Och tror du att du inte är kapabel att avsky böcker har du bara inte läst tillräckligt
Jag har hört mycket mer gott om Kerr än ont. Så jag ser i alla fall ingen anledning att inte läsa henne. Jag vet att det finns mycket bra fantasy. Jag gillar all fantasy jag läser förutom Brooks så det är kanske ingen risk att jag skulle direkt avsky Kerr, men vem vet? Jag kankse tycker precis lika illa om henne som du. Men som jag cokså har sagt, jag är bryr mig betydligt mindre om vad hon gör med den keltiskamytologin än du, eftersom att jag knappast vet något om den. Jag tycker dock att den verkar lite spännande och tycker det verkar vara ett trevligt inslag i Kerrs böcker. Jag har väl nu i alla fall förstått att det både finns de som älskar Kerr och de som avskyr henne och får väl i sinnom tid få veta i vilket läger jag står......du frågade ju om den var läsvärd, och mitt svar är ett rungande NEJ, komplett med belysning av några av de värsta bitarna. Jag har också en tendens att gilla fantasy, det är därför jag inte gillar Kerr.
Och tro nu inte att det här är någon sorts prettofjanterier, jag läser Terry Brooks och har god behållning därav, och det brukar ju anses vara sämre fantasy än Kerr. Det är bara inte värt tiden och pengarna det kräver. Läs LeGuins Earthsea istället, eller Amber, eller Nya Solens Bok, eller vadsomhelst. Bra fantasy är inte svår att hitta, det finns inget skäl att läsa skräp.
Det beror på vad man menar med förr. Mina morföräldrar är födda på 20-talet och de läser inte särskilt mycket böcker varken nu eller då. Läsandet är i mångt och mycket en klass- och utbildningsfråga. Akademikerbarn läser oftare och mer än de flesta arbetarbarn. Läsuppgifter i skolan ses ofta som tråkiga och obegripliga, kanske beroende på de böcker som eleverna har att välja mellan? Det läraren anser vara höjden av kulturell läsning tilltalar antagligen inte en grupp rastlösa tonåringar. Mer högläsning både hemma och i skolan tror jag kan vara ett bra initiativ. Varför inte ha det även i gymnasiet?
När jag får barn så tänker jag absolut läsa sagor med dem, allt för att stimulera och bygga upp deras fantasi.
Där läser han en underlig självbiografi av en död släkting som trodde han hade besökt den magiska världen Faerie.
Fast du behöver inte räddas eftersom du redan läser utan att du blir tillsagd. Jag tycker att man slutar i onödan med väldigt många saker eftersom eleverna har nåt en viss nivå där de inte anses behöva vissa typer av undervisning. Så mycket samhällsinformation finns i skriftlig form att det är en klar fördel att kunna och vilja läsa. Kan man tillgodose sig själv med relevant information stärker man sin egen position.
Ja må han leva ut i hundrade år
och sedan ska han skjutas....och en skottkärra....leva..
vi gratulerar....ett leve...Hurra...hur...ra...