Nekromanti Knulla valfri historisk person

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Nu när vi haft mordtråden är det dags för sextråden. Vilken historisk person skulle ni helst ha sex med?

Jag tänker spontant Anna Komnena; hon var både intellektuell (historiker! :gremgrin:) , målmedveten och mån om sina rättigheter. Hon måste ha varit såå het (eller helt enkelt intrigant, ond och frigid, men nu ska vi inte vara tråkiga här...)

Den anonyma Tangutprinsessa som (supposedly) kastrerade Djinghis Khan lär också ha haft skinn på näsan.

Blir det tal om giftemål är nog Anna Komnena för farlig dock, hon kommer ofrånkomligen dra ner en i fördärvet med hovintriger...så då satsar jag på nån mindre ambitiös, Hypatia kanske, det intellektuella utbytet där hade nog kunnat räcka ett helt äktenskap.

Shajar al-Durr är en annan kandidat. Om man går från exotisk haremsslav till regerande drottning av Egypten bara måste man vara awesome (och sannolikt väldigt snygg dessutom). Det är typ kriminellt att Hollywood inte gjort nån film om Shajar al-Durr än...


Ska det bögas lutar jag spontant åt Zhuge Liang, men det är bara för att han är så jävla snygg i alla sentida portrayals (han spelades fan av Takeshi Kaneshiro i Red Cliff...). Ett bättre val är kanske Avicenna, för hjärna är alltid sexigast i slutändan.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Elmrig said:
Jungfru Maria.

(för att bli pappa till Gud då, annars passar jag nog på den)
Du har inga ambitioner - pappa till Abel och Kain hade varit något det.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Ymir said:
Du inser att hon var tretton när hon födde Jesus? För att förekomma Gud hade du alltså behövt sätta på henne när hon var tolv... :gremwhistle:
Good point. Konceptuellt är det fortfarande intressant att vara Guds farsa men moraliskt är det aningen tveksamt (för att underdriva lite). Jag kan säkerligen rättfärdiga det på något vis ("om inte jag gör det så kommer någon annan vara där och härja, hur som helst föds Jesus när han föds!") men det bygger på att jag kan släppa allt vad moral och värderingar heter...
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
anth said:
Elmrig said:
Jungfru Maria.

(för att bli pappa till Gud då, annars passar jag nog på den)
Du har inga ambitioner - pappa till Abel och Kain hade varit något det.
Kanske det... Frågan är bara om det är cooalre att vara pappa till gud än pappa till mänskligheten?
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Fast nu utgår du från en premiss att Jesus är synonym med Gud, något långt ifrån ens alla som tror på Jesus skulle köpa. Arianerna och muslimerna hade ju dementerat det å det grövsta, tex...
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Ymir said:
Fast nu utgår du från en premiss att Jesus är synonym med Gud, något långt ifrån ens alla som tror på Jesus skulle köpa. Arianerna och muslimerna hade ju dementerat det å det grövsta, tex...
Absolut är det så, men detsamma gäller shintoister och buddhister, hinduister (sålänge vi snackar "THE ONE AND ONLY GOD!"), etc. Jag nöjer mig med en crowd och att vara pappa till Gud (treenigheten must count for something?). (fortfarande ålderna där som spökar, men jag kanske kan skjuta på kristi födelse några år)
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Jag ser till att ha ihop det med Abrahams mamma. Då har jag koppling till 3 stora religioner, på en och samma gång
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Jesus. Kanske skulle göra kristendomen lite mindre böghatande? Det skulle alltså röra sig om ömsesidigt sex, vilket kanske försvåras av att varken jag, eller Jesus (presumably), är homosexuella, men jag är beredd att chansa.

Fast om det bara handlar om brag rights skulle jag nog välja Kleopatra.

/Måns, som smög in flera Ymirmarkörer i inlägget. Ser ni dom?
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Måns said:
Jesus. Kanske skulle göra kristendomen lite mindre böghatande? Det skulle alltså röra sig om ömsesidigt sex, vilket kanske försvåras av att varken jag, eller Jesus (presumably), är homosexuella, men jag är beredd att chansa.

Fast om det bara handlar om brag rights skulle jag nog välja Kleopatra.

/Måns, som smög in flera Ymirmarkörer i inlägget. Ser ni dom?
Om du kör enligt Bibel-versionen.. Tror du inte att kristna skulle "hata" bögar mer om du tvingade dig på Jesus?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Måns said:
Det skulle alltså röra sig om ömsesidigt sex, vilket kanske försvåras av att varken jag, eller Jesus (presumably), är homosexuella, men jag är beredd att chansa.
Tog mig friheten att svara här, och stryka under i citatet.
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Ärligt talat. Jeanne d'Arc... My! God!

men jag skulle ha svårt att känna mig som mannen i den kostalationen. Jag skulle aldrig leda härer mot nåt eller nån.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Svarte faraonen said:
Jesus personligen säger väl aldrig något om homosexualitet?
Nej, bara en hel massa flum om att man ska älska alla, inte döma någon på förhand, behandla alla lika.. Vafan, han hoppade över "älska homosexuella".. Vilket svin! :gremgrin:
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Elmrig said:
Måns said:
Det skulle alltså röra sig om ömsesidigt sex, vilket kanske försvåras av att varken jag, eller Jesus (presumably), är homosexuella, men jag är beredd att chansa.
Tog mig friheten att svara här, och stryka under i citatet.
Fast, om man tar den bibliska versionen så skulle han inte vilja ha sex. dvs, inget ömsesidigt.

Då skulle han ta den versionen som Dan Brown och alla andra skriver om, som är mer platt än den bibliska versionen. Dom gjorde inte böcker som förr :gremfrown:
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
!Paxen said:
Elmrig said:
Måns said:
Det skulle alltså röra sig om ömsesidigt sex, vilket kanske försvåras av att varken jag, eller Jesus (presumably), är homosexuella, men jag är beredd att chansa.
Tog mig friheten att svara här, och stryka under i citatet.
Fast, om man tar den bibliska versionen så skulle han inte vilja ha sex. dvs, inget ömsesidigt.

Då skulle han ta den versionen som Dan Brown och alla andra skriver om, som är mer platt än den bibliska versionen. Dom gjorde inte böcker som förr :gremfrown:
Då väljer jag inte den bibliska versionen. :gremsmile:
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
!Paxen said:
Elmrig said:
Måns said:
Det skulle alltså röra sig om ömsesidigt sex, vilket kanske försvåras av att varken jag, eller Jesus (presumably), är homosexuella, men jag är beredd att chansa.
Tog mig friheten att svara här, och stryka under i citatet.
Fast, om man tar den bibliska versionen så skulle han inte vilja ha sex. dvs, inget ömsesidigt.

Då skulle han ta den versionen som Dan Brown och alla andra skriver om, som är mer platt än den bibliska versionen. Dom gjorde inte böcker som förr :gremfrown:
Men då lär väl allt bli våldtäkt i hela den här tråden? Detfinns väl inga garantier för att någon av ovan nämnda skulle vilja ligga md någon av de som nämnt dem?
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Elmrig said:
Men då lär väl allt bli våldtäkt i hela den här tråden? Detfinns väl inga garantier för att någon av ovan nämnda skulle vilja ligga md någon av de som nämnt dem?
Vem vill rimligtvis inte ligga med en tidsresenär?
 
Top