlig:

"En av de mest frekvent medverkande inom den svenska pilsnerfilmen var skådespelaren Erik "Bullen" Berglund, (jfr. Bullens pilsnerkorv.) Den mest kända pilsnerfilmen är Pensionat Paradiset från 1937 med Thor Modéen. Här fick också John Botvid sitt genombrott genom att improvisera och säga "kom de bott".."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Pilsnerfilm
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
w176 said:
La Maupin.

"Julie D'Aubigny was a 17th-century bisexual French opera singer and fencing master who killed or wounded at least ten men in life-or-death duels, performed nightly shows on the biggest and most highly-respected opera stage in the world, and once took the Holy Orders just so that she could sneak into a convent and bang a nun."


http://www.badassoftheweek.com/lamaupin.html
JA! Andra tjing!

Okej, här tänds borderlinelampan för mig:

The next day she felt kind of bad about stabbing the fucking ass out of one of the dudes, so she went to his room to see how he was doing, and then ended up seducing him and getting busy with him relentlessly for like three weeks straight. You know you're a fucking baller chick when you can shank a dude through the abdomen with a rapier and then still get it on with him. I mean, guys are easy, but they ain't that easy.

...men vafan, right?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,078
Location
Ereb Altor
Vafan! Ok, om man får fuska så väljer jag Ziggy Stardust!

"Du menar Bowie?"

Nej, jag menar Ziggy Stardust.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,801
Location
Göteborg
Steg ett: Åk till Afrika och skaffa HIV.
Steg två: Ta en tidsmaskin och ligg med Ratzinger i hans ungdom.

Visst, det är inte ett kul jobb, men i mänsklighetens och den poetiska rättvisans namn är det kanske värt det för att ge honom HIV samt ont i röven?
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,732
Måns said:
Vafan! Ok, om man får fuska så väljer jag Ziggy Stardust!

"Du menar Bowie?"

Nej, jag menar Ziggy Stardust.
Ziggy hade lätt varit på min lista också, om jag nu inte försökte vara ekonomisk med tidsresorna. (och jag hade accepterat Bowie som Ziggy som ett okej substitut)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Det är ju intressant att kunna ta med sig en dödlig sjukdom och sprida i någon släkt, men då hamnar vi kanske lite i den här diskussionen? Iofs är det ju kul att knulla, så varför inte kombinera?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Elmrig said:
Det är ju intressant att kunna ta med sig en dödlig sjukdom och sprida i någon släkt, men då hamnar vi kanske lite i den här diskussionen? Iofs är det ju kul att knulla, så varför inte kombinera?
Egentligen, åker man bak till antiken och knullar med sina moderna bakterier, blir det inte världarnas krig/koloniseringen av amerika av alltihop?
 

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Joined
14 Sep 2009
Messages
1,887
Location
Uppsala
Till att börja med så kan jag tycka att allt det här pratet om påhittade personer (jesus exempelvis) börjar bli lite fånigt.

När det kommer till historiska personer som jag skulle vilja ha en romans (dvs inte en ensidigt köttslig relation) med så kommer Ada Lovelace högt på min lista (då herr Meijer var förälskad i henne i sin ungdom). Det skulle vara kul att träffa Lise Meitner eller Marie Curie också.

Jag känner inte direkt något behov efter en romans med någon man direkt, men jag skulle inte ha något emot att diskutera vissa saker med Oscar Wilde, Nicholai Tesla eller Alan Turing.
 
Top